Μειωμένη η δωρεάν τηλεοπτική διαφήμιση

Μειωμένη η δωρεάν τηλεοπτική διαφήμιση

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δραστικά μειωμένα, σε σχέση με τις εκλογές του 2000, πρόκειται να είναι τα πολιτικά μηνύματα που θα μεταδοθούν κατά την προεκλογική περίοδο από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα, εξέλιξη που προκαλεί την έντονη αντίδραση της Ν.Δ. Οπως ανακοίνωσε χθες στη διακομματική επιτροπή ο υπουργός Τύπου κ. X. Πρωτόπαπας, ο χρόνος που θα διατεθεί δωρεάν από τις τηλεοράσεις στα κόμματα αντιστοιχεί σε περίπου 5 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένος κατά 2/3 σε σχέση με τον χρόνο που είχαν αγοράσει τα κόμματα στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές. O εκπρόσωπος της Ν.Δ. κ. Θ. Ρουσόπουλος κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι «δεν σέβεται τους θεσμούς» γιατί «αποφάσισε μόνη της και χωρίς τη συναίνεση τους κανόνες προβολής των κομμάτων». Για δε τους κανόνες αυτούς είπε ότι «δεν υπηρετούν τον πλουραλισμό».

Ο τηλεοπτικός χρόνος που αντιστοιχεί στα 5 εκατ. ευρώ υπολογίζεται σε περίπου 15 ώρες και πρόκειται για τον συνολικό χρόνο που θα διαθέσει δωρεάν το σύνολο των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας στα πέντε κόμματα της Βουλής και του Ευρωκοινοβουλίου. Στο χρόνο αυτό θα προβάλλονται αποκλειστικά και μόνο διαφημιστικά σποτς, καθώς προβλέπεται η διάθεση χρόνου -δωρεάν- για την προβολή συνεντεύξεων των αρχηγών των κομμάτων, πολιτικών συζητήσεων και συγκεντρώσεων.

Σε Κοινή Υπουργική Απόφαση, που αναμένεται να εκδοθεί αύριο, εκτός από τη ρύθμιση για τα τηλεοπτικά πολιτικά μηνύματα, προβλέπεται και η διάθεση δωρεάν χρόνου από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς για τη μετάδοση πολιτικών μηνυμάτων. Οι ραδιοφωνικοί σταθμοί υποχρεούνται, από αύριο μέχρι και τις 5 Μαρτίου, να παραχωρούν καθημερινά πέντε λεπτά ραδιοφωνικό χρόνο σε όλα τα κόμματα. Εκτός όμως από το ραδιοτηλεοπτικό χρόνο για τα διαφημιστικά μηνύματα των κομμάτων, τα ηλεκτρονικά μέσα υποχρεούνται να προβάλουν και να μεταδώσουν:

– Μία συνέντευξη Τύπου, διάρκειας μιας ώρας, των πολιτικών αρχηγών.

– Μία συνέντευξη κάθε πολιτικού αρχηγού, επίσης διάρκειας μιας ώρας.

– Μία αυτοτελή συζήτηση στρογγυλής τράπεζας, κάθε εβδομάδα, με εκπροσώπους όλων των κομμάτων.

– Τη διάθεση ενός δεκαλέπτου την εβδομάδα σε καθένα από τα κόμματα για την παρουσίαση των προγραμμάτων τους ή όποια άλλη δραστηριότητα επιλεγεί από τα ίδια τα κόμματα.

Χθες ο υπουργός Τύπου κ. Χρ. Πρωτόπαπας ανακοίνωσε ότι για το 2004 και μόνο, θα μειωθεί το τέλος συχνότητας που καταβάλλουν οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις από 2% σε 1%, προκειμένου να «ισοψηφιστεί» η απώλεια εσόδων που θα έχουν από την παραχώρηση δωρεάν χρόνου στα κόμματα. Με τις ρυθμίσεις, όπως προαναφέρθηκε, διαφώνησε τόσο η Ν.Δ. που ζητεί τριπλάσιο τηλεοπτικό χρόνο για διαφημιστικά μηνύματα και τα μικρότερα κόμματα που ζητούν περισσότερο χρόνο και ισότιμα κατανεμημένο για την προβολή των θέσεών τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή