Κωνσταντόπουλος κατά φιλελεύθερου ΠΑΣΟΚ

Κωνσταντόπουλος κατά φιλελεύθερου ΠΑΣΟΚ

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Αρχηγό της φιλελεύθερης δημοκρατικής παράταξης» χαρακτήρισε χθες τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ κ. Γ. Παπανδρέου ο πρόεδρος του Συνασπισμού κ. N. Κωνσταντόπουλος. Σχολιάζοντας την ενδεχόμενη συνεργασία του ΠΑΣΟΚ με τους κ. Στ. Μάνο και Αν. Ανδριανόπουλο αλλά και τις κινήσεις του κ. Παπανδρέου, που αποβλέπουν σε αλλαγές στο κυβερνών κόμμα o κ. Κωνσταντόπουλος σημείωσε με δηκτικό τρόπο ότι «κάθε μέρα που περνάει, ανακοινώνει και από μία μετάλλαξη της πολιτικής φυσιογνωμίας του κόμματός του. Τώρα πλέον, θα απευθύνομαι στον κ. Γ. Παπανδρέου ως αρχηγό της φιλελεύθερης δημοκρατικής παράταξης» και πρόσθεσε: «Και αφ’ ης στιγμής η φιλελεύθερη δημοκρατική παράταξη κάνει τους νέους απασχολήσιμους και την παιδεία όμηρο της αγοράς, είμαστε υποχρεωμένοι να πούμε τις θέσεις μας με τη μεγαλύτερη δυνατή σαφήνεια και να απευθυνθούμε σε όλους εκείνους τους προοδευτικούς πολίτες, τους νέους, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εκπαιδευτικούς, τους πανεπιστημιακούς, τις γυναίκες και τους άνδρες που θέλουν όχι νεοφιλελεύθερες επιλογές, αλλά θέλουν προοδευτικό εκσυγχρονισμό, θέλουν ριζοσπαστικές αλλαγές, διαρθρωτικές αλλαγές, απαντήσεις από θέσεις Αριστεράς στους νεοφιλελεύθερους μονοδρόμους».

Η Παιδεία

Παρουσιάζοντας τις προτάσεις του Συνασπισμού για την Παιδεία, ο πρόεδρος του κόμματος τόνισε ότι η Παιδεία αποτελεί μοναδική αξία, αναντικατάστατο αγαθό για κάθε άνθρωπο προσωπικά και για την κοινωνία στο σύνολό της και άσκησε αυστηρή κριτική στην πρόταση του κ. Παπανδρέου περί συνένωσης των υπουργείων Παιδείας και Εργασίας. «Προφανής συνέπεια», είπε, «αυτής της πρότασης είναι ότι το Δημοτικό (ναι, το Δημοτικό!), το Γυμνάσιο, το Λύκειο, το Πανεπιστήμιο, θα καθορίζονται με βάση τις ανάγκες της αγοράς. Μια τέτοια γενική ένταξη της εκπαίδευσης στις αγοραίες λογικές, δεν τόλμησαν να τη σκεφτούν ούτε οι κλασικοί θεωρητικοί του νεοφιλελευθερισμού ή ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου». Σε ό,τι αφορά την πρόταση του ΣΥείπε ότι βασικός άξονας της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι μια ενιαία δωδεκάχρονη (δεκατετράχρονη με την προσχολική) υποχρεωτική εκπαίδευση, που θα παρέχεται ως δημόσιο αγαθό σε όλους, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. «Με αυτόνομη μορφωτική λειτουργία του Λυκείου και πλήρη αποσύνδεσή του από τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με κατάργηση των Πανελληνίων Εξετάσεων B΄ και Γ΄ Λυκείου. Με ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με ανοιχτό, ακαδημαϊκό και δημόσιο πανεπιστήμιο. Με δραστική μείωση των ιδιωτικών οικογενειακών δαπανών για την εκπαίδευση και ουσιαστική αύξηση των δημοσίων δαπανών για την Παιδεία στο 5% επί του ΑΕΠ. Με ολόπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων».

Σε παρέμβασή του ο γραμματέας της ΟΛΜΕ Γρ. Καλομοίρης έκανε λόγο για μεγάλη διαρροή του μαθητικού πληθυσμού από το εκπαιδευτικό σύστημα και για υποβάθμιση των TEE, ενώ ο αντιπρύτανης του Παντείου τόνισε την ανάγκη βελτίωσης των συνθηκών παροχής παιδείας στα δημόσια πανεπιστήμια, καθώς και της χρηματοδότησής τους. Κατά την περιοδεία του, εξάλλου, στον ΗΣΑΠ, ο κ. Κωνσταντόπουλος υποστήριξε τον δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή