ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ανοιξε η συζήτηση για πτυχία ξένων σχολών

Διαλλακτικοί έναντι της κοινοτικής απαίτησης για αναγνώριση των πτυχίων που χορηγούν παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα, όπως αποτυπώθηκε στην «τροπολογία Χατζηδάκη», αλλά και αποφασιστικοί ως προς τη διαφύλαξη των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων, εμφανίστηκαν χθες οι επικεφαλής πέντε σημαντικών επιστημονικών φορέων της χώρας. Με δεδομένη, λοιπόν, την κοινοτική νομοθεσία -και την απαίτηση υιοθέτησής της από το ελληνικό δίκαιο, οι πρόεδροι του Τεχνικού Επιμελητηρίου κ. Γ. Αλαβάνος, του Δικηγορικού Συλλόγου Αθήνας κ. Δ. Παξινός, του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου κ. M. Καλοκαιρινός, του Οικονομικού Επιμελητηρίου κ. X. Αλαμάνος και του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου κ. Γ. Παπαβασιλείου, επέμειναν κυρίως στην απαίτηση για σαφή καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων, αλλά και για έλεγχο της ποιότητας σπουδών που παρέχουν τα παραρτήματα, παρά στο στόχο για ακύρωση της οδηγίας.

Οι πέντε φορείς, θεσμικοί σύμβουλοι του κράτους, προχωρούν στη συγκρότηση κοινής επιτροπής, η οποία και θα αναλάβει τη διατύπωση κοινού πλαισίου θέσεων για την παιδεία και ζητούν την έναρξη ενός νέου κύκλου διαλόγου με το υπουργείο Παιδείας «προκειμένου να διαμορφωθεί ενιαία και αποτελεσματική πολιτική αντιμετώπισης των νέων δεδομένων που δημιουργούνται από αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης». Βέβαια, για τους 5 φορείς υπάρχει ακόμη η συνταγματική πρόβλεψη περί μη κρατικών πανεπιστημίων και, συνεπώς, σημειώθηκε ότι η «τροπολογία Χατζηδάκη», αναφορικά με την αναγνώριση των πτυχίων που εκδίδονται από τριτοβάθμια Ιδρύματα των χωρών – μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με τη μέθοδο της δικαιόχρησης, «θα πρέπει αφενός να γίνει με απόλυτο σεβασμό και τήρηση των διατάξεων του Συντάγματος». Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ζητήθηκε και αυτό που μάλλον είναι αυτονόητο στις υπόλοιπες χώρες? ο έλεγχος της λειτουργίας των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών από το υπουργείο Παιδείας και όχι με άδεια του υπουργείου Εμπορίου, όπως ισχύει σήμερα! Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να υπάρχει καθοριστικός έλεγχος του υπ. Παιδείας στην ποιότητα και το περιεχόμενο σπουδών των συγκεκριμένων Ιδρυμάτων.