Συμπορεύονται ΠΑΣΟΚ – Ν.Δ. για μη κρατικά AEI

Συμπορεύονται ΠΑΣΟΚ – Ν.Δ. για μη κρατικά AEI

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χωρίς συγκεκριμένη πρόταση για τις αλλαγές που θα υπάρξουν στο μείζον θέμα της πρόσβασης στα AEI, αλλά με σαφές άνοιγμα στην ιδιωτική πρωτοβουλία και κύριο άξονα τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την απασχόληση, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κ. Γ. Παπανδρέου παρουσίασε χθες τις «σκέψεις του για την Παιδεία», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν η συγχώνευση των υπουργών Παιδείας και Εργασίας στους τομείς απασχόλησης και κατάρτισης, η αύξηση της χρηματοδότησης της παιδείας έως τουλάχιστον το 5% επί του ΑΕΠ έως το 2008, η ίδρυση μη κρατικών μη κερδοσκοπικών AEI, η σύνδεση της χρηματοδότησης των AEI και TEI με την εκπλήρωση συμφωνημένων στόχων, η δυνατότητα δημιουργίας στα AEI εδρών από δωρητές, η αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων στην υποχρεωτική εκπαίδευση και η αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος. Μεταξύ των στόχων που έθεσε είναι η έως το 2005 εξάλειψη της διπλοβάρδιας σε Αττική και Θεσσαλονίκη, η έως το 2006 επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες ακόμη 55.000 εκπαιδευτικών, ενώ έως το 2008 το σύνολο των δημοτικών σχολείων θα έχει εξοπλισθεί με ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Ο κ. Παπανδρέου, παρότι ανέφερε ότι η Παιδεία «είναι το πρώτο θέμα της επόμενης δεκαετίας», αναζήτησε… στηρίγματα από το παρελθόν, εξαγγέλλοντας την ενεργοποίηση του κεφαλαίου της Εθνικής Παιδείας του Ανδρέα Παπανδρέου. Επίσης, κατηγόρησε τη Νέα Δημοκρατία για επαναφορά των θέσεών της από την περίοδο 1990-1993 και για άρνηση εθνικού διαλόγου.

Ειδικότερα, μεταξύ των βασικών εξαγγελιών του προέδρου του ΠΑΣΟΚ ανά τομείς είναι τα ακόλουθα:

Πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια εκπαίδευση

– Αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων. Κατά το μεγαλύτερο μέρος θα καθορίζονται από την κεντρική διοίκηση, αλλά θα υπάρχουν και μαθήματα επιλογής τα οποία θα ορίζονται από τους συλλόγους διδασκόντων, τους γονείς και τοπικούς φορείς.

– O σύλλογος διδασκόντων θα καθορίζει συγκεκριμένους στόχους με βάση τις ανάγκες των μαθητών.

– H σχολική μονάδα θα μπορεί να επιλέγει τα βιβλία από το εμπόριο μεταξύ πολλών -προκαθορισμένων- βιβλίων. Το κόστος θα επιβαρύνει το κράτος.

– Δημιουργία «ανοιχτών σχολείων», όπως τα ονόμασε, με αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, βιβλιοθήκη, Ιντερνετ καφέ κ.ά.

– Επέκταση του ολοήμερου σχολείου στο γυμνάσιο και τα σχολεία με μαθητές με ειδικές ανάγκες.

Πρόσβαση σε AEI – TEI

– Για τις αλλαγές στο ισχύον σύστημα θα γίνει διάλογος μετεκλογικά. Ομως, ο κ. Παπανδρέου ανέφερε ως παράδειγμα ότι θα μπορούσε οι φοιτητές να εισάγονται σε μία σχολή -και όχι σε τμήματα, όπως ισχύει- στην οποία θα επιλέγουν τα μαθήματα που τους ενδιαφέρουν, διαμορφώνοντας το γνωστικό και επαγγελματικό «προφίλ» του πτυχίου τους. Επίσης, πρότεινε τη δυνατότητα μεταπήδησης των φοιτητών από ένα ίδρυμα ή μία σχολή σε άλλο.

Τριτοβάθμια εκπαίδευση

– Ιδρυση μη κρατικών μη κερδοσκοπικών AEI με τη συμμετοχή φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της οικονομίας.

– Χρηματοδότηση των AEI με κριτήριο την υλοποίηση συμφωνημένων στόχων.

– Δυνατότητα δημιουργίας στα πανεπιστήμια εδρών από δωρητές.

– Χορήγηση κινήτρων για τη σύναψη συνεργασιών (σε επίπεδο διδασκαλίας και έρευνας) με διακεκριμένους Ελληνες επιστήμονες του εξωτερικού.

– Δυνατότητα ανάπτυξης στα πανεπιστήμια προγραμμάτων διά βίου εκπαίδευσης αλλά και κατάρτισης με στόχο την αύξηση των εσόδων τους.

– Κατάργηση του ΔΙΚΑΤΣΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή