H Ν.Δ. θα αποφύγει την πόλωση στο τέλος

H Ν.Δ. θα αποφύγει την πόλωση στο τέλος

3' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Για όλους τους Ελληνες». Αυτό είναι το κεντρικό προεκλογικό σλόγκαν της Ν.Δ. που θα δεσπόζει τις επόμενες έξι μέρες σε γιγαντοαφίσες και ραδιοτηλεοπτικά σποτ και θα «υπογράφεται» πλέον από τον ίδιο τον κ. Κ. Καραμανλή. Η επιλογή στη συγκεκριμένη φράση, καθώς θα συνοδεύεται από προσωπική φωτογραφία του προέδρου της Ν.Δ. είναι προφανές ότι εξυπηρετεί δύο στόχους: Αφενός να εμφανίσει τον ίδιο τον κ. Καραμανλή και τη δυνάμει κυβέρνησή του ως «τη μόνη αξιόπιστη και πανέτοιμη πολιτική δύναμη να αναλάβει τα ηνία της χώρας» και αφετέρου να εξουδετερώσει κάθε μορφή κινδυνολογίας που εγείρει το τελευταίο διάστημα το ΠΑΣΟΚ περί του κινδύνου «παλινόρθωσης της δεξιάς».

Ο εθνοκεντρικός χαρακτήρας του προεκλογικού σλόγκαν «για όλους του Ελληνες» δεν είναι τυχαίο ότι θα συμπληρώνεται με τη φράση «ο τόπος χρειάζεται πολιτική αλλαγή». Το σύνθημα αυτό καίτοι εκ πρώτης αναγνώσεως είναι απλοϊκό εκτιμήθηκε στη Ρηγίλλης ότι στην παρούσα συγκυρία είναι το πλέον ενδεδειγμένο για την κρίσιμη μερίδα των αναποφάσιστων ψηφοφόρων. Και τούτο διότι υπαινίσσεται αυτό που -όχι τυχαία- λέει και ο πρόεδρος της Ν.Δ σε όλες τις τελευταίες του ομιλίες: «Είκοσι χρόνια στην εξουσία, το ΠΑΣΟΚ ό,τι είχε να δώσει το έδωσε» και επομένως «ήρθε η ώρα για μιαν άλλη διακυβέρνηση».

Η επιλογή, ωστόσο, του εν λόγω συνθημάτος έγινε και για έναν κατ’ εξοχήν πολιτικό και όχι επικοινωνιακό λόγο. Στη Ρηγίλλης, εκτιμούν ότι ο κ. Γ. Παπανδρέου δεν κατόρθωσε μέχρι σήμερα να πείσει τους ψηφοφόρους ότι έχει ένα συγκροτημένο και ολοκληρωμένο κυβερνητικό πρόγραμμα παρά τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν να εμφανισθεί ως πλέον σύγχρονος και συναινετικός ηγέτης του κ. Καραμανλή. Για το λόγο αυτόν πέραν της «προσωποκεντρικής» αφίσας με τον προέδρο της Ν.Δ., ήδη από χθες σε ολόκληρη τη χώρα έχουν κάνει την εμφάνισή τους και δύο άλλες παραλλαγές του σλόγκαν «για όλους του Ελληνες» με τα τρίπτυχα «Αξιοκρατία, Διαφάνεια, Συναίνεση» και «Ανάπτυξη, Δημιουργία, Ισες Ευκαιρίες».

Οι λέξεις αυτές «κλειδιά» κρίθηκε ότι είναι η καλύτερη απάντηση στη «νεωτερίστικη» καμπάνια του ΠΑΣΟΚ με τον κ. Γ. Παπανδρέου να «ποζάρει» από κοινού με διάφορες φυσιογνωμίες πολιτών, οι οποίες υποτίθεται ότι εκπροσωπούν συγκεκριμένες κατηγορίες του πληθυσμού. Οπως επεσήμανε μιλώντας στην «Κ» ένα από τα πλέον έμπειρα στελέχη του επικοινωνιακού σχεδιασμού της Ν.Δ. «τα τηλεοπτικά σποτ του ΠΑΣΟΚ μπορεί να προκάλεσαν αίσθηση για τον άρτιο τρόπο με τον οποίο σχεδιάστηκαν και σκηνοθετήθηκαν, πλην όμως πάσχουν στην ουσία τους από τα μηνύματα που θα ήθελαν να ακούσουν οι ψηφοφόροι». Η ίδια πηγή προσέθεσε ότι το «διαβάζω το χρέος μου», όπως ακουγόταν μέχρι πρότινος να λέει καταληκτικά ο κ. Παπανδρέου σε όλα τα προεκλογικά του μηνύματα, «δεν απάντησε τελικώς στο μείζον ερώτημα που είναι το τι ακριβώς προτίθεται να κάνει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και κυρίως με ποιους ανθρώπους θα μπορέσει να ανατρέψει τη δυσαρέσκεια που υπάρχει στην κοινή γνώμη για μια κυβέρνηση στην οποία και ο ίδιος μετείχε»…

«Πρωθυπουργική εικόνα»

Η παρατήρηση αυτή ερμηνεύει προφανώς και μια τακτική φαινομενικής αμύνης που εμφανίζεται να ακολουθεί εσχάτως η Ρηγίλλης. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι τις τελευταίες ημέρες -μηδέ εξαιρουμένης της εμφανίσεως του κ. Καραμανλή στο ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών-, ο πρόεδρος της Ν.Δ. αποφεύγει εσκεμμένως να πολώσει το προεκλογικό κλίμα. Ο λόγος είναι προφανής: Γνωρίζει πολύ καλά ότι το βασικό μειονέκτημα του ΠΑΣΟΚ παραμένει η χαμηλή συσπείρωση των οπαδών του. Και για το λόγο αυτό έχει ήδη περιορίσει στο απολύτως «απαραίτητο» τις προσωπικές αιχμές στον κ. Γ. Παπανδρέου, προτιμώντας να ενισχύσει περαιτέρω τη δική του «πρωθυπουργική εικόνα». Θα μπορούσε κανείς να παρατηρήσει ότι η επιλογή αυτή θυμίζει την τακτική του «ώριμου φρούτου» το οποίο η Ν.Δ. περιμένει εδώ και καιρό να «πέσει» για να αναλάβει την εξουσία. Ωστόσο, όσοι γνωρίζουν καλά τον κ. Κ. Καραμανλή υποστηρίζουν ότι η επιλογή του αυτή είναι απολύτως συνειδητή, καθώς ο ίδιος έχει θέσει εν όψει της 7ης Μαρτίου και ένα προσωπικό στοίχημα. Να κερδίσει τις επικείμενες εκλογές χωρίς να καταφύγει στη λύση της αρνητικής διαφήμισης του αντιπάλου.

Και πράγματι η προεκλογική περίοδος που διανύουμε είναι ίσως η πρώτη στα μεταπολιτευτικά χρόνια που τα «χτυπήματα» των δύο μεγαλυτέρων κομμάτων δεν έχουν «διολισθήσει» μέχρι στιγμής κάτω από τη ζώνη του αντιπάλου. Τούτο ωστόσο πρέπει κυρίως να πιστωθεί στη Ν.Δ. η οποία κάλλιστα θα μπορούσε το τελευταίο διάστημα να αναδείξει επικοινωνιακά την πρόδηλη ανακολουθία στις επιλογές, τις πράξεις και τις δεσμεύσεις του νέου αρχηγού του ΠΑΣΟΚ.

Υπάρχει όμως και ένας επιπλέον και πιο σημαντικός, ίσως, λόγος που ο κ. Καραμανλής έχει επιλέξει το τελευταίο διάστημα τους χαμηλούς προεκλογικούς τόνους. Διαβλέποντας πλέον ως βέβαιη τη νίκη της Ν.Δ., θεωρεί ότι τα προβλήματα που θα επιφέρουν στο ΠΑΣΟΚ οι αντιφατικές επιλογές του κ. Γ. Παπανδρέου θα αναδειχθούν ούτως ή άλλως από την 8η Μαρτίου. Οταν δηλαδή ο αντίπαλός του θα κληθεί πιθανώς να αιτιολογήσει αλλά και να διαχειρισθεί το αμφίπλευρο και γι’ αυτό μετέωρο ιδεολογικό άνοιγμα που επεχείρησε στο ΠΑΣΟΚ ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολιτεύσεως…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή