ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ασυνεννοησία στο πιλοτήριο του Μπόινγκ

Σύγχυση που επικρατούσε μέσα στο πιλοτήριο του μοιραίου Μπόινγκ 737 της Helios και απουσία συνεννόησης μεταξύ του Γερμανού κυβερνήτη και του Κυπρίου συγκυβερνήτη στα αγγλικά, τη διεθνή γλώσσα επικοινωνίας στις αερομεταφορές αναφέρει, μεταξύ άλλων, ως αιτίες επιδείνωσης των προβλημάτων του αεροσκάφους δημοσίευμα της εφημερίδας International Herald Tribune. H εφημερίδα, η οποία επικαλείται πηγές «προσκείμενες» στις έρευνες, κάνει λόγο για σωρεία λαθών και παραλείψεων του πληρώματος, τα οποία σε συνδυασμό με τις βλάβες του αεροπλάνου προκάλεσαν τη συντριβή του Μπόινγκ.

Ειδικότερα, στο πρωτοσέλιδο της International Herald Tribune, γίνεται εκτενής αναφορά στον έλεγχο που έκαναν οι Βρετανοί μηχανικοί, οι οποίοι, όπως γράφει η εφημερίδα «προφανώς άφησαν το πάνελ συμπίεσης σε άλλη θέση από αυτήν που έπρεπε και το πλήρωμα δεν κατάλαβε το λάθος κατά τη διάρκεια των τελευταίων ελέγχων που έγιναν πριν από την απογείωση μέσα στον θάλαμο διακυβέρνησης. Αυτό σημαίνει ότι το αεροπλάνο δεν μπορούσε να συμπιεστεί. Στα 10.000 πόδια, ήχησε ένας συναγερμός που προειδοποιεί ότι το αεροσκάφος δεν συμπιέζεται. Ωστόσο, τα μέλη του πληρώματος λανθασμένα σκέφτηκαν ότι ο συναγερμός σήμαινε πρόβλημα στο σύστημα απογείωσης και εν συνεχεία, λόγω της έλλειψης οξυγόνου έχασαν τον προσανατολισμό τους, ζαλίστηκαν και λιποθύμησαν».

Κρίσιμη θεωρείται, πάντως, η κατάθεση του αρχιμηχανικού Αλαν Ιργουιν, του οποίου η αρχική κατάθεση στην κυπριακή αστυνομία έρχεται σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς υπευθύνων της εταιρείας Helios ότι το αεροσκάφος δεν είχε παρουσιάσει βλάβες και προβλήματα πριν από την τελευταία του πτήση.

Σύμφωνα εξάλλου με δημοσίευμα των βρετανικών Times, εμπειρογνώμονες που ερευνούν τα αίτια και τις συνθήκες της πολύνεκρης αεροπορικής τραγωδίας μεταβαίνουν στο Λονδίνο, προκειμένου να συναντηθούν με τους μηχανικούς της εταιρείας Helios, οι οποίοι είχαν ελέγξει το αεροσκάφος πριν από την απογείωση.