Ελλιπείς έλεγχοι αεροσκαφών στα βρετανικά «ποδηλατάδικα»

Ελλιπείς έλεγχοι αεροσκαφών στα βρετανικά «ποδηλατάδικα»

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επισκευαστικά κέντρα αεροσκαφών ευκαιρίας ή αλλιώς χαμηλού κόστους ή αλλιώς ποδηλατάδικα, όπως λένε στη δική τους αργκό οι μηχανικοί, φέρουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης στην πλημμελή συντήρηση των αεροπλάνων και στις βλάβες που αυτά παρουσιάζουν εν συνεχεία.

Οπως καταγγέλλουν μηχανικοί της Ολυμπιακής, στη M. Βρετανία υπάρχουν αρκετά τέτοια κέντρα συντήρησης αεροσκαφών, όπου οι μηχανικοί εργάζονται 12ωρες βάρδιες! Σύμφωνα με μελέτη της Βρετανικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας CAA, τo 66,5% των μηχανικών αεροσκαφών ακολουθεί ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει 12ωρες πρωινές ακολουθούμενες από δύο 12ωρες νυχτερινές βάρδιες και τέσσερα ρεπό. H φιλοσοφία του συστήματος είναι η 24ωρη κάλυψη της δουλειάς με μόνο δύο μηχανικούς.

«Μπορεί ένας μηχανικός να εκτελέσει με ασφάλεια μια εργασία συντήρησης στις 7 το πρωί έχοντας ξεκινήσει τη βάρδιά του από τις 7 το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας; Θα εξακολουθήσει η μελέτη της Βρετανικής ΥΠΑ να θεωρείται έγκυρη μετά την απώλεια 121 συνανθρώπων μας, εάν αποδειχθεί ευθύνη της βρετανικής εταιρείας συντήρησης ATC Lasham Ltd, που συντηρούσε τα αεροσκάφη της Helios; », αναφέρει στην «K» ο αν. γραμματέας της Ενωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων Ολυμπιακών Αερογραμμών κ. Κων. Αρδαβάνης.

Στην τεχνική βάση της Ολυμπιακής και στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, όπου συντηρείται η πλειονότητα του στόλου των Ολυμπιακών Αερογραμμών, υπάρχουν πέντε και έξι βάρδιες μηχανικών, ωστόσο ορισμένα αεροσκάφη στέλνονται για επισκευή σε βρετανικά κέντρα συντήρησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2003, σύμφωνα με όσα καταγγέλλει στην «K» ο κ. Αρδαβάνης «γνωστή ελληνική αεροπορική εταιρεία είχε στείλει σε επισκευαστικό κέντρο ευκαιρίας της M. Βρετανίας αεροσκάφος Μπόινγκ 737 για βαριά συντήρηση. Τότε, αναφορές εργασιών συντήρησης επιστρέφονταν υπογεγραμμένες μέσα σε πέντε λεπτά, τη στιγμή που η εργασία απαιτούσε τουλάχιστον 24 εργατοώρες. Εάν συνέβαινε κάποιο ατύχημα στο συγκεκριμένο αεροπλάνο, ο εκπρόσωπος της εταιρείας θα δήλωνε ότι «το αεροσκάφος είχε υποστεί όλους τους προβλεπόμενους ελέγχους»!

Οσον αφορά την Aegean, η εταιρεία στέλνει τα αεροσκάφη της είτε στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία είτε στο εξωτερικό, καθώς η Ολυμπιακή αρνήθηκε να την εξυπηρετήσει.

«Ενίοτε η αεροπορική εταιρεία δεν γνωρίζει αν έχουν γίνει όλες οι προβλεπόμενες εργασίες συντήρησης, καθώς το επισκευαστικό κέντρο, για να «γλιτώσει» εργατοώρες αποκρύπτει αυτή την παράλειψη», επισημαίνει στην «K» ο μηχανικός της Ολυμπιακής, κ. Δημ. Γρανάς.

Τέλος, την ανάγκη να θεσπιστούν ελάχιστα όρια στο ground time (χρόνος παραμονής του αεροσκάφους στο έδαφος), ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος για έναν στοιχειώδη τεχνικό έλεγχο, καθώς επίσης και τη διεξαγωγή των προαναχωρητικών ελέγχων αποκλειστικά από μηχανικούς και όχι από χειριστές ή προσωπικό με εκπαίδευση μερικών ωρών, υπογραμμίζει η Ενωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων της Ολυμπιακής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή