Σπεύδουν από εδάφους και αέρος για την πίτα του ενός δισ. ευρώ

Σπεύδουν από εδάφους και αέρος για την πίτα του ενός δισ. ευρώ

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ντόμινο αλλαγών στην εγχώρια αγορά αερομεταφορών θα επιφέρει μια ενδεχόμενη τελική πτώση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, δεδομένου ότι ο όμιλος πραγματοποιεί ετησίως τζίρο που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ. Πολλοί θα σπεύσουν να καλύψουν το κενό της O.A. στο έδαφος και στον αέρα, καθώς δύο τουλάχιστον εταιρείες handling, η Swissport και η Goldair Handling ανταγωνίζονται την Ολυμπιακή και θα διεκδικήσουν μερίδιο αγοράς.

Η Aegean Airlines, που είναι η μόνη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία που επιβίωσε ανάμεσα από δέκα που επιχείρησαν από το 1992 να πλασαριστούν, θα αποκτήσει ευρύ ζωτικό χώρο και θα αναπτυχθεί όσο της επιτρέπει το μέγεθός της και η φυσιογνωμία της ως περιφερειακού αερομεταφορέα.

Σήμερα «χτυπιέται» με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές και οι δυο τους μοιράζονται σχεδόν ισοδύναμα την εσωτερική αγορά των 6 εκατ. επιβατών ετησίως.

Η Aegean προς στιγμήν συγκεντρώνει το μένος των εργαζομένων της O.A., καθώς είναι μία από τις εταιρείες που κατήγγειλαν στην E.E. τις κρυφές κρατικές ενισχύσεις και μεγάλο μέρος των αναφορών της υιοθετήθηκε στο σκεπτικό της πρόσφατης καταδίκης.

Στηρίχθηκε και αναπτύχθηκε βασιζόμενη στη χρηματοδότησή της από τους μετόχους της που είναι γνωστοί επιχειρηματίες, όπως ο κ. Θ. Βασιλάκης, ο κ. Λασκαρίδης, ο κ. Γ. Δαυίδ, ο κ. Δ. Ιωάννου και ο κ. B. Κωνσταντακόπουλος. Κάποιοι εξ αυτών είχαν και διατηρούν ισχυρούς δεσμούς, αλλά και σχέσεις τόσο με την προηγούμενη, όσο και με τη σημερινή κυβέρνηση, δεδομένου ότι πολλοί μέτοχοι της Aegean δραστηριοποιούνται και σε ισχυρούς κλάδους και σε συμβαλλόμενους με το Δημόσιο.

Το γεγονός αυτό, μάλλον, υποχρέωσε τον πρωθυπουργό να μεταδώσει ένα μήνυμα προσεκτικών χειρισμών προς τους συναρμόδιους υπουργούς, προκειμένου η κατάρρευση της O.A. να μην εξελιχθεί σε νέο «διαπλοκολόγιο»… και σε μια πτήση προς ένα ιδιωτικό μονοπώλιο.

Πάντως, η Aegean δεν είναι σε θέση να καλύψει το κενό της O.A. από μόνη της και μάλλον δεν προτίθεται να μετατραπεί σε Ουμπιακή μέσα από μια βίαιη μεγέθυνσή της. Θα καλύψει κενά και θα επωφεληθεί αν η O.A. εκλείψει.

Οι Lufthansa, B.A., Air France, KLM και άλλες αεροπορικές εταιρείες θα σπεύσουν να καταλάβουν πολύτιμα και κερδοφόρα slots, ακόμα και στην περίπτωση που οι O.A. μετεξελιχθούν σε κάτι μικρότερο. Βέβαια, όλη αυτή η μετάλλαξη θα πάρει χρόνο, αν τελικά οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και αναπόφευκτες.

Η O.A. των προνομίων του Ωνάση μέσω της οποίας ασκήθηκε αδαπάνως για το Δημόσιο κοινωνική πολιτική, έγιναν παίγνια με τις αγορές αεροσκαφών, εξανεμίσθηκαν πόροι υπέρ του μεγαλοϊδεατισμού, οργίασαν τα ρουσφέτια και ο κομματισμός, κατέστησαν εξουσία οι συνδικαλιστές της δεκαετίας του 1980, εξανεμίσθηκαν τα εκατοντάδες δισ. δρχ. της εξυγίανσης, τροχιοδρομεί για την τελευταία της πτήση. Αυτή, όπως θα διαμορφωθεί θα προσδιορίσει και τη νέα αγορά, θα σταθμίσει τις εθνικές ιδιαιτερότητες, θα αναδιατάξει όρους και παίκτες. Από τους χειρισμούς της κυβέρνησης θα κριθούν πολύ περισσότερα για την τύχη της O.A. και των 6.200 εργαζομένων σ’ αυτήν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή