ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αξιοποίηση των κονδυλίων από τα AEI

Κρίσιμα διαδικαστικά θέματα για την αξιοποίηση των κονδυλίων από τα πανεπιστήμια ετέθησαν χθες στη συνάντηση που είχαν ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γεώργιος Αλογοσκούφης, η υπουργός Παιδείας κ. Μαριέττα Γιαννάκου και τριμελής επιτροπή πρυτάνεων αποτελούμενη από τον κ. Γεώργιο Μπαμπινιώτη (Πανεπιστήμιο Αθηνών), τον κ. Γεώργιο Βενιέρη (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και τον κ. Ιωάννη Παλλίκαρη (Πανεπιστήμιο Κρήτης).

Σύμφωνα με πληροφορίες της «K», οι πρυτάνεις δεν έθεσαν το πάγιο αίτημα για αύξηση της χρηματοδότησης. Αντίθετα, η συνάντηση επικεντρώθηκε στην αξιοποίηση των κονδυλίων από το Γ΄ και το Δ΄ ΚΠΣ και κυρίως από το πρόγραμμα Κοινωνία της Πληροφορίας, αλλά και στην αξιοποίηση των κληροδοτημάτων. Ουσιαστικά το ζήτημα που απασχολεί τις πρυτανικές αρχές είναι η ανανέωση των εξοπλισμών των ιδρυμάτων (H/Y, συστήματα σύνδεσης ADSL κ. ο. κ.). Επίσης, ετέθη το θέμα των ελέγχων από υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών στους ειδικούς λογαριασμούς έρευνας των πανεπιστημίων. Ζήτημα στο οποίο οι πρυτάνεις έλαβαν τη διαβεβαίωση ότι θα υπάρξει λύση ερμηνευτικού χαρακτήρα ώστε οι έλεγχοι να λαμβάνουν υπ’ όψιν την καθημερινή πρακτική διαχείρισης από τα ιδρύματα.

Αντίθετα, πρώιμο για να διαβιβασθεί στο υπ. Οικονομικών εκρίθη το αίτημα που έθεσε στη χθεσινή του συνάντηση με την κ. Γιαννάκου το προεδρείο της Κεντρικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων να αυξηθεί το στεγαστικό επίδομα προς τους φοιτητές για να στηριχθούν τα περιφερειακά TEI, στα οποία ο αριθμός των εισακτέων θα μειωθεί, αφού φέτος θα εισαχθούν λιγότεροι υποψήφιοι λόγω του βαθμολογικού ορίου. Το στεγαστικό επίδομα ανέρχεται στα 1.000 ευρώ ετησίως και η συνολική επιβάρυνση του προϋπολογισμού στα 80 εκατ. ευρώ.

Αναβάθμιση

Η συνάντηση της υπουργού Παιδείας με το προεδρείο της Ενωσης εξελίχθηκε σε μία εφ’ όλης της ύλης συζήτηση από την οποία προέκυψε η πρόθεση για αναβάθμιση του ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για ζητήματα που αφορούν από τη σχολική στέγη έως και προγράμματα σπουδών. Ετσι, αποφασίσθηκε η συνεργασία για θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τη δημιουργία κατ’ αρχήν ενός προγράμματος για την ανακύκλωση. Επίσης, αποφασίσθηκε η δημιουργία προγραμμάτων για τη διδασκαλία της τοπικής ιστορίας στα σχολεία.

Τέλος, ετέθη και το θέμα της θεσμοθέτησης μη κρατικών πανεπιστημίων, η οποία θα επιτρέπει και στους δήμους να δημιουργήσουν δομές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. H κ. Γιαννάκου ανέφερε ότι η θεσμοθέτηση είναι απαραίτητη για να τεθούν και οι όροι λειτουργίας σε όλα τα υπάρχοντα κολέγια.