Αγνωστες πτυχές της σύγκρουσης των μαχητικών

Αγνωστες πτυχές της σύγκρουσης των μαχητικών

3' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λεπτομερή στοιχεία που δεν έχουν γίνει γνωστά περιλαμβάνονται στα δύο βίντεο που έχει στα χέρια της η κυβέρνηση για τις συνθήκες σύγκρουσης των δύο μαχητικών, αλλά και για την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης του Τούρκου πιλότου. Οπως τονίζει στην «K» υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος, τα στοιχεία φαίνεται να καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η σύγκρουση σημειώθηκε από λανθασμένους χειρισμούς του Τούρκου πιλότου. H ίδια πηγή, επικαλούμενη πάντα τα βίντεο που έχουν έρθει σε γνώση της κυβέρνησης, διαψεύδει με κατηγορηματικότητα τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας και έφεραν το πλήρωμα του ελληνικού super puma να εντοπίζει τον Τούρκο ναυαγό πριν από το υπό παναμαϊκή σημαία εμπορικό πλοίο.

Ειδικότερα, πάντα κατά την ίδια πηγή, τα δύο ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη F-16 είχαν προωθηθεί στο ύψος της Καρπάθου, όταν έφτασε στην περιοχή ο τουρκικός σχηματισμός, αποτελούμενος από ένα αεροφωτογραφικό RF4 και δύο συνοδευτικά F-16. Μόλις ο τουρκικός σχηματισμός έφτασε στα 21 μίλια νότια της Καρπάθου, τα δύο ελληνικά F-16 ξεκίνησαν την επιχείρηση αναγνώρισης των δυο τουρκικών μαχητικών.

Σημειώνεται ότι η διαδικασία αναγνώρισης θεωρείται ακόμη πιο επικίνδυνη κι από την επιχείρηση αναχαίτισης, καθώς, για να κατορθώσουν οι πιλότοι των μαχητικών να καταγράψουν τους αριθμούς και τους εξοπλισμούς των αντίπαλων F-16, πρέπει να πλησιάσουν σε πολύ μικρή απόσταση, περίπου τριακοσίων μέτρων.

Πάντα κατά την κορυφαία κυβερνητική πηγή, μόλις τα ελληνικά F-16 ολοκλήρωσαν την διαδικασία αναγνώρισης, ο ένας πιλότος άρχισε να κατευθύνεται προς το αεροφωτογραφικό RF4 το οποίο προηγείτο του τουρκικού σχηματισμού. Αμέσως, ο πιλότος του ενός εκ των δύο τουρκικών F-16 ανέπτυξε ταχύτητα, πετώντας πάνω από το ελληνικό F-16, προφανώς με σκοπό, να εξαναγκάσει τον Ελληνα πιλότο να αλλάξει ρότα προτού φτάσει στο αεροφωτογραφικό αεροσκάφος. Η κίνηση αυτή του Τούρκου πιλότου έγινε αμέσως αντιληπτή από τον Ελληνα πιλότο, ο οποίος, αντί να αλλάξει ρότα, ανέπτυξε και αυτός ταχύτητα προκειμένου να προλάβει να κάνει την αναγνώριση του αεροσκάφους που προηγείτο.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ανώτατων στελεχών του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, τα οποία μελέτησαν με μεγάλη προσοχή το σχετικό βίντεο, ο Τούρκος πιλότος προφανώς δεν ανέμενε ότι ο πιλότος του ελληνικού F-16 αντί να αλλάξει πορεία, θα επιτάχυνε και αυτός, και έτσι δεν πρόλαβε να αλλάξει την πορεία του δικού του αεροσκάφους. Το αποτέλεσμα ήταν το τουρκικό αεροσκάφος να προσκρούσει στην οροφή του ελληνικού. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, πάντα κατά τους ειδικούς, ο πιλότος του τουρκικού F-16 πρόλαβε να εκτιναχθεί, σε αντίθεση με τον Ελληνα πιλότο, ο οποίος φαίνεται ότι έχασε τη ζωή του ακαριαία.

Η σύγκρουση σημειώθηκε στις 12.45 ακριβώς. Τρία λεπτά αργότερα, το Κέντρο Ερευνας και Διάσωσης δίνει σήμα στα παραπλέοντα πλοία για διάσωση πιλότων. Το πρώτο σήμα έρχεται από πλοίο υπό παναμαϊκή σημαία, το οποίο αρχικώς αναφέρει στο ΥΕΝ ότι έχει εντοπίσει ναυαγό στη θάλασσα και στη συνέχεια τον περισυλλέγει. Στο μεταξύ, το ένα εκ των δύο Super Puma που έχουν αναχωρήσει προς την περιοχή φτάνει πάνω από το πλοίο, την ώρα που ο Τούρκος πιλότος ανεβαίνει στο κατάστρωμα από τη σκάλα που του έχουν ρίξει. Πολύ καλά πληροφορημένες πηγές διαψεύδουν με κατηγορηματικότητα το σενάριο που φέρει το ελληνικό ελικόπτερο να εντοπίζει τον Τούρκο πιλότο πριν από τον καπετάνιο τού υπό παναμαϊκή σημαία πλοίου, αλλά να μην τον ανασύρει.

Στη συνέχεια, δύο διασώστες ανεβαίνουν στο πλοίο και ρωτούν τον Τούρκο πιλότο αν χρειάζεται κάποιες πρώτες βοήθειες. Ο Τούρκος απαντά ότι είναι σώος και ότι θα περιμένει τους «δικούς του» να τον πάρουν. Σύμφωνα πάντα με την κυβερνητική αυτή εκδοχή, ο διασωθείς πιλότος, βλέποντας τους δύο διασώστες και το super puma από πάνω του, κατεβάζει το χέρι του και πιάνει το όπλο του, χωρίς ωστόσο να το προτάξει προς καμία κατεύθυνση.

Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας μεταξύ του Τούρκου πιλότου και των διασωστών, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ δέχεται τηλεφώνημα του αρχηγού των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, ο οποίος του ζητεί να παραλάβουν οι Τούρκοι διασώστες τον πιλότο. Το ίδιο διάστημα, ο Φιλιππινέζος πλοίαρχος -ο μόνος αρμόδιος κατά το διεθνές δίκαιο, να αποφασίσει για την τύχη του ναυαγού- συνομιλεί με το ελληνικό Κέντρο Ερευνας και Διάσωσης, το οποίο του δίνει το πράσινο φως να παραδώσει τον Τούρκο πιλότο στο πλήρωμα του τουρκικού Super Puma που εκείνη την ώρα καταφτάνει στην περιοχή.

«Ο συντονισμός Ερευνας και Διάσωσης έγινε από την Ελλάδα και η κίνηση του αρχηγού των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων να ζητήσει την παράδοση του ναυαγού στο πλήρωμα του τουρκικού ελικοπτέρου επιβεβαιώνει την πλήρη αναγνώριση της δικαιοδοσίας μας», σχολίαζε αργότερα κυβερνητική πηγή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή