Κρίσιμη μάχη εντυπώσεων το ντιμπέιτ

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις, το θέμα του ντιμπέιτ μεταξύ των πολιτικών αρχηγών αναδείχθηκε σε μια από τις κυρίαρχες παραμέτρους της προεκλογικής διαδικασίας, κάτι που αναμένεται να επαναληφθεί και στην παρούσα προεκλογική περίοδο. Παράλληλα, η μάχη των εντυπώσεων στην πορεία προς τις κάλπες θα δοθεί και από τις εταιρείες δημοσκοπήσεων, με τις οποίες συνεργάζονται τα κόμματα

Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος του κόμματος κ. Γ. Παπανδρέου προσανατολίζεται σε αίτημα για δύο ντιμπέιτ. Το ένα μεταξύ του ιδίου και του πρωθυπουργό κ. Κ. Καραμανλή και ένα δεύτερο, με τη συμμετοχή όλων των πολιτικών αρχηγών. Ο γραμματέας της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής του ΣΥΝ κ. Ν. Χουντής, σε δηλώσεις του χθες στο ραδιοφωνικό σταθμό «Αθήνα 2,84» ανέφερε ότι ο ΣΥΝ είναι υπέρ της διεξαγωγής ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών, καθώς, όπως επισήμανε, «είναι μια καλή συνήθεια να γίνεται αυτός ο διάλογος».

Στις εκλογές του 2004 πραγματοποιήθηκε ντιμπέιτ με τη συμμετοχή και των πέντε πολιτικών αρχηγών, του προέδρου της Ν.Δ. κ. Κώστα Καραμανλή, του προέδρου του ΠΑΣΟΚ κ. Γιώργου Παπανδρέου, της Γ.Γ. του ΚΚΕ κ. Αλέκας Παπαρήγα, του προέδρου του ΣΥΝ κ. Ν. Κωνσταντόπουλου και του ΔΗΚΚΙ κ. Δ. Τσοβόλα.

Το ντιμπέιτ πραγματοποιήθηκε με την εξής διαδικασία: Ορίστηκαν πέντε θεματικές ενότητες με τη σειρά Κοινωνική Πολιτική-Υγεία-Πρόνοια, Εξωτερική Πολιτική, Οικονομία-Ανάπτυξη, Δημόσια Διοίκηση, Παιδεία και ένας κύκλος ελεύθερων ερωτήσεων. Ο χρόνος απάντησης κάθε αρχηγού ήταν ενάμισι λεπτό, ενώ είχαν στη διάθεσή τους από δύο λεπτά ο καθένας στο κλείσιμο της διαδικασίας.

Σε σχέση με τις δημοσκοπήσεις, ένα θέμα που έχει προκύψει είναι εάν θα τεθεί σε εφαρμογή ο νέος νόμος που διέπει τους κανόνες λειτουργίας των εταιρειών δημοσκοπήσεων πριν από τις εκλογές. Ο νόμος δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 8 Αυγούστου και τυπικά τίθεται σε ισχύ 15 ημέρες μετά. Δεν επιφέρει κάποια ουσιαστική μεταβολή, καθώς η απαγόρευση δημοσίευσης δημοσκοπήσεων 15 ημέρες πριν από τις εκλογές εξακολουθεί να ισχύει και με τον νέο νόμο, ο οποίος ουσιαστικά ρυθμίζει το θέμα δημιουργίας μητρώου εταιρειών που διενεργούν δημοσκοπήσεις.

Στις προσεχείς εκλογές, η Ν.Δ. πρόκειται να συνεργασθεί για τις δημοσκοπήσεις με τις εταιρείες VPRC του κ. Γ. Μαυρή και MRB του κ. Στ. Μαύρου. Το ΠΑΣΟΚ πρόκειται να συνεργασθεί με την ALCO του κ. Γ. Παναγόπουλου, ενώ αναμένεται και ad hoc συνεργασία με τις εταιρείες Metron Analysis και Kapa Research. «Σκόπελος» στο έργο των εταιρειών δημοσκοπήσεων, τα στοιχεία των οποίων περιμένουν τα εκλογικά επιτελεία των κομμάτων για να κάνουν τις προσαρμογές της τελευταίας στιγμής στον σχεδιασμό τους, είναι τα «μπάνια του λαού», που δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί. Η προκήρυξη των εκλογών βρήκε σημαντικό αριθμό ψηφοφόρων στις παραλίες και από ορισμένες εταιρείες εκτιμάται ότι θα πρέπει να μεσολαβήσει ακόμα μια εβδομάδα, να επιστρέψουν οι περισσότεροι από τις διακοπές, προκειμένου να είναι περισσότερο έγκυρα τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT