Η τελευταία πράξη ενός καλοδουλεμένου κυβερνητικού σχεδίου για την προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία παίχτηκε χθες με την υποβολή του αιτήματος για διάλυση της Βουλής από τον κ. Κ. Καραμανλή. Ο χρόνος των εκλογών αποτέλεσε το «άγιο δισκοπότηρο» για δημοσιογράφους, αλλά και πολιτικούς για περισσότερους από τρεις μήνες με διάφορες ημερομηνίες να βλέπουν, κατά καιρούς, το φως της δημοσιότητας.
Στην πράξη, τώρα που η σιγή ασυρμάτου έσπασε με την προκήρυξη των εκλογών, ο Κ. Καραμανλής και ένας στενός κύκλος συνεργατών του εντός Μαξίμου και κυβέρνησης αποκαλύπτεται ότι γνώριζαν πολύ καιρό πριν, όχι μόνον την ειλημμένη απόφαση του πρωθυπουργού για εκλογές το Σεπτέμβριο αλλά και ότι αυτές προγραμματίζονταν το αργότερο για τις 23 Σεπτεμβρίου. «Η 30ή Σεπτεμβρίου ουδέποτε συζητήθηκε σοβαρά ως χρόνος εκλογών, περισσότερο τη λέγαμε για να κυκλοφορήσει» αναγνωρίζει στην «Κ» κομματικό στέλεχος που γνωρίζει όλες τις διεργασίες των τελευταίων μηνών.
Η απόφαση για εκλογές τον Σεπτέμβριο είχε ληφθεί από τις αρχές του καλοκαιριού και, μάλιστα, με τη σύμφωνη γνώμη όλων των κορυφαίων στελεχών, αλλά το Μέγαρο Μαξίμου επέλεξε να ακολουθήσει παρελκυστική τακτική ώστε να διατηρηθεί το στοιχείο αιφνιδιασμού του ΠΑΣΟΚ, αλλά και τις όποιες δυνατότητες υπαναχώρησης, εφόσον υπήρχαν δυσμενείς εξελίξεις τους θερινούς μήνες. Το σενάριο του Σεπτεμβρίου «κλείδωσε» σε δύο κλειστές συσκέψεις που είχε ο κ. Καραμανλής, στις αρχές Αυγούστου, με τη συμμετοχή των υπουργών Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλου, ΥΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά, Ανάπτυξης Δημήτρη Σιούφα, Επικρατείας Θεόδωρου Ρουσόπουλου και του ειδικού συμβούλου του πρωθυπουργού κ. Γιάννη Λούλη. Μάλιστα, οι βασικές αναφορές του χθεσινού διαγγέλματος του κ. Καραμανλή προς τον ελληνικό λαό, κοινοποιήθηκαν σε στενούς συνεργάτες και συνομιλητές του πρωθυπουργού ώστε να μπορέσουν να εκφράσουν τη γνώμη τους. Πότε συνέβη αυτό; Στις αρχές Αυγούστου!
Την ίδια ώρα που τα μέσα ενημέρωσης μετέδιδαν πληροφορίες για τις 23 ή τις 30 Σεπτεμβρίου, ο στενός πυρήνας των συνεργατών του πρωθυπουργού γνώριζε από την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου τις σκέψεις του κ. Κ. Καραμανλή για κάλπες στις 16 Σεπτεμβρίου, ανεξάρτητα από την ψήφιση των νομοσχεδίων που εκκρεμούν ή την κατάθεση του «πορίσματος Ζορμπά». Με δεδομένη την πρωθυπουργική απόφαση για τις 16 Σεπτεμβρίου έφυγαν για τις ολιγοήμερες διακοπές του Δεκαπενταυγούστου και οι στενοί συνεργάτες του πρωθυπουργού. Οι τελευταίες λεπτομέρειες οριστηκοποιήθηκαν κατά την επιστροφή του κ. Καραμανλή από την Τήνο, συνοδεία του κ. Πρ. Παυλόπουλου, ενώ και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας φέρεται, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, να ενημερώθηκε τον Δεκαπεντάυγουστο από τον ίδιο τον πρωθυπουργό για το ενδεχόμενο συνάντησής τους χθες. Η τελευταία πράξη παίχθηκε χθες, με τη μεγάλη πυρκαγιά της Πεντέλης να καθυστερεί για λίγες ώρες τις κυβερνητικές ανακοινώσεις. Στις 19.00 της Πέμπτης οριστικοποιήθηκε η συνάντηση των κ. Παπούλια και Καραμανλή και στις 20.00 ο κ. Θ. Ρουσόπουλος ανακοίνωνε τις εκλογές. Η εκλογική μάχη αρχίζει σήμερα, με τη θυροκόλληση του Διατάγματος. Γ’ι αυτήν τη μάχη, Μαξίμου και Ρηγίλλης προετοιμάζονται εδώ και τρεις μήνες,
Ετοιμη η διαφημιστική καμπάνια της Ν.Δ.
Ενδεικτικό του συνειδητού αιφνιδιασμού που επεχείρησε ο πρωθυπουργός για τις εκλογές είναι και το γεγονός ότι η προεκλογική προετοιμασία στη Ρηγίλλης ξεκίνησε ήδη από τα τέλη Ιουνίου, με τη συνεργασία των εταιρειών Spot Thomson για τα τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά μηνύματα και Civitas για τα έντυπα και τις καταχωρίσεις στον Τύπο.
Μπορεί μετά το συνέδριο, ο κ. Λ. Ζαγορίτης να δήλωνε, ότι «θα πάω στο χωριό μου να ξεκουραστώ», αλλά ο μηχανισμός, υπό τον γραμματέα Πολιτικού Σχεδιασμού Ν. Καραχάλιο, δούλευε στο φουλ. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο σκέλος της προεκλογικής εκστρατείας (απολογισμός έργου, υλοποίηση δεσμεύσεων) είναι έτοιμο από τα μέσα Ιουλίου. «Ακόμη και αύριο, είμαστε έτοιμοι να προβάλλουμε τα πρώτα τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά μηνύματα», δηλώνουν χαρακτηριστικά τα στελέχη της Ρηγίλλης. Το δεύτερο σκέλος θα αφορά τις μεταρρυθμίσεις, που θα είναι και το βασικό σύνθημα της Νέας Δημοκρατίας στον δρόμο προς τις κάλπες. Κεντρικό δε πρόσωπο της καμπάνιας, δεν μπορεί να είναι άλλο παρά αυτό του ίδιου του Κ. Καραμανλή που αποτελεί το πλέον ισχυρό χαρτί του κόμματος.