ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπέρ της ιδιωτικοποίησης οι πιλότοι

«Δεν είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε διαδικασία ιδιωτικοποίησης που θα φέρει στην εταιρεία τα απαιτούμενα κεφάλαια», δήλωσε ο πρόεδρος της Ενωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας κ. Γρ. Κωνσταντέλλος, συμπληρώνοντας: «Αν η πρόταση της MIG έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα ο Ομιλος έχει βρει τους πρώτους συμμάχους του». Εξέφρασαν ωστόσο επιφυλάξεις οι πιλότοι της Ολυμπιακής, για τον όρο αποχώρησης που έχει θέσει η MIG, σημειώνοντας ότι «ελπίζουμε να μην είναι πρόταση πολιτικοοικονομικού χαρακτήρα, που θα αποδειχθεί μια ακόμη φούσκα, όπως το υποτιθέμενο ενδιαφέρον της Qatar και της Εihad».

Τονίζοντας ότι η ιδιωτικοποίηση της Ο.Α. είναι απαραίτητη, οι πιλότοι παρουσίασαν χθες νέα πρόταση. Ρίχνοντας ευθείες βολές στις διοικήσεις της εταιρείας οι οποίες είτε δεν γνώριζαν το αντικείμενό της, είτε εδέχοντο πολιτικές πιέσεις, όπως σημείωσαν, εξέφρασαν την πεποίθηση ότι θα πρέπει να προσληφθεί ανεξάρτητος οίκος διοίκησης μέσα από τον κλάδο των αερομεταφορών. Ο ανεξάρτητος αυτός οίκος θα υπογράψει σύμβαση διετούς, το πολύ διάρκειας, ενώ η αμοιβή του θα είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις επιδόσεις της εταιρείας. Παράλληλα προτείνουν την παρουσία επιτρόπου, από τη Βουλή, που θα αναλάβει τον έλεγχο της εκτέλεσης της σύμβασης από τον ξένο οίκο, ενώ δεν θα υπάρχει δικαίωμα παρέμβασης από κανένα. Την ίδια στιγμή οι πιλότοι θεωρούν ότι είναι επιτακτική η τροποποίηση ορισμένων σημείων της απόφασης της ΕΕ με την οποία η Ελλάδα πήρε την έγκριση για τον σχέδιο αποκρατικοποίησης, τον περασμένο Σεπτέμβριο. Προτείνουν την παράταση της τελικής προθεσμίας που ορίζει την υποχρέωση εκκαθάρισης της Ο.Α. από τις 31/12/09 για τις 31/12/10. Παράλληλα ζητούν, ο ενδιαφερόμενος αγοραστής να μην υποχρεούται στην εξαγορά του 100% της εταιρείας αλλά στο 51% τουλάχιστον. Εκτιμούν ότι το πτητικό κομμάτι της εταιρείας θα μπορούσε να παρουσιάσει κέρδη μέσα σε 1,5 με 2 χρόνια, με μια επένδυση ύψους 120-200 εκατ. ευρώ σε βάθος 3 έως 5 ετών.