Ο Υμηττός, οδός ταχείας κυκλοφορίας

Ο Υμηττός, οδός ταχείας κυκλοφορίας

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σίγουρος ότι θα ξεπεράσει το κύμα των προσφυγών ενάντια στην κατασκευή των επεκτάσεων της Αττικής Οδού δηλώνει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Ο κ. Σουφλιάς δημοπράτησε χθες ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα έργα των τελευταίων ετών, ο προϋπολογισμός του οποίου έχει πλέον εκτιναχθεί στο ιλιγγιώδες ποσό των 1,8 δισ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου προκάλεσε την έντονη αντίδραση της αντιπολίτευσης λόγω της συγκυρίας της καταστροφής.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε χθες την υπογραφή της κοινής υπουργικής απόφασης, με την οποία εγκρίνονται οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου. Υπερασπίστηκε δε τη συγκυρία, υποστηρίζοντας ότι η δημοπράτηση του έργου ήταν προγραμματισμένη και έγινε κατόπιν εκτενούς διαβούλευσης. Το έργο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης 30 ετών, δηλαδή θα παραδοθεί στο κράτος σχεδόν στον διπλάσιο χρόνο από ό, τι η Αττική Οδός.

Απαξιωτικός

Ο διεθνής διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε μια φάση (αντί για δύο) και εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές θα ολοκληρωθεί στις 22 Δεκεμβρίου. Σκοπός, ο ανάδοχος να αναδειχθεί στις αρχές του 2010 και το έργο να ολοκληρωθεί το 2015. Ο κ. Σουφλιάς εκτίμησε ότι δεν θα υπάρξουν προσφυγές και μάλιστα καταφέρθηκε με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς ενάντια στους δικαστές του Συμβουλίου της Επικρατείας: «Φαντάζομαι ότι έχουν βγάλει το λύκειο και ξέρουν ότι τα 350.000 δέντρα που θα φυτεύσουμε είναι περισσότερα από τις μερικές εκατοντάδες που θα κοπούν», ανέφερε. Υπενθυμίζεται ωστόσο ότι ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθήνας και το Τεχνικό Επιμελητήριο έχουν από τον Μάιο ανακοινώσει ότι πρόκειται να στραφούν ενάντια στην υλοποίηση του έργου.

Ο κ. Σουφλιάς υποστήριξε ότι η νέα μελέτη των επεκτάσεων ενσωμάτωσε 55 παρατηρήσεις φορέων, ανάμεσα στις οποίες η υπογειοποίηση του δρόμου στο όρος Ετος στο Πικέρμι για 2,6 χλμ. Οι αλλαγές αυτές, υποστήριξε, ανέβασαν τον προϋπολογισμό του έργου κατά 150 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Φεβρουάριο, φθάνοντας πλέον το ιλλιγγιώδες ποσό των 1,8 δισ. ευρώ (από 1,2 δισ. ευρώ, όταν το έργο είχε για πρώτη φορά παρουσιαστεί το καλοκαίρι του 2008).

Κατά τα άλλα, όσον αφορά το έργο: οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού έχουν συνολικό μήκος 71,6 χλμ. και χωρίζονται σε τέσσερις κλάδους: την επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού προς Ελληνικό, τη σήραγγα Υμηττού, την επέκταση προς Αγία Μαρίνα και την επέκταση μέσα από τα Μεσόγεια προς Ραφήνα και αεροδρόμιο. Ο κ. Σουφλιάς υποστήριξε ότι το έργο έχει περιβαλλοντική διάσταση, επειδή θα μειώσει την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης και τις εκπομπές ρύπων, ενώ τόνισε ότι ο ανάδοχος θα αναλάβει να φυτεύσει και να συντηρεί 350.000 δέντρα, από τα οποία τα 250.000 πριν ξεκινήσουν οι εργασίες. Στα διόδια τους οδηγούς περιμένει άγριο χαράτσι, αφού αυτά θα τιμώνται ανάλογα με την απόσταση: 2 ευρώ για τη σήραγγα Υμηττού (0,30 ευρώ/χλ. μ), 0,15 ευρώ/χλμ. για την προέκταση της Δυτικής περιφερειακής προς Ελληνικό (2,2 ευρώ για όλη τη διαδρομή) και 0,20 ευρώ/χλμ. για το υπόλοιπο (ενδεικτικά, από κόμβο Μεσογείων έως τη Ραφήνα 3,7 ευρώ).

Τις ανακοινώσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ σχολίασε η αντιπολίτευση. «Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ότι τη Ν. Δ. ενδιαφέρει μόνο η αστικοποίηση του κάμπου των Σπάτων, των Μεσογείων και της Ανατολικής Αττικής», ανέφερε η ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ. «Η μονοδιάστατη εμμονή του ΥΠΕΧΩΔΕ σε ένα συγκοινωνιακό μοντέλο που προωθεί τη χρήση του Ι. Χ. αυτοκινήτου αποτελεί μια αδιέξοδη επιλογή», εκτίμησε ο ΣΥΝ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή