Internet, YouTube, facebook

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χωρίς ακρότητες άλλων εποχών, η προεκλογική περίοδος ξετυλίγεται πια με άλλους όρους. Οι επικείμενες βουλευτικές εκλογές (την ίδια περίοδο με μας ψηφίζουν οι Γερμανοί και οι Πορτογάλοι και λίγες ημέρες πριν έκλεισαν οι κάλπες στη Νορβηγία) θα διεξαχθούν σε πολλά επίπεδα και με νέα επικοινωνιακά εργαλεία. Μπορεί η τηλεόραση να κρατάει τα σκήπτρα στο παιχνίδι της αναγνωρισιμότητας και εφημερίδες να κερδίζουν το στοίχημα της αξιοπιστίας, όμως σεβαστό μερίδιο στο εκλογικό πελατολόγιο των κομμάτων αποκτάει και το Διαδίκτυο.

Βουλευτές και πολιτευτές μικρής ή μεγάλης «εμβέλειας» -με μικρές εξαιρέσεις κυρίως από τον χώρο του ΚΚΕ- έχουν εγκαινιάσει δικτυακό τόπο στον οποίο ανάλογα με την εξοικείωση και την άποψη του καθενός για το Διαδίκτυο, υπάρχουν πληροφορίες για τους ψηφοφόρους. Το internet, τo YouTube, τo facebook είναι εργαλεία που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Ο τομέας επικοινωνίας των δύο μεγάλων κομμάτων εγκαινίασε αυτά τα μέσα και επένδυσε στις δυνατότητές τους ήδη από την αναμέτρηση της ευρωκάλπης.

Τα κομματικά επιτελεία αντιλήφθηκαν ότι το κοινό που δεν βλέπει τηλεόραση προτιμά να αντλεί πληροφορίες από το internet και το facebook στο οποίο άλλωστε έσπευσαν πολλοί πολιτευτές να «πιάσουν στασίδι». Τα στοιχεία μάλιστα των ευρωεκλογών έδειξαν ότι ήταν πολλοί αυτοί που παρακολούθησαν το ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών από διαδικτυακούς τόπους.

Ο πιο «παθιασμένος» με τις νέες τεχνολογίες πολιτικός αρχηγός είναι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κ. Γιώργος Παπανδρέου, ο οποίος μάλιστα ζήτησε να λυθεί η συνεργασία του κόμματος με τη google, ενώ ο ίδιος διάλεξε για συμβούλους του σε αυτόν τον τομέα ανεξάρτητους, καταξιωμένους επαγγελματίες.

Στο αντίπαλο στρατόπεδο το πιο ενημερωμένο site έχει η υπουργός Εξωτερικών κ. Ντόρα Μπακογιάννη και ακολουθεί ο κ. Γ. Αλογοσκούφης, η κ. Πετραλιά ενώ από το ΠΑΣΟΚ ξεχωρίζουν οι ιστοσελίδες της κ. Αννας Διαμαντοπούλου, του Κώστα Σκανδαλίδη, του Θόδωρου Πάγκαλου κ.ά. Ομως το πιο δυνατό παιχνίδι γίνεται από τις νεολαίες των κομμάτων που έχουν ανεβάσει εκατοντάδες μηνύματα με έξυπνο τρόπο που αποστέλλονται μέσω facebook κατά ριπάς. Στόχος όλων σε αυτήν την εκλογική αναμέτρηση είναι η συσπείρωση της κομματικής βάσης και η μείωση της αδιαφορίας και κατ’ επέκταση της αποχής.

Επισκεψιμότητα

Οσο αφορά την επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων των κομμάτων φαίνεται από τις ειδικές μετρήσεις, πως τη μεγαλύτερη έχει ο ιστότοπος του ΠΑΣΟΚ και ακολουθούν οι ιστοσελίδες της Νέας Δημοκρατίας και του ΛΑΟΣ με τελευταίες τις σελίδες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΚΕ. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι συμπεριφορές αυτές έχουν να κάνουν με τις ηλικιακές ομάδες των ψηφοφόρων που επηρεάζουν περισσότερο τα κόμματα.

Ετσι η αυξημένη επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες του ΛΑΟΣ εξηγείται από το γεγονός ότι αυτό το κόμμα επηρεάζει σε υψηλό βαθμό ηλικίες από 20-40 ετών, ενώ το ΚΚΕ απευθύνεται σε πιο μεγάλες ηλικίες. Στη σύγκριση επίσης των δύο κομμάτων εξουσίας, τα βραδύτερα αντανακλαστικά του κυβερνώντος κόμματος προς την τεχνολογία εξηγούνται από το γεγονός ότι μεγάλο ποσοστό των ψηφοφόρων έχει συμπληρώσει το 60ό του έτος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή