ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η κόντρα των «έξι»… επικράτησε της τηλεμαχίας των «δύο»

Ελαφρά μειωμένος ήταν ο αριθμός των τηλεθεατών που παρακολούθησαν την τηλεμαχία των δύο πολιτικών αρχηγών Κ. Καραμανλή και Γ. Παπανδρέου, σε σύγκριση με την τηλεμαχία των έξι αρχηγών που προηγήθηκε.

Τον πρωθυπουργό και τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ παρακολούθησαν 2,9 εκατομμύρια τηλεθεατές, έναντι 3,03 εκατομμυρίων τηλεθεατών που βρέθηκαν μπροστά από τους τηλεοπτικούς δέκτες για την αναμέτρηση και των «έξι».

Η αναμέτρηση των αρχηγών των δύο μεγάλων κομμάτων δεν είχε τη μαραθώνια διάρκεια της αναμέτρησης των έξι πολιτικών αρχηγών, που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας. Η προχθεσινή τηλεμαχία των δύο διήρκεσε μόλις 88 λεπτά, χρόνο πολύ λιγότερο σε σχέση με τα 204 λεπτά της τηλεμαχίας των έξι και, από άποψη διάρκειας, θα μπορούσε να θεωρηθεί πιο «ελκυστικό» για τους τηλεθεατές προϊόν. Ωστόσο, δεν κατάφερε να «πιάσει» την τηλεθέαση της Δευτέρας.

Σύμφωνα με την AGB, η τηλεθέαση της προχθεσινής τηλεοπτικής αναμέτρησης επί του πληθυσμού ανήλθε, στα οκτώ κανάλια που τη μετέδωσαν ολόκληρη (ΝΕΤ, ΕΤ3, Μega, ΑΝΤ1, Alpha, Alter, Star και TV Μακεδονία), στο 28,7% (έναντι 30% που είχε καταγράψει η αναμέτρηση της Δευτέρας). Η υψηλότερη τηλεθέαση σημειώθηκε στις 21.40, λίγο πριν από το κλείσιμο της τηλεμαχίας, όταν οι δύο αρχηγοί απευθύνθηκαν στους ψηφοφόρους προβάλλοντας ο καθένας τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να προτιμηθεί έναντι του αντιπάλου του, οπότε και έφθασε το 33,2%. Το αθροιστικό μερίδιο επί των ανοικτών δεκτών των σταθμών που τη μετέδωσαν ήταν 75,3% (από 70,4%), δηλαδή την είδαν 3 στους 4 τηλεθεατές.

Προκύπτει επίσης ότι την τηλεμαχία των δύο παρακολούθησαν έστω για ένα λεπτό 4.563.000 τηλεθεατές (ποσοστό κάλυψης 45,1% σε σύνολο 10.117.421 ατόμων ηλικίας 4 ετών και άνω), ενώ ο χρόνος που αφιέρωσαν όσοι την είδαν ήταν κατά μέσο όρο 57 λεπτά, δηλαδή το 63,6% της συνολικής διάρκειάς της.

Το ενδιαφέρον του κοινού για την τηλεμαχία (σύμφωνα με την καμπύλη τηλεθέασης) αυξανόταν όσο περνούσε η ώρα, ενώ οι τηλεθεατές που την είδαν ήταν κυρίως άτομα με χαμηλή μόρφωση (45,4%), με τους έχοντες υψηλό και μέσο μορφωτικό επίπεδο (28,6% και 25,3%) να ακολουθούν. Επρόκειτο κυρίως για πολίτες από αγροτικές περιοχές (29,7%) και την Αθήνα (29,3%), ενώ ακολούθησαν οι Θεσσαλονικείς (25,8%). Μεγαλύτερο ενδιαφέρον έδειξαν και πάλι οι γυναίκες ψηφοφόροι (33,7%) σε σύγκριση με τους άνδρες (29,7%), κυρίως οι ηλικίας 45 – 64 ετών (43,6%) και οι άνω των 65+ (52,8%) μαζί με τους συντρόφους τους (57,6%), ενώ πιο αδιάφοροι ήταν οι νέοι-ες 15 – 24 ετών (8,3% και 7,7% αντίστοιχα), που μετά βίας άγγιξαν τους 93.000 τηλεθεατές.

Τς εκπομπές που ακολούθησαν με σχολιασμό της τηλεμαχίας σε τέσσερα κανάλια είδαν περισσότεροι από 2,1 εκατ. τηλεθεατές, με την πλειονότητα, ήτοι 708.000 τηλεθεατές (17,7% μερίδιο) να συντονίζεται στο Mega.