Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος: Διπλάσιοι των εσόδων οι τόκοι για τα δάνεια

Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος: Διπλάσιοι των εσόδων οι τόκοι για τα δάνεια

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οπως συμβαίνει σε κάθε περίπτωση παραλογισμού, έτσι και στον ΟΣΕ, κάποια στιγμή θα επερχόταν το… μοιραίο, δηλαδή ο εξορθολογισμός. Και η στιγμή αυτή δεν απέχει πολύ, καθώς, εκτός από την τρόικα και η κυβέρνηση, πλέον, «τρέχει» για να υλοποιήσει ό, τι… προλαβαίνει. Υπό το πρίσμα αυτό «τρέχει» κατ’ αρχήν ο υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας. Και μάλιστα γρηγορότερα απ’ ό, τι κανείς θα περίμενε. Κατά την πρόσφατη συνάντησή του με την τρόικα, αρνήθηκε να συμφωνήσει με τα στελέχη της στο σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ μετά το πέρας των θερινών διακοπών. Αντιθέτως, επέμενε ότι το θέμα της συμφωνίας θα έπρεπε να κλείσει το αργότερο μέσα σ’ αυτήν την εβδομάδα. Ετσι, δεν αποκλείεται κατά τα προσεχή 24ωρα και μετά τη γνωστοποίηση του σχεδίου, να έχουμε άλλη μια κινητοποίηση στη χώρα, αυτή τη φορά των σιδηροδρομικών.

Ωστόσο και οι τελευταίοι έχουν συνειδητοποιήσει ότι η παρτίδα είναι χαμένη «από χέρι». Μία εικοσαετία σπατάλης στον Οργανισμό είναι αναπόφευκτο να την ακολουθήσει η «θεία δίκη» της… εξυγίανσης. Αλλωστε, όπως έγραφαν πρόσφατα και οι New York Times, μεταξύ των ζημιογόνων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων της Ευρώπης, ο ΟΣΕ συνιστά μια κατηγορία από μόνος του. Και αδυσώπητος υπέρμαχος του επιχειρήματος αυτού είναι τα ίδια τα μεγέθη του ΟΣΕ.

Ο τελευταίος δημοσιοποιημένος ισολογισμός είναι αποκαλυπτικός. Δείχνει ότι η μισθοδοσία του προσωπικού (274 εκατ. ευρώ) ξεπερνούσε τα ενοποιημένα έσοδα του ομίλου. Οι τόκοι που κατέβαλε το 2008 ο όμιλος ΟΣΕ στα δάνεια που έχει συνάψει κατά καιρούς ξεπερνούσαν το διπλάσιο των εσόδων του. Τέλος, για να συνεχίσει τη λειτουργία του ο Οργανισμός θα πρέπει να δανείζεται το 6πλάσιο των εσόδων του, δηλαδή περίπου 1,2 δισ. ευρώ ετησίως.

Το πιο σημαντικό είναι ότι ο ΟΣΕ έχει επενδύσει την τελευταία δεκαετία πάνω από 2,5 δισ. ευρώ στον εκσυγχρονισμό του δικτύου του, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να ολοκληρώσει μια γραμμή 500 χλμ. που θα συνέδεε με ταχύτητα και ασφάλεια τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας… Το σχέδιο εξυγίανσης που αναμένεται να δει το φως της δημοσιότητας θα οδηγήσει τα συσσωρευμένα ελλείμματα του ομίλου ΟΣΕ στις πλάτες των φορολογουμένων. Παράλληλα, θα οδηγήσει στην εκκαθάριση του προσωπικού του που θα μεταταγεί σε άλλες υπηρεσίες. Τέλος, η κυβέρνηση εύχεται μέρος της περιουσίας του ν’ αναληφθεί από ιδιώτες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή