Αμεση απελευθέρωση των ταξί

Αμεση απελευθέρωση των ταξί

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο πλήρες άνοιγμα του κλάδου των ταξί προχωρεί ο υπουργός Υποδομών Γιάννης Ραγκούσης, ακυρώνοντας τις ρυθμίσεις του προκατόχου του που προέβλεπαν μεταξύ άλλων ότι δεν θα εκδοθούν νέες άδειες κλασικών, κίτρινων ταξί. Με ανακοίνωσή του και χωρίς να έχουν αποσαφηνιστεί ακόμη οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα μπορεί κανείς να λάβει άδεια ταξί, ο κ. Ραγκούσης δήλωσε ότι δεν υπογράφει το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που είχε συντάξει ο κ. Ρέππας. Ο αριθμός των κυκλοφορούντων ταξί προέκυπτε, σύμφωνα με το εν λόγω Π. Δ., από συγκεκριμένο αλγόριθμο (με βάση γεωγραφικούς περιορισμούς και ειδικά χαρακτηριστικά περιοχών), προκειμένου να αποφευχθεί η κυκλοφορία υπεράριθμων ταξί στους δρόμους. Το σχετικό Π. Δ. είχε σταλεί ήδη στο ΣτΕ προς έγκριση, ωστόσο λόγω ανασχηματισμού έπρεπε να λάβει την υπογραφή του νέου αρμόδιου υπουργού, ο οποίος με τη σειρά του θα το έστελνε ξανά στο ΣτΕ προς έγκριση. Ωστόσο, ο κ. Ραγκούσης δεν το υπέγραψε, δηλώνοντας ότι θεωρεί πως οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες για το πλήρες άνοιγμα της αγοράς και αφήνοντας σαφείς αιχμές για το εάν οι προβλέψεις Ρέππα συνιστούσαν πλήρη και πραγματική απελευθέρωση της αγοράς.

Η απελευθέρωση του κλάδου ισχύει από τις 2 Ιουλίου -σύμφωνα με τον σχετικό νόμο Παπακωνσταντίνου που περιλαμβάνει όλα τα κλειστά επαγγέλματα- και τυπικά όποιος επιθυμεί μπορεί να αιτηθεί χορήγησης άδειας ταξί ήδη από σήμερα. Ωστόσο δεν έχουν οριστεί ακόμη οι τυπικές προϋποθέσεις χορήγησης άδειας, ενώ αδιευκρίνιστο παραμένει και το ποια υπηρεσία θα γίνει αποδέκτης των σχετικών αιτήσεων. Ο κ. Ραγκούσης υποστήριξε ότι θα διευκρινιστούν το προσεχές τρίμηνο οι τυπικές προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληροί κανείς προκειμένου να του χορηγηθεί άδεια (π. χ. λευκό ποινικό μητρώο κ. λπ.). «Το κόστος χορήγησης θα ανταποκρίνεται σε μια ανταποδοτική λογική» περιορίστηκε να δηλώσει ο κ. Ραγκούσης σχετικά με το κόστος των νέων αδειών, το οποίο αναμένεται να είναι ιδιαίτερα χαμηλό, ώστε να εξασφαλίζει την είσοδο κάθε ενδιαφερομένου.

Πρακτικά η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών οδηγεί την αγορά σε αυτορύθμιση, ανάλογα με τη ζήτηση που θα υπάρχει. Ωστόσο, η παρούσα οικονομική συγκυρία βρίσκει τους αυτοκινητιστές ταξί με ιδιαίτερα χαμηλές εισπράξεις, ενώ η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη ήδη μετρούν πολύ περισσότερα ταξί από όσα χρειάζονται. Συγκεκριμένα, στην Αθήνα κυκλοφορούν σχεδόν 4 ταξί ανά 1.000 κατοίκους, τη στιγμή που ο αντίστοιχος δείκτης π. χ. για τη Ρώμη είναι 2,1 ταξί ανά 1.000 κατοίκους.

Εντονες είναι οι αντιδράσεις του κλάδου των αυτοκινητιστών οι οποίοι αντιδρούν καθώς βλέπουν την υπεραξία των αδειών τους να μηδενίζεται από τη μια μέρα στην άλλη. Ο κ. Ραγκούσης αναφερόμενος στο θέμα της υπεραξίας των αδειών ταξί δήλωσε ότι «δεν μπορεί οι στρεβλώσεις στην αγορά να αποτελέσουν εμπόδιο στο άνοιγμα του επαγγέλματος».

«Οι κυβερνήσεις πρέπει να έχουν και συνέχεια και συνέπεια, αν κάποιος θέλει να δημιουργήσει ιδιωτικά μονοπώλια στα ταξί τότε πρέπει να ξέρει ότι μαζί με τον κλάδο θα χορέψουν τον χορό του Ζαλόγγου και οι κυβερνήσεις» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ευθ. Λυμπερόπουλος, πρόεδρος των αυτοκινητιστών ταξί.

Στο μεταξύ, στο κείμενο του Μνημονίου αναφέρεται ότι συντάσσεται σχέδιο νόμου που πρόκειται άμεσα να κατατεθεί στη Βουλή, το οποίο θα άρει όλους τους περιορισμούς στην παροχή συγκοινωνιακού έργου προαναγγέλλοντας ουσιαστικά την κατάργηση του μονοπωλίου που διατηρούν τα ΚΤΕΛ στην εκτέλεση υπεραστικών συγκοινωνιών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή