Τα χαρακτηριστικά της αγοράς στην Ε.Ε.

Τα χαρακτηριστικά της αγοράς στην Ε.Ε.

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ολική ή μερική απελευθέρωση, στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, οδήγησε σε διαφοροποίηση των χαρακτηριστικών της αγοράς ταξί.

Στην Ιρλανδία παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση του αριθμού των ταξί, κατά 200% στο Δουβλίνο και κατά μέσο όρο 100% στις υπόλοιπες περιοχές, μετά την ελεγχόμενη απελευθέρωση της αγοράς. Τα κόμιστρα παρέμειναν ελεγχόμενα από το κράτος, ενώ οι αυτοκινητιστές ταξί εξυπηρετούν τους επιβάτες είτε παραλαμβάνοντάς τους από τον δρόμο είτε από πιάτσες ταξί. Σε επίπεδο εξυπηρέτησης μειώθηκε ο χρόνος αναμονής για την ανεύρεση ταξί, ενώ βελτιώθηκε ο χρόνος εξυπηρέτησης των τηλεφωνικών ραντεβού.

Στην Ιταλία, από την άλλη, έγινε προσπάθεια αύξησης του αριθμού των ταξί μέσω της έκδοσης νέων αδειών. Αποτέλεσμα ήταν οι αυξήσεις στα κόμιστρα αλλά και στη διαθεσιμότητα, ενώ περιορίστηκε ο χρόνος αναμονής για την εύρεση ταξί. Και στην περίπτωση της Ιταλίας η αγορά λειτουργεί με παραλαβή επιβατών από τον δρόμο και από πιάτσες ταξί.

Στη Σουηδία, η πλήρης απελευθέρωση του κλάδου επέφερε την άμεση αύξηση του κομίστρου, αλλά δεν επηρεάσε καθόλου τον αριθμό των κυκλοφορούντων ταξί. Το βασικότερο μέσο εύρεσης ταξί είναι οι τηλεφωνικές κρατήσεις και τα ραντεβού, ενώ το 20% των διαδρομών πραγματοποιείται σε αγροτικές περιοχές οι οποίες επιδοτούνται μερικώς. Η προσφορά αυξήθηκε, μετά την απελευθέρωση, τις βραδινές ώρες και τα Σαββατοκύριακα.

Στην Ισπανία η αγορά των ταξί ρυθμίζεται αποκλειστικά και μόνο από τις τοπικές αρχές, ενώ η παραλαβή επιβατών γίνεται ως επί το πλείστον από τον δρόμο. Αντίστοιχα και στη Γαλλία οι τοπικές αρχές ρυθμίζουν τον αριθμό των κυκλοφορούντων ταξί, ο οποίος παρέμεινε στάσιμος για πολλά χρόνια. Η εύρεση ταξί αποτελεί δύσκολη υπόθεση κυρίως κατά τις ώρες αιχμής, ενώ η παραλαβή επιβατών γίνεται και από πιάτσες και κατόπιν τηλεφωνικής κλήσης.

Η άρση των περιορισμών στην έκδοση αδειών ταξί οδήγησε στην αύξηση κατά 30% του συνόλου των ταξί στην Αγγλία. Η αγορά ρυθμίζεται από τις τοπικές αρχές, ενώ εκτός από συμβατικά ταξί υπάρχουν και μισθωμένα οχήματα. Αυξήθηκε μετά την απελευθέρωση η διαθεσιμότητα ταξί, ενώ μειώθηκε και ο χρόνος αναμονής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή