Ατιμώρητοι οι επίορκοι δημόσιοι υπάλληλοι

Ατιμώρητοι οι επίορκοι δημόσιοι υπάλληλοι

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υπόγειες οικονομικές συναλλαγές, εφορίες που δεν βεβαιώνουν χρέη ή δεν διενεργούν φορολογικούς ελέγχους, ατιμωρησία των δημοσίων υπαλλήλων, που παραπέμπονται για πειθαρχικά παραπτώματα, χαλαροί ελεγκτικοί μηχανισμοί και χαώδης γραφειοκρατία που λειτουργεί αποτρεπτικά στην ανάπτυξη είναι ορισμένες από τις χρόνιες παθογένειες της Δημόσιας Διοίκησης, οι οποίες περιγράφονται στην ετήσια έκθεση για το 2010, του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λ. Ρακιντζή.

Στην πολυσέλιδη έκθεση, που παραδόθηκε χθες στον πρωθυπουργό και στον πρόεδρο της Βουλής, επισημαίνεται ότι γραφειοκρατία και αναποτελεσματικότητα εξακολουθούν να μαστίζουν τη Δημόσια Διοίκηση. Αιχμές αφήνει ο κ. Ρακιντζής για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και τη Δικαιοσύνη. «Η βραδύτητα στην απονομή της δικαιοσύνης και η ανεπάρκεια των δικαστηρίων να επιβάλουν τον νόμο, κυρίως στα οικονομικά εγκλήματα, όπου πολλοί διαφεύγουν διά της μεθοδευμένης παραγραφής των αδικημάτων, όπως και η διακριτή μεταχείριση των «επωνύμων» που απαλλάσσονται με την έκδοση βουλευμάτων, έχουν δημιουργήσει στους παρανομούντες αίσθημα ασυδοσίας», αναφέρει.

Σημαντικό είναι το εύρημα, κατά τον έλεγχο των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης, ότι 18 μέλη του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ποσοστό 32,14%) «ξέχασαν» να υποβάλουν «πόθεν έσχες», όπως συνέβη και με τρία μέλη της ειδικής υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, τρία μέλη του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας και δύο μέλη του Σώματος Επιθεωρητών Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σε ό, τι αφορά τα αντανακλαστικά της Δημόσιας Διοίκησης στην υλοποίηση των νομοθετικών παρεμβάσεων, διαπιστώνεται ότι είναι πολύ μειωμένα. Ενδεικτική είναι η αναφορά για το άνοιγμα του κλάδου των οδικών μεταφορών, το οποίο ο γενικός επιθεωρητής θεωρεί ότι στην ουσία δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Η απελευθέρωση των μεταφορών έμεινε στα «χαρτιά», αφού παρέμειναν υψηλές οι εισφορές υπέρ του Δημοσίου. «Η προβλεπόμενη εφ’ άπαξ ειδική εισφορά υπέρ του Δημοσίου είναι ιδιαίτερα υψηλή (94.000 ευρώ για άδεια 40τονου οχήματος κοινού φόρτου και 192.000 ευρώ για άδεια 40τονου οχήματος μεταφοράς πετρελαιοειδών), αρκετά υψηλότερη. Η απαίτηση τόσο μεγάλων ποσών καθιστά απαγορευτική για νέους επιχειρηματίες την είσοδο στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα, ενώ κατοχυρώνει τους ήδη υφιστάμενους ιδιοκτήτες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως (ΦΔΧ), στους οποίους μάλιστα δημιουργεί υπεραξίες και, εν τέλει, δεν λειτουργεί προς την κατεύθυνση απελευθέρωσης του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα, αλλά προς την αντίθετη ακριβώς, σημειώνεται στην έκθεση.

Προβλήματα και στις ΔΟΥ

Για τις ΔΟΥ επισημαίνεται ότι λειτουργούν με πολλαπλά προβλήματα, τα οποία έχουν ως αποτέλεσμα τη μεγάλη υστέρηση των δημοσίων εσόδων. Διαπιστώνεται αμέλεια στη βεβαίωση και την είσπραξη χρεών προς το Δημόσιο, πολλές από τις εφορίες δεν είχαν διενεργήσει καθόλου φορολογικούς ελέγχους για το έτος 2009, ενώ εκκρεμούν υποθέσεις κατασχέσεων και έλεγχοι για εικονικά και πλαστά φορολογικά στοιχεία. Παράλληλα, αναφέρεται ότι διαπιστώθηκε μεγάλη ζημία για το Δημόσιο από παράνομες επιστροφές ΦΠΑ σε αγρότες, λόγω μη διενέργειας ελέγχων. Ανάλογα προβλήματα επισημαίνονται και στην επιστροφή ΦΠΑ σε εξαγωγές.

Συνολικά, 29 δημόσιοι υπάλληλοι τέθηκαν σε αργία, 398 υποθέσεις παραπέμφθηκαν στον εισαγγελέα, ενώ διενεργήθηκαν 4.199 έλεγχοι από τα σώματα και τις υπηρεσίες Ελέγχου και Επιθεώρησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή