Γραπτές εγγυήσεις για να λήξουν την απεργία τους

Γραπτές εγγυήσεις για να λήξουν την απεργία τους

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυξημένες προσδοκίες από τη χθεσινή συνεδρίαση του ΚτΕ Μεταφορών είχαν χθες οι αυτοκινητιστές ταξί, οι οποίοι ήλπιζαν ότι θα επωφεληθούν από την ενδοκυβερνητική διαμάχη που έχει ξεσπάσει μεταξύ Ραγκούση και βουλευτών του ΠΑΣΟΚ. Ωστόσο, ο κ. Ραγκούσης κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του ΚτΕ δεν αναφέρθηκε σε διαδικαστικά ζητήματα που αφορούν την απελευθέρωση του κλάδου και περιορίστηκε να δηλώσει ότι ο διάλογος θα ολοκληρωθεί στις 2 Οκτωβρίου οπότε και λήγει το τρίμηνο που προβλέπεται από τον νόμο 3919 για την απελευθέρωση όλων των κλειστών επαγγελμάτων.

Στο μεταξύ, οι αυτοκινητιστές φαίνεται ότι σκληραίνουν τη στάση τους και ζητούν γραπτές εγγυήσεις για την εφαρμογή πληθυσμιακών κριτηρίων στη χορήγηση αδειών προκειμένου να λήξουν την απεργία τους, η οποία συνεχίζεται για δεύτερη εβδομάδα. Παράλληλα ζητούν να οριστεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα κατά το οποίο θα ανακοινώσει ο κ. Ραγκούσης τις προτάσεις του, καθώς υποστηρίζουν ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν λάβει καμία απολύτως ενημέρωση για τις προθέσεις του υπουργού Υποδομών. Σήμερα αναμένεται ο κλάδος να επανεκτιμήσει τη στάση του όσον αφορά τη διάρκεια και τη μορφή των κινητοποιήσεων.

Κατά την τελευταία συνάντηση που είχαν οι δύο πλευρές, οι αυτοκινητιστές ζήτησαν εκτός από την 6μηνη παράταση του διαλόγου -ο οποίος προβλέπεται 3μηνης διάρκειας- να λάβουν τη διαβεβαίωση ότι στους όρους που θα καθοριστούν για την απόκτηση άδειας θα περιλαμβάνεται πληθυσμιακός περιορισμός στα πρότυπα των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Πρακτικά, οι αυτοκινητιστές διεκδίκησαν για ακόμη μία φορά την απαγόρευση έκδοσης νέων αδειών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Οσον αφορά τις προθέσεις του κ. Ραγκούση, πληροφορίες αναφέρουν ότι με το άνοιγμα του επαγγέλματος δεν αποκλείεται η απελευθέρωση του κομίστρου, ενώ οι υποψήφιοι νέοι ιδιοκτήτες αδειών ταξί θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να έχουν τον τρόπο να αποδείξουν (παραστατικά εφορίας π. χ.) ότι είναι ενεργοί επαγγελματίες και ότι μετρούν ορισμένα χρόνια προϋπηρεσίας. Παράλληλα, θα πρέπει κανείς να διαθέτει καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας, ενώ θα προβλέπεται και η καταβολή χρηματικής εγγύησης για την εξασφάλιση ελάχιστου χρόνου παραμονής στον κλάδο. Η κατοχή καινούργιου και φιλικού προς το περιβάλλον οχήματος θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την χορήγηση άδειας. Το διοικητικό τέλος (παράβολο) που θα πρέπει να καταβάλει κανείς για την έκδοση άδειας δεν θα ξεπερνά σύμφωνα με πληροφορίες τις 2.000 – 3.000 ευρώ.

Εισαγγελική παρέμβαση

Οι αυτοκινητιστές, που προχωρούν εδώ και δύο ημέρες σε ηπιότερες μορφές κινητοποιήσεων απέχοντας από αποκλεισμούς λιμένων και αεροδρομίων, συνεχίζουν τις αντιδράσεις τους με το άνοιγμα σταθμών διοδίων. Χθες ήρθαν αντιμέτωποι με ακόμη μία εισαγγελική παρέμβαση, που ακολούθησε αυτήν του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζή που ζήτησε να γίνει αποτίμηση των απολεσθέντων εσόδων από τις κινητοποιήσεις. Η προϊσταμένη της Εισαγγελίας κ. Ελένη Ράικου έδωσε εντολή στην αστυνομία να διερευνήσει εάν διαπράχθηκε το αδίκημα της παράνομης βίας, με αφορμή το άνοιγμα των διοδίων από οδηγούς ταξί οι οποίοι εμφανίζονται να σήκωναν διά της βίας τις μπάρες. Η αστυνομία αναμένεται να ζητήσει τις κασέτες από το κύκλωμα που είναι εγκατεστημένο στους σταθμούς των διοδίων, ενώ θα λάβει μαρτυρικές καταθέσεις και από τους υπαλλήλους των διοδίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή