Διάλογος για τα ταξί όλον τον Αύγουστο

Διάλογος για τα ταξί όλον τον Αύγουστο

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεχίζεται, αν και πιο υποτονικά πλέον το μπρα ντε φερ μεταξύ ιδιοκτητών ταξί και υπουργού Υποδομών. Στη συνάντηση της Παρασκευής, εμφανής ήταν η διάθεση κυρίως από την πλευρά των αυτοκινητιστών για εξεύρεση λύσης, που θα οδηγούσε σε αναστολή της κινητοποίησης.

Η κόπωση του κλάδου είναι εμφανής, με μερίδα ιδιοκτητών σε τουριστικές περιοχές να έχουν «σπάσει» την απεργία. Επισήμως, το συνδικαλιστικό όργανο του κλάδου διαψεύδει το γεγονός σε μια προσπάθεια επίδειξης συνοχής των αυτοκινητιστών. Ωστόσο, ο διχασμός είναι έκδηλος ακόμη και μεταξύ των μελών της ηγεσίας της Ομοσπονδίας. Μετά τη συνάντηση μάλιστα με τον υπουργό Υποδομών, οι δέκα εκπρόσωποι του κλάδου που βρέθηκαν στο γραφείο του Γ. Ραγκούση κλείστηκαν σε ένα γραφείο στο υπουργείο για μία ώρα περίπου προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους.

Τα βασικά αιτήματα των αυτοκινητιστών αφορούν τον καθορισμό πληθυσμιακών κριτηρίων για την έκδοση νέων αδειών αλλά και τον περιορισμό του χρονοδιαγράμματος του διαλόγου το οποίο έχει οριστεί για το τέλος Αυγούστου. Οι ιδιοκτήτες ζητούν επίσπευση των διαδικασιών, φοβούμενοι το ενδεχόμενο αιφνιδιασμού από το υπουργείο Υποδομών, ενώ διεκδικούν γραπτές εγγυήσεις για τα αιτήματά τους. Μεταξύ αυτών είναι και η διατήρηση των γεωγραφικών ορίων των εδρών και όχι η επέκτασή τους με βάση τους καλλικρατικούς δήμους. Παράλληλα προσπαθούν με κάθε τρόπο να αποτρέψουν την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου σε ειδικές μεταφορικές μονάδες, όπως είναι η δημιουργία εταιρειών από ξενοδοχεία και άλλους εμπλεκόμενους στον τουρισμό φορείς.

Οι νέες άδειες

Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών από την άλλη επιμένουν ότι ο διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς θα διαρκέσει έως το τέλος Αυγούστου ώστε να έχει οριοθετηθεί το θεσμικό πλαίσιο της απελευθέρωσης στα μέσα Σεπτεμβρίου. Οι αυτοκινητιστές σε μεγάλο βαθμό επιδιώκουν να ισχύσουν οι προβλέψεις του Προεδρικού Διατάγματος Ρέππα το οποίο δεν υπεγράφη από τον διάδοχό του στο υπ. Υποδομών Γ. Ραγκούση. Το Π.Δ. Ρέππα προέβλεπε τη διαμόρφωση γεωγραφικού περιορισμού για τον αριθμό κυκλοφορούντων ταξί ανά περιοχή. Ο ακριβής αριθμός θα προέκυπτε βάσει αλγορίθμου ο οποίος θα συνυπολόγιζε (ανά τριετία) στοιχεία όπως είναι ο πληθυσμός, οι γεωγραφικές συνθήκες καθώς επίσης και το εάν πρόκειται για τουριστική περιοχή και πόσες κλίνες διαθέτει. Το σημείο που είχε κατευνάσει τις αντιδράσεις των αυτοκινητιστών ήταν ο δείκτης που προβλεπόταν για την Αθήνα (2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους) και 2 ταξί ανά 1.000 κατοίκους για την υπόλοιπη Ελλάδα, τη στιγμή που στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πόλεις ο αριθμός των ταξί κυμαίνεται μεταξύ 1,3 και 2 ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Αποτέλεσμα ήταν να μην προβλέπεται έκδοση νέων αδειών στην Αθήνα, η οποία ήδη μετρά σχεδόν τέσσερα ταξί ανά 1.000 κατοίκους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπό διαμόρφωση, από τον κ. Ραγκούση, πλαίσιο δεν θα καθορίζεται ανώτατο όριο αριθμού υπό έκδοση αδειών. Μαζί με το άνοιγμα του επαγγέλματος δεν αποκλείεται η απελευθέρωση του κομίστρου, ενώ οι υποψήφιοι νέοι ιδιοκτήτες αδειών ταξί θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να έχουν τον τρόπο να αποδείξουν (παραστατικά εφορίας π.χ.) ότι είναι ενεργοί επαγγελματίες και ότι μετρούν ορισμένα χρόνια προϋπηρεσίας. Παράλληλα θα προβλέπεται και η καταβολή χρηματικής εγγύησης για την εξασφάλιση ελάχιστου χρόνου παραμονής στον κλάδο. Η κατοχή καινούργιου και φιλικού προς το περιβάλλον οχήματος θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση άδειας. Το διοικητικό τέλος (παράβολο) που θα πρέπει να καταβάλει κανείς για την έκδοση άδειας δεν θα ξεπερνά σύμφωνα με πληροφορίες τις 2.000-3.000 ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή