Σκληρή γραμμή από την κυβέρνηση

Σκληρή γραμμή από την κυβέρνηση

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Αν συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να κοιτάξει το δημόσιο συμφέρον, και θα το κάνει». Με την τελεσιγραφική αυτή προειδοποίηση του υπουργού Επικρατείας κ. Ηλ. Μόσιαλου, η κυβέρνηση θέλησε χθες να διαμηνύσει την απόφασή της να προχωρήσει χωρίς καμία υποχώρηση στο πλήρες άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξιτζήδων, παρά τις κλιμακούμενες αντιδράσεις. Παράλληλα, δε, με επιστολή του αρμόδιου υπουργού κ. Γ. Ραγκούση στους περιφερειάρχες κατ’ ουσίαν τους έθεσε προ των ευθυνών τους για τις περιπτώσεις που απεργοί κλείνουν παρανόμως λιμάνια, αεροδρόμια και δρόμους, στέλνοντας έτσι ένα έμμεσο μήνυμα τόσο στην αστυνομία όσο και στη δικαιοσύνη να πράξουν το καθήκον τους.

Τη βούληση του υπουργού Υποδομών να μην προβεί σε καμία υποχώρηση έναντι των αξιώσεων που προβάλλουν οι ιδιοκτήτες ταξί μετέφεραν και χθες οι συνεργάτες του, οι οποίοι διέψευδαν κατηγορηματικά το ενδεχόμενο ο κ. Ραγκούσης να αποδεχθεί το κεντρικό τους αίτημα που είναι ο αριθμός των αδειών να καθοριστεί με πληθυσμιακά κριτήρια με στόχο να μην αυξηθούν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Οπως έλεγαν χαρακτηριστικά, «όταν λέμε άνοιγμα, εννοούμε άνοιγμα και σε αυτό εντάσσονται ακόμη και οι εναλλακτικές μορφές ταξί και βέβαια όχι μόνον από τους ταξιτζήδες». Οι συνεργάτες του κ. Ραγκούση υπαινίσσονταν δηλαδή ότι ο ίδιος όχι μόνον θα απελευθερώσει τον αριθμό των αδειών, αλλά φέρεται να υιοθετεί πλήρως τις εισηγήσεις του τουριστικού κλάδου να υπάρξουν και στη χώρα μας εναλλακτικοί τρόποι μετακινήσεων επ’ αμοιβής, όπως είναι τα μισθωμένα αυτοκίνητα με οδηγούς ή ακόμη και βαν ή λιμουζίνες που νοικιάζονται στις περισσότερες χώρες τις Ευρώπης.

Τις αποφάσεις αυτές του κ. Ραγκούση, που θα ανακοινώσει στα τέλη του μήνα, φέρεται να στηρίζει απολύτως και ο πρωθυπουργός, όπως διεφάνη από τις χθεσινές δηλώσεις του κ. Ηλ. Μόσιαλου. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, μάλιστα, ερωτηθείς σχετικά (ΝΕΤ) άφησε για πρώτη φορά αιχμές για τον τρόπο που χειρίστηκε το ίδιο θέμα ο κ. Δημ. Ρέππας. Αφού ζήτησε επανειλημμένως από τους ιδιοκτήτες των ταξί «να αναλογιστούν τις ευθύνες τους για τη σημαντική ζημιά που κάνουν στην οικονομία και τον τουρισμό», τους κάλεσε να προσέλθουν «στον διάλογο που συνεχίζεται, γιατί ανοίγει το επάγγελμα», υπονοώντας έτσι σαφώς ότι με τις ρυθμίσεις του κ. Ρέππα τούτο δεν είχε συμβεί…

Σημειώνεται πάντως ότι και χθες δεν έλειψε η κριτική για του χειρισμούς του κ. Ραγκούση, με τους κ. Βασ. Κεγκέρογλου και Κατ. Μπατζελή να τον επικρίνουν δημοσίως γιατί εσπευσε να ανοίξει το θέμα μεσούντος του καλοκαιριού. Από την πλευρά του, ωστόσο, ο κ. Ραγκούσης φερόταν να χαρακτηρίζει όχι μόνον άδικες, αλλά και άκρως υποκριτικές τις αιχμές που δέχεται, καθώς ήδη από τις 2 Ιουλίου θα έπρεπε ούτως ή άλλως να υπογράψει ή να απορρίψει το σχέδιο Ρέππα.

Εντονη ανησυχία

Σε κάθε περίπτωση, στην κυβέρνηση περισσότερο μοιάζουν να ελπίζουν ότι οι ιδιοκτήτες ταξί θα αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους λόγω των χαμένων ημερομισθίων τους και όχι γιατί θα μεταπεισθούν για την αναγκαιότητα ανοίγματος του επαγγέλματος. Και με το δεδομένο αυτό ακόμη και συνεργάτες του πρωθυπουργού δεν έκρυβαν την έντονη ανησυχία τους μήπως ενδεχόμενη απόπειρα καταστολής των κινητοποιήσεων -όπως π. χ. με την αφαίρεση των αδειών σε όσουν κλείνουν τους δρόμους- αποφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα απο το προσδοκώμενα.

Τέλος, ο κ. Ηλ. Μόσιαλος προανήγγειλε ότι μέχρι τον Δεκαπενταύγουστο θα ανακοινώσει το σχέδιό του για την εξυγίανση των δημόσιων ΜΜΕ (ΕΡΤ, ΑΠΕ, γραμματείες κ. λπ.), εξαγγέλλοντας ήδη ότι το προσωπικό θα επαναξιολογηθεί και το πλεονάζον θα διοχετευθεί σε άλλες ελλειμματικές υπηρεσίες του Δημοσίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή