ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ειδικό πυροσβεστικό όχημα και δύο «φράχτες» σε ΕΛ.ΑΣ.

Υλοποιείται το επόμενο διάστημα πρόταση της Διεύθυνσης Αστυνομικών Επιχειρήσεων (ΔΑΕ) για προμήθεια δεύτερου ειδικού πυροσβεστικού οχήματος από την ΕΛ.ΑΣ. και κατασκευή δύο επιπλέον μεταλλικών κιγκλιδωμάτων (φράχτες), παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιήθηκαν, για πρώτη φορά, στις κινητοποιήσεις των «Αγανακτισμένων» τον περασμένο Ιούνιο. Το σχετικό έγγραφο-εισήγηση της ΔΑΕ υπεβλήθη στον υφυπουργό κ. Μανώλη Οθωνα και εντός των επόμενων ημερών αναμένεται η τελική έγκριση της δαπάνης. Εκτιμάται ότι θα ανέλθει στις 500.000 ευρώ.

Το κόστος για καθέναν από τους μεταλλικούς φράχτες υπολογίζεται στις 55.000 ευρώ και για το ειδικό πυροσβεστικό όχημα στις 400.000 ευρώ. Δεν έχει προσδιοριστεί εάν η αγορά του οχήματος θα γίνει από το Ισραήλ απ’ όπου είχε αγοραστεί η πρώτη αύρα, ούτε όμως και οι διαδικασίες (διαγωνισμός, απευθείας ανάθεση κ.ο.κ.) για την ολοκλήρωση της προμήθειας. Το υπάρχον πυροσβεστικό όχημα χρησιμοποιήθηκε στις επιχειρήσεις της Κερατέας, όχι όμως και στα επεισόδια του Ιουνίου στο κέντρο της Αθήνας. Είναι πιθανό να συμβεί στη διάρκεια του φθινοπώρου εάν φυσικά το απαιτήσουν οι εξελίξεις. Σύμφωνα με μια ερμηνεία, οι ομιλίες του αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ., κ. Λευτέρη Οικονόμου, και του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κ. Χρ. Παπουτσή, στη Βουλή είχαν σκοπό να προετοιμάσουν την κοινή γνώμη για ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Περίπου 110.000 ευρώ

Αντίστοιχα, το συνολικό ποσό που απαιτείται για τους δύο μεταλλικούς φράχτες υπολογίζεται στις 110.000 ευρώ, σημαντικά υψηλότερο από αυτό που δαπανήθηκε προ πενταετίας για την κατασκευή τού ήδη υφιστάμενου κιγκλιδώματος. Ο λόγος είναι ότι στην εισήγησή της η ΔΑΕ ζητάει τροποποιήσεις στο αρχικό σχέδιο, ώστε οι νέοι φράχτες να ανοιγοκλείνουν με σύστημα υδραυλικής υποβοήθησης, αλλά και να αντέχουν σε μεγαλύτερη πίεση σε περίπτωση σοβαρών επεισοδίων. Η κατασκευή του ήδη υφιστάμενου φράχτη είχε ανατεθεί σε ιδιώτη στην Ελλάδα, κάτι που αναμένεται να επαναληφθεί και αυτή τη φορά. Πρόκειται για αντιγραφή κιγκλιδώματος που χρησιμοποιούν οι ειδικές δυνάμεις της Γαλλικής Αστυνομίας CRS (Compagnies Republicaines de Securite) και το οποίο είχε, σύμφωνα με αρμόδιους αξιωματικούς, διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην καταστολή των επεισοδίων στα παρισινά προάστια, τον Οκτώβριο του 2005.

Αντίθετα, στο κενό έπεσε νέα πρωτοβουλία στελεχών του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να τοποθετηθούν διακριτικά (αριθμοί) στα κράνη των αστυνομικών των ΜΑΤ κατά τα πρότυπα πρακτικών που εφαρμόζουν αστυνομίες άλλων χωρών της Ε.Ε (όπως π.χ. της Μ. Βρετανίας). Το θέμα τέθηκε εκ νέου στις αρχές Ιουλίου σε ανώτατους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ., οι οποίοι ωστόσο φέρονται να κρατούν αρνητική στάση. Το σχετικό μέτρο – πρωτοβουλία είχε εξαγγείλει και ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ήδη από τον Ιανουάριο του 2010. Τότε είχε αποφασιστεί ότι θα τοποθετούνταν σε εμφανές σημείο στο κράνος των αστυνομικών των ΜΑΤ αριθμός που δεν θα αντιστοιχούσε στον αριθμό μητρώου τους, αλλά θα ήταν ένα νέο διακριτικό νούμερο που θα προέκυπτε από τον αριθμό της διμοιρίας και τον αύξοντα αριθμό του καθενός με βάση την ιεραρχική του τάξη στη διμοιρία. Η εφαρμογή του μέτρου συνεχίζει να προσκρούει στην άρνηση των ίδιων των αστυνομικών.

Σε νέο πρόγραμμα επανεκπαίδευσης αναμένεται να μετάσχουν τις αμέσως επόμενες ημέρες οι δικυκλιστές της ομάδας ΔΕΛΤΑ.

Ευρεία σύσκεψη ενόψει της ΔΕΘ

Πολύωρη σύσκεψη ανώτατων αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. με αντικείμενο τον σχεδιασμό των αστυνομικών μέτρων κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε χθες στον 7ο όροφο του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Δεν προσδιορίστηκε ο συνολικός αριθμός των αστυνομικών που θα μετάσχουν στον σχεδιασμό, επιβεβαιώθηκε ωστόσο ότι θα είναι μεγαλύτερος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Στη Θεσσαλονίκη αποφασίστηκε να μετακινηθούν διμοιρίες των ΜΑΤ και δικυκλιστές της ΔΕΛΤΑ και της ΔΙ.ΑΣ. από την Αθήνα. Ηταν η πρώτη ευρεία σύσκεψη για το θέμα και την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να πραγματοποιηθεί νέα σύσκεψη με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου.