ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπέρμαχοι και πολέμιοι Παμπούκη

Η παραίτηση Παμπούκη μονοπωλούσε και χθες τις κυβερνητικές συζητήσεις με τους υπουργούς να διχάζονται για το αν οι λόγοι που επικαλέστηκε ο πρώην συνάδελφός τους ήταν προσχηματικοί ή πραγματικοί για την έξοδό του από το κυβερνητικό σχήμα. Ετσι, ενώ για παράδειγμα ο κ. Ευ. Βενιζέλος έκρινε σκόπιμο να χαρακτηρίσει «απώλεια για την κυβέρνηση» την προχθεσινή εξέλιξη, υπονοώντας ότι θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί με άλλους χειρισμούς το Μαξίμου, η κ. Αννα Διαμαντοπούλου μίλησε «για λάθος τρόπο, τη λάθος στιγμή», αφήνοντας έτσι να εννοηθεί ότι ο κ. Παμπούκης όχι μόνον κατέστρεψε τον θετικό αντίκτυπο της ψήφισης του εκπαιδευτικού ν/σ, αλλά πιθανότατα παραιτήθηκε με ιδιοτελή και όχι πολιτικά κίνητρα.

Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα της επανασύστασης του υπουργείου Ναυτιλίας που αποτέλεσε και την αφορμή της υπουργικής εξόδου, ουδόλως πέρασε σε δεύτερη μοίρα, καθώς «φρόντισε» να το διατηρήσει στην επικαιρότητα πλην της αντιπολίτευσης ακόμη και ο ίδιος ο πρόεδρος της Βουλής κ. Φίλ. Πετσάλνικος. Θα πρέπει να επαναξιολογηθεί από την κυβέρνηση η πολιτική διαχείριση του κρίσιμου αυτού τομέα, είπε ο πρόεδρος, συμφωνώντας κατ’ ουσίαν τόσο με τη Ν.Δ. όσο ακόμη και με το ΣΥΡΙΖΑ, που χθες διά του κ. Παπαδημούλη υποστήριξε ότι η επιλογή της Ελλάδας να μην έχει υπουργείο Ναυτιλίας θα ήταν για τη Σ. Αραβία να καταργήσει το υπουργείο Πετρελαίου!

Το πρωθυπουργικό περιβάλλον πάντως όχι μόνον επέμεινε χθες στη μη αλλαγή της κυβερνητικής δομής, αλλά διά του κ. Ηλ. Μόσιαλου πέρασε στην αντεπίθεση. Ο υπουργός Επικρατείας χαρακτήρισε το υπουργείο Ανάπτυξης ως τον «φυσικό χώρο του τομέα της Εμπορικής Ναυτιλίας» (αποκλείοντας κάθε περιθώριο επαναυτονόμησής του), και είπε ότι «αυτό που πρέπει να γίνει είναι η άμεση πρόσβαση των Ελλήνων εφοπλιστών στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου», υπονοώντας ότι τούτο δεν το είχε κατορθώσει ο κ. Παμπούκης. Επιπλέον, δε, απαντώντας σε άλλη ερώτηση (Real), τόνισε ότι αμέσως μόλις ανέλαβε τα νέα του καθήκοντα συνέστησε επιτροπή με μόνον στόχο να του κάνει προτάσεις για τη «σημαντική μείωση των εξόδων του υπουργείου του», και έκανε γνωστό ότι αποφάσισε ήδη να διατηρήσει μόνον 14 (από 30) υπουργικούς συνεργάτες, χωρίς βέβαια να περνά απαρατήρητο ότι προκάτοχος του κ. Μόσιαλου σε αυτή τη θέση ήταν ο κ. Παμπούκης…

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ωστόσο δεν θέλησε να εξηγήσει πώς ενώ για ένα τόσο κρίσιμο τομέα, όπως η ναυτιλία, ο πρωθυπουργός είχε κρίνει απαραίτητη (μόλις προ διμήνου) την παρουσία ενός αναπληρωτή υπουργού, τώρα ουδόλως μοιάζει να βιάζεται να τον αντικαταστήσει, εκτιμώντας προφανώς πως όλες τις αρμοδιότητες που είχε ο κ. Παμπούκης μπορεί κάλλιστα να τις διαχειρισθεί μόνος του ο κ. Χρυσοχοΐδης.