ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αλ. Πατέλης στο Ράδιο «Κ»: Η πανδημία κρύβει και ευκαιρίες για την Ελλάδα

al-patelis-sto-radio-k-i-pandimia-kryvei-kai-eykairies-gia-tin-ellada0

Οι αλλαγές που φέρνει η πανδημία στην εργασιακή πραγματικότητα παγκοσμίως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρία για την Ελλάδα, προκειμένου να προσελκύσει εργαζόμενους και επιχειρήσεις της ψηφιακής οικονομίας, υποστηρίζει, μιλώντας στο «Ράδιο Κ», ο επικεφαλής του οικονομικού γραφείου του Πρωθυπουργού, Αλέξης Πατέλης.

Ο κ. Πατέλης υπογραμμίζει ότι γίνονται βήματα μπροστά όσον αφορά τις τεχνολογικές υποδομές, ώστε να προστεθεί ακόμη ένα πλεονέκτημα, πέραν από τη φυσική ομορφιά της χώρας. Ενδεικτικά αναφέρει ότι σύντομα το 5G θα αποτελεί μια πραγματικότητα για τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας και θα επεκταθεί σε ολόκληρη την επικράτεια, ενώ σημειώνει και την πρωτοβουλία για τη δημιουργία fund, με κομμάτι των εσόδων του να κατευθύνεται και προς τη χρηματοδότηση νεοφυών επιχειρήσεων. Στον τομέα της τεχνολογίας, όπως τονίζει, εντάσσονται επίσης και η δημιουργικό του δικτύου οπτικών ινών σε όλη τη χώρα, αλλά και το κυβερνητικό εγχείρημα της ψηφιοποίησης του κράτους.

Ακόμη, ο επικεφαλής του οικονομικού γραφείου του Πρωθυπουργού, αναδεικνύει και την πρόσφατη επένδυση της Microsoft στη χώρα, σημειώνοντας ότι συμπεριλήφθη στην αξιολόγηση της Moody’s, ως ένδειξη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος στην Ελλάδα.

Ποιους μπορούμε να προσελκύσουμε;

Όπως αναφέρει ο κ. Πατέλης, η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης για ελεύθερους επαγγελματίες, ωστόσο το βασικότερο είναι να προσελκύσουμε «τις ίδιες τις δουλειές».

«Η πανδημία και η πρόοδος της τεχνολογίας ανέδειξαν ότι πολλοί από εμάς μπορούμε να επιλέγουμε σε ποια χώρα θα εργαστούμε», αναφέρει χαρακτηριστικά και προσθέτει: «Μιλάμε εδώ και χρόνια για επιμήκυνση του τουριστικού έτους και μεγαλύτερη σεζόν. Τι πιο καλό από το να φέρουμε ανθρώπους να εργαστούν μερικούς μήνες τον χρόνο στην Ελλάδα, να νοικιάσουν ένα σπίτι ή εξοχικό».

Όπως προσθέτει, υπάρχει η πιθανότητα εταιρείες παγκοσμίως να θεσπίσουν κάποια τέτοια δικαιώματα ως επέκταση της τηλεργασίας, δηλαδή, πέρα από τις διακοπές που δικαιούται κανείς κάθε χρόνο, να μπορεί μερικές εβδομάδες ή μήνες του έτους να εργάζεται μακριά από τον βασικό τόπο εργασίας του.

Σημειώνει δε ότι πρόσφατα σε τηλεδιάσκεψη που είχε με μεγάλη εταιρεία, είχε εξεταστεί το ενδεχόμενο μετακόμισης ενός τμήματός της στην Ελλάδα.

Εμπόδια, «προκαταλήψεις» και ανταγωνισμός

Αντίστοιχα, ωστόσο, αναφέρθηκε και στα εμπόδια και τις «προκαταλήψεις» που συναντά από επιχειρήσεις του εξωτερικού.

«Όσο κι αν σας φάνει περίεργο, υπάρχει και η προκατάληψη που είχε καλλιεργηθεί από την εποχή της κρίσης. Σε μια άλλη τηλεδιάσκεψη με άλλη εταιρεία, είχε τεθεί το ερώτημα αν οι Έλληνες εργαζόμενοι είναι πειθαρχημένοι και δουλευταράδες. Υπάρχει ακόμη μια τέτοια προκατάληψη,  αν και η πανδημία πέρα από το υγειονομικό και οικονομικό κομμάτι, μπορεί να επιφέρει και αλλαγές στον τρόπο που μας αντιμετωπίζουν στο εξωτερικό. Ένα brand είναι εύκολο να το χαλάσεις, δύσκολο να το χτίσεις», σημειώνει ο ίδιος.

Ερωτηθείς δε για τον ανταγωνισμό στο εν λόγω πεδίο, μιας και πιο ανεπτυγμένα κράτη βλέπουν ως κίνδυνο, αυτό για εμάς αποτελεί ευκαιρία, ο κ. Πατέλης σημειώνει πως «ανταγωνισμός πάντα θα υπάρχει, δουλειά μας είναι να είμαστε πιο καλοί από τους άλλους για να κερδίσουμε αυτό τον ανταγωνισμό».

Προσθέτει δε πως πέρα από τους «ψηφιακούς μετανάστες», η κυβέρνηση κοιτά προς τη μεγαλύτερη εικόνα, στοχεύοντας στις επιχειρήσεις και την προσέλκυση επενδύσεων, αλλά και στη δημιουργία των συνθηκών επιστροφής των Ελλήνων που έφυγαν από τη χώρα κατά το κύμα του brain drain.

Ευκαιρία για rebranding

Αποτελούν, όμως, όλα τα παραπάνω «επιστημονική φαντασία», σε μια περίοδο που η χώρα δέχεται τεράστιες υγειονομικές και οικονομικές πιέσεις;

Οι βραχυπρόθεσμες ανάγκες σε αυτά τα δύο πεδία θα πρέπει να είναι πάντα η άμεση προτεραιότητα της κυβέρνησης, ξεκαθαρίζει ο κ. Πατέλης, προσθέτοντας:

«Βέβαια, θα πρέπει να υπάρχει ταυτόχρονα και μια ελπίδα, με έμφαση και στο μέλλον. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα έχουμε το εμβόλιο την άνοιξη, και θέλουμε να χτίσουμε τις βάσεις και να χρησιμοποιήσουμε, σε κάποιο βαθμό την πανδημία, ως μια ευκαιρία για ένα restart και ένα rebranding της χώρας, όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι θα καταφέρουμε να ελέγξουμε την πανδημία».