ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνολικά 300 επιπλέον λεωφορεία στην Αθήνα από τον Απρίλιο

synolika-300-epipleon-leoforeia-stin-athina-apo-ton-aprilio

Τριακόσια, επιπλέον, λεωφορεία θα αρχίσουν σταδιακά να κυκλοφορούν στην Αθήνα, από το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου, καθώς δόθηκε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Πρόκειται για λεωφορεία μισθωμένα μέσω leasing. Τα 40-50 από αυτά θα αρχίσουν να κυκλοφορούν στο πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου. Στη συνέχεια στο σύνολο τους θα ενισχύσουν τον στόλο στις 16 γραμμές, όπου παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα, εξήγησε ο αρμόδιος υπουργός, μιλώντας στον ΑΝΤ1.

Ερωτηθείς σχετικά με την πορεία της μίσθωσης με leasing, ο κ. Καραμανλής αποκάλυψε ότι εχθές το Ελεγκτικό Συνέδριο ανακάλεσε την πράξη του ΣΤ’ Κλιμακίου, που είχε προσωρινά «παγώσει» το διαγωνισμό.

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν έτοιμο από τον Νοέμβριο να προσθέσει στο στόλο της Αθήνας 300 λεωφορεία με τη διαδικασία του leasing, ωστόσο υπήρξε μία παρανόηση αναφορικά με τα ανοιγοκλειόμενα παράθυρα» πρόσθεσε. 

Επιπλέον, ανέφερε ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να μην ανοίγουν τα παράθυρα στα νέα λεωφορεία», ενώ υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει στη διαδικασία ώστε η Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που θα προμηθευτεί μηχανήματα καθαρισμού για τους συρμούς του Μετρό και τα λεωφορεία και τρόλεϊ, «όταν τα μηχανήματα αυτά θα λάβουν πιστοποίηση από τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς και εφόσον είναι: Πρώτον, ασφαλή. Και δεύτερον, αποτελεσματικά».

«Είναι στο τιμόνι και οι νέοι οδηγοί, καθώς προχώρησαν οι προσλήψεις στην ΟΣΥ με διαδικασίες ΑΣΕΠ, σε πολύ γρήγορους χρόνους», επεσήμανε ο κ. Καραμανλής και υπενθύμισε ότι «από 850 λεωφορεία τον Ιούλιο του 2019, σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας πάνω από 1.250 λεωφορεία. Αύξηση περίπου 50%».

Όπως είπε, «τους τελευταίους δέκα μήνες, τα κονδύλια για ανταλλακτικά σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν αυξηθεί κατά 200% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ώστε να επισκευαστούν και να βγουν στο δρόμο με ασφάλεια όσο περισσότερα οχήματα, σημειώνοντας ότι ο μέσος όρος ηλικίας είναι πολύ υψηλός γιατί εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν έρθει νέα οχήματα».

Ο υπουργός Μεταφορών υπενθύμισε ότι «ήδη 200 λεωφορεία από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ έχουν ενισχύσει το στόλο της Αθήνας», σημειώνοντας ότι πάντα παραμένει ο δημόσιος έλεγχος στις αστικές συγκοινωνίες.

Ανέφερε, δε, ότι στη διαδικασία του leasing, η ευθύνη της συντήρησης θα ανήκει στον ιδιώτη, αλλά θα χρησιμοποιεί τους πολύ έμπειρους τεχνικούς της ΟΣΥ. «Έχουμε ένα ιδανικό πάντρεμα μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα», εκτίμησε.

«Σε ενάμιση χρόνο καταφέραμε και κάναμε όσα δεν είχαν γίνει εδώ και 10 χρόνια», τόνισε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι «υπάρχουν πράγματι προβλήματα, τα οποία Υπουργείο, διοικήσεις των Οργανισμών και εργαζόμενοι, εργάζονται για να αντιμετωπίσουν».