Κάνοντας λόγο για «ακόμη μία χαμένη ευκαιρία», η Φώφη Γεννηματά διατήρησε χθες στη Βουλή τους υψηλούς τόνους κατά της κυβέρνησης σχετικά με το νομοσχέδιο για την Παιδεία. Η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ, μεταξύ άλλων, καταλόγισε στο Μαξίμου προσήλωση σε συντηρητικές πολιτικές, χαρακτηρίζοντας το νέο πλαίσιο «αντιμεταρρύθμιση με τη δημιουργία κομματικού στρατού» και μιλώντας μάλιστα για «ασφυκτικό και αυταρχικό πλαίσιο διοίκησης της εκπαίδευσης».
Σχετικά με την ελάχιστη βάση εισαγωγής σημείωσε ότι «κανείς δεν θέλει να μπαίνει κάποιος στο πανεπιστήμιο με 4 και 5, αλλά ούτε να αποκλείονται αριστούχοι», κατηγορώντας την κυβέρνηση για προχειρότητα στη διαμόρφωση του πλαισίου και υπογραμμίζοντας πως δεκάδες χιλιάδες νέοι οδηγούνται να γίνουν αναγκαστικοί πελάτες των ιδιωτικών κολεγίων.
Η κ. Γεννηματά, πάντως, ξεκαθάρισε ότι παρότι η Χαρ. Τρικούπη καταψηφίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο, λέει «ναι» στις διατάξεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και στα άρθρα που, όπως είπε, επαναφέρουν παλαιότερες ρυθμίσεις του ΠΑΣΟΚ, παρά τον «ελλιπή και αποσπασματικό χαρακτήρα τους», στο νέο νομοσχέδιο.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, παράλληλα, έστρεψε τα πυρά της και προς τα αριστερά, μιλώντας για «άκρατο λαϊκισμό» του Αλ. Τσίπρα και εντάσσοντας κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση στο κάδρο του «δήθεν δικομματισμού», όπως είπε. Επίσης, η επικεφαλής του ΚΙΝΑΛ στη δευτερολογία της άσκησε οξεία κριτική προς το Μαξίμου και για το μέτωπο της πανδημίας και συγκεκριμένα των εμβολιασμών, κάνοντας λόγο για «τσουβάλιασμα αρνητών και συνωμοσιολόγων με αυτούς που πραγματικά αναζητούν συγκεκριμένες απαντήσεις και σοβαρή ενημέρωση». Σε αυτό το πλαίσιο καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι αντί να προχωρήσει σε ειδική καμπάνια ενημέρωσης, επέλεξε, όπως είπε, να χωρίσει την κοινωνία στα δύο.
Σφοδρή κριτική στο νομοσχέδιο για την παιδεία άσκησε, από την πλευρά του, και ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, σημειώνοντας ότι το Μαξίμου υποβαθμίζει και εμπορευματοποιεί περαιτέρω την Παιδεία, θέτοντας νέους ταξικούς φραγμούς και προωθώντας, όπως ανέφερε, «την πραγματική κατάληψη του δημόσιου σχολείου από τον κάθε τυχάρπαστο ιδιώτη και τον κάθε επιχειρηματία – χορηγό».