Καθημερινή Summits, ESG – Κ. Αχ. Καραμανλής: Η Ελλάδα από τις πρώτες χώρες που θα προμηθευτεί τρένα υδρογόνου

Καθημερινή Summits, ESG – Κ. Αχ. Καραμανλής: Η Ελλάδα από τις πρώτες χώρες που θα προμηθευτεί τρένα υδρογόνου

Τι ανέφεραν Κ. Αχ. Καραμανλής, Γρ. Δημητριάδης, Γ. Ρέτσος και Ευτύχης Βασιλάκης στο συνέδριο της Καθημερινής

2' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη στρατηγική και τις πρακτικές που απαιτούνται για να ενισχυθεί η βιωσιμότητα στις μεταφορές και τις υποδομές αναφέρθηκαν, κατά το πρώτο συνέδριο της Καθημερινής για τα κριτήρια ESG και την κλιματική κρίση, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος και ο πρόεδρος της Aegean Airlines και αντιπρόεδρος και CEO της Autohellas / Hertz Ευτύχης Βασιλάκης.

⇒ Δείτε ακόμη: Καθημερινή Summits: Live το 1st Athens ESG & Climate Crisis

Ειδικότερα, όπως σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, η χώρα δρομολογεί, με τη διαδικασία της μελετο-κατασκευής, σιδηροδρομικά έργα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Μέχρι να πραγματοποιηθούν τα συγκεκριμένα έργα, η χώρα κάνει χρήση των πόρων των Ταμείου Ανάκαμψης με στόχο την υλοποίηση δράσεων, όπως η προμήθεια τρένων υδρογόνου, τα οποία θα είναι δυνατόν να μπουν σε ράγες σε διάστημα δύο χρόνων. Όπως είπε, η Ελλάδα θα είναι από τις πρώτες χώρες που θα προμηθευτεί τρένα υδρογόνου.

Ο υπουργός ανέφερε ακόμη ότι έχει προχωρήσει ο διαχωρισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ ύστερα από πολλά χρόνια «ξεμπλόκαρε» το έργο της κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό.

Τόνισε ακόμη ότι είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την προμήθεια υπερσύγχρονου στόλου 770 λεωφορείων, ενώ σήμερα στην Αθήνα κυκλοφορούν κατά 50% περισσότερα λεωφορεία, σε σχέση με το 2019.

Ο πρόεδρος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης τόνισε ότι ο φορέας περιλαμβάνει στο χαρτοφυλάκιό του αρκετές συμμετοχές και εταιρείες με σημαντικό αντίκτυπο στην κλιματική κατάσταση της χώρας.

«Στο νέο στρατηγικό μας σχέδιο που είναι σε φάση έγκρισης, έχουμε σαφή στρατηγική για τη βιωσιμότητα και την υιοθέτηση κριτηρίων ESG» ανέφερε. Σχετικά με την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας διευκρίνισε ότι σε διάστημα έξι έως εννέα μηνών θα λάβει χώρα ο διαγωνισμός, ενώ υπό κατάρτιση βρίσκεται η μελέτη για την αξιοποίηση των περίπου 23- μικρότερων αεροδρομίων της χώρας.

Ο Πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικων Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος σημείωσε ότι απαιτείται η υιοθέτηση ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, με έμφαση στη βελτίωση των υπηρεσιών. Κι αυτό ενόψει της προσδοκώμενης βελτίωσης των επιδόσεων του τουρισμού το 2022, όπως και της επιστροφής του κλάδου στα επίπεδα πριν από την πανδημία. Ο κ. Ρέτσος τόνισε ότι απαιτείται συνεργασία των τοπικών αρχών με τους εκπροσώπους επιμέρους τουριστικών κλάδων, ώστε να καταστεί βιώσιμο το εγχώριο τουριστικό προϊόν.

Ο Πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης υπογράμμισε ότι σε αντίθεση με τις οδικές μεταφορές και τα αυτοκίνητα, όπου η ηλεκτροκίνηση επιτρέπει την αντικατάσταση του παλαιού ρυπογόνου στόλου οχημάτων-υπό την αίρεση ότι η πολιτεία θα παρέχει αναγκαία κίνητρα-στις αερομεταφορές δεν υφίστανται γρήγορες τεχνολογικές λύσεις. Ωστόσο, όπως εξήγησε, στις αερομεταφορές, όπου το αποτύπωμα αντιστοιχεί στο 1/10 αυτού των οδικών αερομεταφορών, από το 2010 οι εταιρείες πληρώνουν για τα δικαιώματα ρύπων. Ωστόσο, στον αεροπορικό κλάδο δεν υπάρχουν γρήγορες τεχνολογικές λύσεις, με την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης να είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο, ενώ η παραγωγή βιώσιμων καυσίμων είναι περιορισμένη και το συνακόλουθο κόστος υψηλό.

«Η Aegean έχει επενδύσει σε νέο στόλο που θα έχει 45% μικρότερη επιβάρυνση CO2 ανά χιλιομετρικό επιβάτη, αλλά αυτό δεν αρκεί για να πάμε στους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρέπει να δοθούν κίνητρα και αντικίνητρα και να δημιουργηθούν οι τεχνολογίες» ανέφερε.

Διαβάστε επίσης:

⇒  Κυρ. Μητσοτάκης: Πρέπει να είμαστε τολμηροί για να μειώσουμε τις εκπομπές

⇒  Τζέφρι Πάιατ: Σημαντικές ενεργειακές επενδύσεις από ΗΠΑ στην Ελλάδα

⇒  Καθημερινή Summits, ESG – Κ. Σκρέκας: Ανάγκη για επενδύσεις σε υδρογόνο – Η ανάπτυξη ΑΠΕ θα μειώσει το κόστος ενέργειας

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή