Καραγιάννης: Η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό στα τέλη του 2023

Καραγιάννης: Η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό στα τέλη του 2023

Εντός φθινοπώρου θα υπογραφεί η σύμβαση για το FlyOver και τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του 2022, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών

3' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό στα τέλη του 2023» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, ενώ τόνισε ότι στη Βόρεια Ελλάδα σήμερα εκτελείται ένα συνολικό σχέδιο επενδύσεων ύψους 10 δισ. ευρώ.

Σχετικά με το μετρό, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι η παράδοσή του στο τέλος του 2023 «δεν είναι ένας ευσεβής πόθος, όπως κάποιων που θα λειτουργούσαν το μετρό, πριν από 3,5 χρόνια, χωρίς τους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, χωρίς ράγες, χωρίς τρένα και Φορέα Λειτουργίας».

«Πλέον, έχουμε παραλάβει και τους 18 συρμούς και βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές δοκιμές στο τμήμα Αμαξοστάσιο – Σιντριβάνι. Ξεκίνησε πριν από λίγες εβδομάδες η κατασκευή στο κεντρικό τμήμα του σταθμού Βενιζέλου. Έχουν ήδη παραδοθεί χώροι στο κοινό και έχει ξεκινήσει η ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής» πρόσθεσε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής» .

«Είναι ξεκάθαρο ότι υλοποιείται ο σχεδιασμός μας και τηρείται το χρονοδιάγραμμα και ότι, επιτέλους, οι Θεσσαλονικείς όχι μόνο θα έχουν μετρό, αλλά θα έχουν και ένα από τα πλέον σύγχρονα μετρό της Ευρώπης» συνέχισε.

Ο σχεδιασμός για τις επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης

Αναφερόμενος στις επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «έπειτα από πολλά χρόνια, εκπονείται η μελέτη Ανάπτυξης του μετρό, η οποία ουσιαστικά αποτελεί τη γενική συγκοινωνιακή μελέτη της πόλης,  άρα και τον “μπούσουλα” των οριστικών επιλογών για τις επεκτάσεις του μετρό».

Ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «τα πρώτα αξιοποιήσιμα αποτελέσματα της μελέτης θα τα έχουμε στα τέλη του έτους» και εξήγησε ότι «η μελέτη αυτή θα μας επιτρέψει τόσο την αναζήτηση χρηματοδότησης των επεκτάσεων από την Ε.Ε. και την ΕΤΕΠ, όσο και τη σύνταξη του μοντέλου των μεταφορών στην πόλη της Θεσσαλονίκης».

Ειδικά για την επέκταση στην Καλαμαριά, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση την παρέλαβε «ορφανή από όλα τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα». Σήμερα «προχωρά στην άμεση υλοποίησή της. Προς τούτο άμεσα θα υπογραφεί η σύμβαση για 15 επιπλέον αυτόματους συρμούς οι οποίοι είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία τόσο του βασικού έργου όσο και για την Καλαμαριά» τόνισε.

Σχετικά με την επέκταση προς τα Δυτικά, ο διαγωνισμός των πρόδρομων εργασιών πάει άμεσα για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο και το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβασης. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «μελέτες εκτελούνται και για την επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο».

Εντός φθινοπώρου η συμβασιοποίηση του FlyOver

Για το FlyOver, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «εντός φθινοπώρου θα υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο και τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του 2022».

Περιγράφοντας τα οφέλη του έργου, σημείωσε ότι «η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, θα είναι ένας νέος, υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, μέσω του διπλασιασμού της δυνατότητας παραλαβής κυκλοφοριακών φόρτων από τα 5.000 οχήματα σήμερα, σε 10.000 την ώρα ανά κατεύθυνση, κάνοντας τις μετακινήσεις πολύ πιο γρήγορες, οικονομικές και ασφαλείς».

Συνολικό σχέδιο ύψους 10 δισ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα

Ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι «στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα εκτελείται σήμερα ένα συνολικό σχέδιο ύψους 10 δισ. ευρώ». «Επενδύσεις 10 δισ. ευρώ από δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια, για νέες υποδομές, για έρευνα και τεχνολογία, για νέα νοσοκομεία, για αναπλάσεις και νέες σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις» τόνισε.

Έκανε ιδιαίτερη μνεία στα έργα ΣΔΙΤ τα οποία, όπως είπε, «αποτελούν εκτός από ένα επιπλέον χρηματοδοτικό εργαλείο και μία αλλαγή στρατηγικής ως προς την υλοποίηση μεγάλων έργων, που βρίσκεται στον πυρήνα της πολιτικής μας».

Στη Βόρεια Ελλάδα το μεγαλύτερο μέρος του πακέτου σιδηροδρομικών έργων

Σχετικά με τα σιδηροδρομικά έργα, ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «στις αρχές του 2023 θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο για τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα και τον προαστιακό σιδηρόδρομο στη Δυτική Θεσσαλονίκη με στόχο να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στη Βόρεια Ελλάδα. Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει το έργο εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη όπως και η Β’ φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου για τα τμήματα Θεσσαλονίκη – Τοξότες και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο».

Περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα για την οδική ασφάλεια

Ο κ. Καραγιάννης επισήμανε ακόμα τη σημασία που δίνει η κυβέρνηση σε ζητήματα οδικής ασφάλειας που επί της αρχής συνδέεται με τα νέα μεγάλα οδικά έργα και από κει και πέρα με τη συντήρηση και την αναβάθμιση του επιπέδου λειτουργίας και ασφάλειας στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Αναφέρθηκε στο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που «θα ξεκινήσει να τρέχει σε όλη την Ελλάδα από το αμέσως επόμενο διάστημα,  με ένα συνολικό προϋπολογισμό 750 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ περισσότερα από 200 εκατομμύρια εξ αυτών θα κατευθυνθούν στη Βόρεια Ελλάδα».

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή