Υπ. Εσωτερικών: Θετικό που ο κ. Ραγκούσης αντελήφθη ότι ουδέν παράνομο υπάρχει στη μετάταξη του σταθμάρχη

Υπ. Εσωτερικών: Θετικό που ο κ. Ραγκούσης αντελήφθη ότι ουδέν παράνομο υπάρχει στη μετάταξη του σταθμάρχη

«Τα όρια ηλικίας που τίθενται για τους νεοπροσλαμβανόμενους και όχι για τους μετατασσόμενους δεν αποτελούν όρια ηλικίας μετά τα οποία σταματά η παροχή της εργασίας, αλλά όρια ηλικίας για την πρόσληψη».

3' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Απάντηση στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννη Ραγκούση, έδωσε το υπουργείο Εσωτερικών, σχετικά με την μετάταξη του σταθμάρχη, σχολιάζοντας πως ο κ. Ραγκούσης «αλλάζοντας σήμερα τη βάση της κριτικής στην Κυβέρνηση, αφού πλέον κατέστη προφανές ότι δεν τίθεται θέμα νομιμότητας, ισχυρίζεται ότι δολίως εξεδόθη η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση.  Η απάντηση είναι: Προφανώς και όχι».

«Αναφορικά με τη σημερινή ανακοίνωση του κ. Ραγκούση είναι θετικό ότι τελικά αντελήφθη πως ουδέν παράνομο υπάρχει στη μετάταξη του σταθμάρχη καθώς η υπηρεσιακή μεταβολή της επήλθε με την έκδοση του ΦΕΚ 1549/Γ/30.6.2022 ενώ η Υπουργική Απόφαση Καραμανλή είχε ήδη εκδοθεί από 30 Μαΐου του ίδιου έτους» σημειώνει το υπουργείο Εσωτερικών. 

«Δεύτερον, ο κ. Ραγκούσης αλλάζοντας σήμερα τη βάση της κριτικής στην Κυβέρνηση, αφού πλέον κατέστη προφανές ότι δεν τίθεται θέμα νομιμότητας, ισχυρίζεται ότι δολίως εξεδόθη η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση.  Η απάντηση είναι: Προφανώς και όχι. 

Διότι, τι είδους δολιότητα μπορεί να υπάρχει όταν προκηρύσσονται 18 θέσεις και πληρώνονται μόλις δύο; Πλεόνασμα ζητήσεως υπήρχε και όχι προσφοράς, ώστε να υπάρχει αναγκαιότητα ρουσφετολογικής λύσης. Ο ΟΣΕ ζητούσε υπαλλήλους για να μεταταχθούν και ουδείς ενδιαφερόταν. Σε ποιον να γίνει ρουσφέτι και γιατί;

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί σε κάθε περίπτωση ότι τα όρια ηλικίας που τίθενται για τους νεοπροσλαμβανόμενους και όχι για τους μετατασσόμενους δεν αποτελούν όρια ηλικίας μετά τα οποία σταματά η παροχή της εργασίας, αλλά όρια ηλικίας για την πρόσληψη. Προφανώς, οι νεοπροσλαμβανόμενοι, με το όποιο όριο ηλικίας συνεχίζουν να εργάζονται μέχρι την συνταξιοδότησή τους, χωρίς να τίθεται οποιοδήποτε  θέμα φυσικής τους ικανότητας  για παροχή εργασίας».

Η επαγγελματική διαδρομή του σταθμάρχη 

Μετά από ένα σύντομο πρόγραμμα εκπαίδευσης, που ξεκίνησε τον περασμένο Αύγουστο και ολοκληρώθηκε στις αρχές Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, ο 59χρονος Β.Σ. ανέλαβε καθήκοντα σταθμάρχη σε έναν από τους πλέον σημαντικούς για τη λειτουργία του δικτύου σταθμούς, αυτόν της Λάρισας.

Μόλις 35 ημέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του σημειώθηκε το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, με τον ίδιο να φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης.

Προσελήφθη στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας τον Φεβρουάριο του 1989. Την Άνοιξη του 2011 εν μέσω μνημονίων και των προγραμμάτων εξυγίανσης του ΟΣΕ μέσω μείωσης προσωπικού ζήτησε μετάταξη σε άλλο φορέα του Δημοσίου, κάνοντας χρήση του νόμου περί κινητικότητας που είχε τεθεί σε ισχύ εκείνη την περίοδο.

Η αίτησή του κατετέθη στις 27 Απριλίου και πέντε ημέρες αργότερα, στις 2 Μαΐου μετακινήθηκε σε θέση διοικητικού υπαλλήλου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας στη Λάρισα, που έχει υπ’ ευθύνη της τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία του νομού.

Σημειώνεται ότι η σύζυγος του 59χρονου εργάζεται ως δασκάλα σε σχολείο της Λάρισας

Έντεκα χρόνια αργότερα, τον Απρίλιο του 2022 ζήτησε να επιστρέψει στον ΟΣΕ. Για να καλύψει κενές οργανικές θέσεις ο ίδιος ο ΟΣΕ είχε εκκινήσει διαδικασίες πρόσληψης συνολικά 18 υπαλλήλων για θέσεις σταθμαρχών, μέσω του συστήματος κινητικότητας.

Τη μια απ’ αυτές κατέλαβε τον Ιούνιο ο 59χρονος όπως προκύπτει από απόφαση του μέχρι πρότινος Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού Σπύρου Πατέρα, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ.

Στο ίδιο ΦΕΚ δημοσιεύθηκαν αποφάσεις μετατάξεων ακόμα 8 υπαλλήλων από φορείς του Δημοσίου προς τον ΟΣΕ.

Οι περισσότερες αφορούσαν σε μετακινήσεις υπαλλήλων προς τους Κλάδους Τεχνικής και Διοικητικής Υποστήριξης και ακόμα μια αφορά σε ειδικότητα σταθμάρχη.

Σημειώνεται ότι στις προσλήψεις μέσω μετάταξης δεν ισχύει το όριο ηλικίας των 42 ετών που ίσχυσε για τις προσλήψεις στον ΟΣΕ μέσω ΑΣΕΠ.

Η συγκεκριμένη προκήρυξη βγήκε στον «αέρα» τον Νοέμβριο του 2022.

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2022 και το θεωρητικό σκέλος αυτού ολοκληρώθηκε στις 22 Οκτωβρίου.

Ακολούθησε το πρόγραμμα πρακτικής άσκησης στα πλαίσια του οποίου ο Β.Σ. πέρασε και από τους πέντε σταθμούς της περιφέρειας (ή «επιθεώρησης» όπως αποκαλείται από τους σιδηροδρομικούς) Λάρισας.

Η εκπαίδευσή του ολοκληρώθηκε στις 23 Ιανουαρίου, όπως εξάλλου ο ίδιος είχε ανακοινώσει με ανάρτησή του στο Facebook.

Στις 35 ημέρες που μεσολάβησαν μέχρι τη σύλληψή του εκτέλεσε καθήκοντα σταθμάρχη σε όλους τους σταθμούς της «Επιθεώρησης» ξεκινώντας από τον σταθμό Λάρισας και συνεχίζοντας σε Νέους Πόρους, Παλαιοφάρσαλο και Κατερίνη, πριν επιστρέψει -μερικά εικοσιτετράωρα πριν το μοιραίο δυστύχημα- στον σταθμό της Λάρισας.

Στην προανακριτική του απολογία φέρεται μετά κάποιες παλινωδίες να παραδέχτηκε ότι υπέπεσε σε λάθος κάτι που αναμένεται να επαναλάβει και ενώπιον ανακριτή και εισαγγελέα. 

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή