Παππάς: «Ποια τηλεδιοίκηση στη Λάρισα; Σταθμάρχης και μανιβέλα»

Παππάς: «Ποια τηλεδιοίκηση στη Λάρισα; Σταθμάρχης και μανιβέλα»

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για ψέματα κατηγορεί τον Γιώργο Γεραπετρίτη ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς, σχολιάζοντας όσα είπε χθες στη Βουλή ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών και Υποδομών, περί πλήρως λειτουργικής τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Λάρισας.

Ο κ. Παππάς επικαλείται εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ, στα οποία γίνεται λόγος «για κόκκινα φανάρια, για χειρισμό κουμπιών με το χέρι αλλά και για τη χρήση μανιβέλας».

«Όσα ψέματα και να αραδιάζουν δεν πείθουν. Ούτε για το αφήγημα του “ανθρώπινου λάθους” ούτε για το “δεν ήξερα” του Μητσοτάκη», καταλήγει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ σε σχετική δήλωσή του.

Στο τέλος του κειμένου, μπορείτε να βρείτε συνημμένα τα έγγραφα του ΟΣΕ που επικαλείται ο Νίκος Παππάς.

Τι είχε αναφέρει ο Γ. Γεραπετρίτης στη Βουλή

Υπενθυμίζεται ότι χτες, μιλώντας στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο Γιώργος Γεραπετρίτης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα παραδόθηκε στην κυβέρνηση το 2019, κατεστραμμένη, γιατί είχε μεσολαβήσει φωτιά στις αρχές εκείνου του χρόνου.

«Η τηλεδιοίκηση ανακτήθηκε σε πλήρη λειτουργία στη Λάρισα, την 1.11.2022 και τη νύχτα του ατυχήματος το κέντρο τηλεδιοίκησης «λειτουργούσε απολύτως», σημείωσε. Επίσης, όπως είπε, είχαν προβλεφθεί οι δύο σταθμάρχες που δυστυχώς, δεν βρίσκονταν στη θέση τους, την κρίσιμη ώρα.

«Θέλω να καταγραφεί ρητά, στα πρακτικά. Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απολύτως. Όλη εκείνη την ημέρα όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης. Λειτουργούσε στο ακέραιο. Αυτό το οποίο δυστυχώς συνέβη ήταν ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη, που προφανώς θα είχε προλάβει το κακό, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση. Και εκεί συνέβησαν μια σειρά, μια αλληλουχία από τραγικά γεγονότα τα οποία σωρευτικά οδήγησαν στο να έχουμε το δυστύχημα», είπε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

Και πρόσθεσε: «Δεν έγινε η αυτόματη χάραξη, μολονότι λειτουργούσε ο πίνακας. Ο σταθμάρχης θεώρησε, κατά πάσα βεβαιότητα, ότι τα κλειδιά ήταν στη γραμμή ανόδου, ενώ ήταν στην κάθοδο, τελικώς έκανε διαγώνια κίνηση και βρέθηκε στην αντίθετη τροχιά. Επιπλέον δεν βρέθηκε ο σταθμάρχης μπροστά στον πίνακα ελέγχου, για να δει την κίνηση της αμαξοστοιχίας. Και δεν έγινε αυτόματη χάραξη και θεωρήθηκε εσφαλμένα ότι τα κλειδιά ήταν στην άνοδο ενώ ήταν στην κάθοδο, και δεν υπήρξε επιβεβαίωση για τη διαδρομή στην οποία βρισκόταν το τρένο, μέσα από τον πίνακα τηλεδιοίκησης που ήταν εκεί και λειτουργούσε».

Τέλος, ο κ. Γεραπετρίτης επισήμανε ότι από τη στιγμή που υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, έπρεπε να γίνει αυτόματη χάραξη, μέσω τηλεδιοίκησης, διότι αυτό ήταν υποχρέωση που είχε επιβάλλει ο ίδιος ο ΟΣΕ, με ειδική εγκύκλιο του και αναφορά στον Κανονισμό, στις 23.12.2022. «Δεν έγινε αυτόματη χάραξη. Προφανώς ήταν μια προσωπική επιλογή», είπε ο υπουργός Επικρατείας.

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ

Έγγραφο του ΟΣΕ 1

Έγγραφο του ΟΣΕ 2

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή