Οι αλλαγές σε ταξί, φορτηγά

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

 Την ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων στον κλάδο των μεταφορών επιχειρεί η κυβέρνηση με τις τελευταίες τροποποιητικές διατάξεις που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο. Σημείο τριβής μεταξύ κυβέρνησης και αυτοκινητιστών ταξί αποτέλεσε η επέκταση της δυνατότητας που παρέχεται μέσω του νομοσχεδίου, όλων των τουριστικών καταλυμάτων (ενοικιαζόμενα δωμάτια κ.λπ.), να παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς πελατών τους με επιβατικά Ι.Χ. με οδηγό. Μέχρι σήμερα τη δυνατότητα παροχής υπηρεσιών επιβατικών Ι.Χ. με οδηγό για τη μετακίνηση των πελατών τους είχαν μόνο οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες.

Βασικότερο, ωστόσο, σημείο διαφωνίας μεταξύ δύο πλευρών ήταν η διάταξη που παρείχε τη δυνατότητα σε τουριστικά γραφεία και στα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων να νοικιάζουν Ι.Χ. με οδηγό για την εκτέλεση έργου αντίστοιχο με αυτό των τουριστικών λεωφορείων. Η αρχική μορφή του πολυνομοσχεδίου περιλάμβανε τη συγκεκριμένη διάταξη, η οποία ωστόσο απαλείφθηκε στην τελική μορφή του, ικανοποιώντας και το σχετικό αίτημα των αυτοκινητιστών.

Στην περίπτωση διατήρησής της, θα μπορούσαν τουριστικά γραφεία και εταιρείες ενοικίασης οχημάτων με οδηγό να μεταφέρουν μαθητές σε σχολεία και φροντιστήρια, στρατιώτες σε στρατόπεδα και λουόμενους σε παραλίες. Μεγάλο τμήμα αυτού του έργου -κυρίως του μαθητικού- έως σήμερα καλύπτεται από τα ταξί.

Παράλληλα, όσον αφορά τις ενοικιάσεις Ι.Χ. με οδηγό, απελευθερώνεται το όριο των 1.500 κ.ε. και άνω. Περιορίζεται, επίσης, στις έξι από τις δώδεκα ώρες ο χρόνος της υπογραφής σύμβασης μίσθωσης ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου με οδηγό, ρύθμιση η οποία πρακτικά παρέχει μεγαλύτερο όγκο μεταφορικού έργου και ευελιξία στα ενοικιαζόμενα με οδηγό Ι.Χ.

Για τα φορτηγά παρέχεται η δυνατότητα ταυτόχρονης μεταφοράς με τα ψυγεία Ι.Χ. και μη ευπαθών προϊόντων εφόσον διαθέτουν τα απαραίτητα χωρίσματα και όχι ενιαίο αμάξωμα. Επίσης, επιτρέπεται η δημιουργία δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμων στις εγκαταστάσεις των εταιρειών που διαθέτουν φορτηγά, αρκεί τα καύσιμα να προορίζονται αποκλειστικά και μόνο για τον εφοδιασμό των οχημάτων τους. Εξομοιώνονται οι παλιοί με τους νέους μεταφορείς και απαλλάσσονται της υποχρέωσης να διαθέτουν χώρους στάθμευσης των οχημάτων προκειμένου να πάρουν άδεια Δ.Χ.

Καταργείται ο περιορισμός στη χορήγηση αριθμού αδειών για οχήματα μεικτού βάρους έως 4 τόνων σε εφημεριδοπώλες – πρακτορεία Τύπου και διαμεταφορείς για τη μεταφορά υλικών συσκευασίας. Ετσι, ενώ μέχρι σήμερα οι διαμεταφορείς είχαν δικαίωμα μιας άδειας για φορτηγάκι έως 4 τόνων, πλέον μπορούν να εκδίδουν όσες άδειες θέλουν.

Η κυβέρνηση προχωρά επίσης σε πολεοδομικές νομιμοποιήσεις των αυθαιρέτων του ΟΣΕ, θεσπίζοντας ειδικές ρυθμίσεις για την αδειοδότηση, τον σχεδιασμό και την πολεοδομική οργάνωση των σιδηροδρομικών ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ. Το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ θα περιέλθει εξ ολοκλήρου και κατά πλήρη κυριότητα στο Δημόσιο και προβλέπεται ειδική ρύθμιση που θα εξαιρεί τον ΟΣΕ από την πληρωμή φόρων γι’ αυτή την περιουσία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή