Στρατηγική «πόρτα πόρτα» από το ΠΑΣΟΚ

Στρατηγική «πόρτα πόρτα» από το ΠΑΣΟΚ

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα πέντε χρόνια που χωρίζουν τις σημερινές ευρωεκλογές από εκείνες του 2009 μοιάζουν για το ΠΑΣΟΚ με αιωνιότητα. Το 2009 για τις ευρωεκλογές του Ιουνίου και τις εθνικές του Οκτωβρίου, το ΠΑΣΟΚ δαπανούσε το ιλιγγιώδες ποσό των 24 εκατ. ευρώ. Τα σύγχρονα γραφεία της οδού Ιπποκράτους έσφυζαν από ζωή, οι καρέκλες δεν έφταναν για να καθίσουν τα στελέχη και οι συνεργάτες τους, ασχολούμενοι με την επικοινωνία και μη. Τα μεγέθη συρρικνώθηκαν σημαντικά στην πορεία. Ετσι, το ΠΑΣΟΚ για τις δύο εθνικές εκλογικές αναμετρήσεις του Μαΐου και του Ιουνίου 2012 δαπάνησε μόλις τέσσερα εκατ. ευρώ.

Εκτοτε, η οικονομική κατάσταση του υπερχρεωμένου κόμματος χειροτέρεψε περαιτέρω, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στην ουσιαστική ανυπαρξία πόρων για την τρέχουσα προεκλογική εκστρατεία. Καταρχάς πλέον δεν έχουν στη διάθεσή τους τα γραφεία της Ιπποκράτους, αλλά τα πολύ μικρότερα της Χαρ. Τρικούπη, τα οποία παρά το μέγεθός τους είναι μισοάδεια. Η καμπάνια του ΠΑΣΟΚ εστιάζει στην επικοινωνιακή στρατηγική «πόρτα πόρτα» (knock the vote) που έχει χαράξει το Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα και στην παρούσα συγκυρία ταίριαξε απόλυτα με τις πραγματικές δυνατότητες που έχει η Χαρ. Τρικούπη. Το μεγαλύτερο βάρος του τομέα της Επικοινωνίας έχει πέσει στον κ. Δ. Καρύδη. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και ο εκπρόσωπος του κόμματος, Οδ. Κωνσταντινόπουλος. Στην καθημερινή διαχείριση η οποία αποτελεί κατά βάση αρμοδιότητα του κ. Καρύδη, πέρα από τα λιγοστά άτομα που εξακολουθούν να εργάζονται στο Γραφείο Τύπου, συνεισφέρει και μια ομάδα εθελοντών Διαδικτύου. Ακριβώς η εθελοντική φύση της εργασίας την οποία προσφέρουν, την καθιστά μη σταθερή και όχι πάντα εναρμονισμένη με τις ανάγκες που υπάρχουν. Η έλλειψη πόρων δεν επιτρέπει την παραγγελία δημοσκοπήσεων, εικόνα η οποία δεν θυμίζει σε τίποτα τις δύο ή τρεις κυλιόμενες μετρήσεις που έκαναν κάθε εβδομάδα στο ΠΑΣΟΚ προ πέντε ετών. Οι πληροφορίες από τις μετρήσεις που πραγματοποιούν άλλα κόμματα ή το Μαξίμου αντλούνται μέσω… τηλεφώνων και χάρη περισσότερο σε προσωπικές παρά σε πολιτικές ή θεσμικές σχέσεις.

Η συνεργασία στο πλαίσιο της «Ελιάς» συντονίζεται και αυτή μέσω ενός ατύπου επικοινωνιακού οργάνου. Και η «Ελιά» στηρίζεται σε σημαντικό βαθμό στην αυτοοργάνωση όσων στελεχών της έχουν ελεύθερο χρόνο να αφιερώσουν. Ενδεικτική της οικονομικής δυστοκίας που υπάρχει στη Χαρ. Τρικούπη είναι ότι δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για τις μετακινήσεις των υποψηφίων, πολλοί εκ των οποίων κινούνται κατά ομάδες προκειμένου να μοιραστούν τα έξοδα για τη βενζίνη.

Κεντρικό πολιτικό σύνθημα της «Ελιάς» δεν έχει αποφασιστεί ακόμα, λόγω και των διχογνωμιών που υπάρχουν στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ. Ωστόσο, η βασική πολιτική στόχευση του ΠΑΣΟΚ είναι να μην επιτρέψει τη διαρροή προς τη Ν.Δ. όσων επιθυμούν τη διατήρηση του υπάρχοντος στάτους, δηλ. την απρόσκοπτη συνέχιση του κυβερνητικού βίου, κάτι που αιτιολογεί και τη σύνδεση των επιδόσεων της «Ελιάς» με την κυβερνητική σταθερότητα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή