Υποβολειο

2' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πόθεν η τόση τρίχα; • Και πότε κατέλαβε αυτό το μούσι απαξάπαντα τα νεανικά πρόσωπα • -και πού ήμανε εγώ και δεν χαμπάριζα; • Ωσπου πήγα λίγες μέρες σε κοντινή νήσο και είδα κι εθαύμασα: • Ουδείς αγενής • (λέμε τώρα) • όλοι με μούσι. • Ηξερα βέβαια τα «γένια τριών ημερών» • αλλά εδώ μιλάμε για τρίχα εβδομάδων. • Και τρίχα μόδας ισοπεδωτικής • -αφού φαίνονται όλοι ίδιοι. • Οπως όταν βλέπεις Κινέζους. •

Στα κοριτσόπουλα αξιοπερίεργο δεν είδα. • «Καυτά σορτσάκια» άπασες (ασχέτως ποδών) είναι καινούργιο; • Πάντως πιο πάνω δεν πάνε. • Ενα πόντο πιο πάνω το λες κιλότα. •

«Το ομαδικό πνεύμα» • «να διδαχτούμε» • «η συλλογική δράση» • «να παραδειγματιστούμε». • Ωραία τα έλεγαν επαινώντας την Εθνική Ποδοσφαίρου ο Τσιριζοτσιπρίξ κι ο παρακοιμώμενός του Παππάς. • Ακουγες και δεν πίστευες • -«Βρε λες; • Λες ν’ αλλάζουν ρότα και να θελήσουν να συνομιλήσουν με τους “μερκελιστές”;» • Αλλά μπούου. • Δεν εννοούσαν «ομαδικό πνεύμα» και «συλλογική δράση» για να σηκωθεί η χώρα απ’ τα συντρίμμια. • Στον κομματικό τους αχταρμά απευθύνονταν. •

Βοά το πράγμα: • Οι Σαμαροβενιζέλοι είχαν ενορχηστρώσει σχέδιο για τα μισθολογικά δικαστικών, ενστόλων κ.λπ. • -μέσω «αποφάσεων» της Ανεξαρτήτου Δικαιοσύνης βεβαίως. • Εδώ κι ένα χρόνο φανέρωναν με μισόλογα τις προθέσεις τους. • Το σχέδιο έχει συμφωνηθεί κάτω απ’ το τραπέζι • -το οποίο καλούνται άλλοι να πληρώσουν. •

Οποτε μιλάς για τις επιλογές του στην Επίδαυρο • ο Λούκος πετάει την μπάλα στην εξέδρα. • Επισημαίνεις ότι η Επίδαυρος δεν προσφέρεται για πειραματικές • -πολύ περισσότερο για «μεταμοντέρνες» • κυριολεκτικά παλαβές- • παραστάσεις, • επειδή το ευρύ κοινό που προσέρχεται εκεί δεν πρέπει να φεύγει με την εντύπωση ότι αρχαίο δράμα είναι κάτι ακαταλαβίστικο και απωθητικό, • κι αυτός τι απαντάει; • «Γιατί όχι νέοι εκεί;». • «Δεν είναι μόνο για εβδομηντάρηδες η Επίδαυρος» • «που πηγαίνανε εκεί για δεκαετίες οι ίδιοι και οι ίδιοι». • Λες κι ετέθη θέμα ηλικίας ή ονομάτων. • Λες και τόσα χρόνια δεν έχουμε δει εξαιρετικές παραστάσεις από νέους • ή «μεταμοντέρνα» εξαμβλώματα από πολυκαιρισμένους. • Και εν πάση περιπτώσει, αυτά τα επιχειρήματα τύπου «οι ίδιοι κι οι ίδιοι που πήγαιναν εκεί» • πόσο ισχύουν σήμερα, • αφού σχεδόν μία δεκαετία τώρα ο ίδιος ορίζει ποιοι πάνε και ποιοι δεν πάνε στην Επίδαυρο; •

Θα πρέπει να τα διαβάσουν. • Οι εκπαιδευτικοί που έχουν επιφυλάξεις για τον θεσμό της αξιολόγησής τους στα σχολεία • – (όχι οι Κοτσυφάκηδες Ολμε-Δοέδες, όχι, • αυτούς δεν τους πείθεις κι αν τους πείσεις) • θα έπρεπε να διαβάσουν τα γλαφυρά κείμενα του Ν.Δ. Τριανταφυλλόπουλου που • με γενικό τίτλο «Ποιος φοβάται τον κύριο Επιθεωρητή;» • δημοσίευσε τα τελευταία χρόνια στη «Νέα Εστία». • Μιλάει ο πολύπειρος εκπαιδευτικός και κορυφαίος φιλόλογος για τότε που • μέσα σε πέτρινα χρόνια • λειτουργούσαν εντούτοις κάποιοι θεσμοί στην εκπαίδευση • και κάρπιζαν. • Το τελευταίο σημείωμά του (Ν. Εστία, Μάρτιος ’14) τελειώνει ως εξής: • «Να ξέρουν γράμματα. • Μόνο αυτό πρέπει ν’ απαιτούν από τους αξιολογητές τους • -και από τον εαυτό τους- • όσοι διδάσκουν. • Ολα τα άλλα είναι φόβητρα νηπίων, • εφευρημένα από τους επιτήδειους· • μορμολύκεια». •

Μ’ αρέσουν πολλά στο «Ποτάμι». • Και πιο πολύ που αρνείται να βάλει ταμπέλα • «Αριστερά», «Κεντροδεξιά», «Κεντροαριστερά». • Ετσι που κατάντησαν. • Κίβδηλα, ψευδεπίγραφα, ζαβά, άδεια πουκάμισα. • Ασ’ τους να βράζουν στο ξινισμένο ζουμί τους, Σταύρο • -ελπίζω όχι «και κυρ Σταύρο, κι αφέντη τσουτσουλομύτη». • Ελπίζω όχι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή