Υποβολείο

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Εν μέρει για να εξακριβώσω μια εποχή • εν μέρει και την ώρα να περάσω», • που έλεγε ο Καβάφης, • βάλε και την αυγουστιάτικη ραστώνη, • μ’ έπιασε αίφνης περιέργεια να δω τι συνέβαινε στα καλλιτεχνικά μας πράγματα τέτοιες μέρες πριν από 30 χρόνια, τον Αύγουστο του ’84. • Ηταν βλέπεις και το δικό μου πρώτο καλοκαίρι στο Καλλιτεχνικό Ρεπορτάζ • όπως λέγανε τότε το Πολιτιστικό • αφού την προηγούμενη δεκαετία, • που ήταν και η πρώτη μου στη δημοσιογραφία, • τα είχα δώσει όλα στο Εκπαιδευτικό Ρεπορτάζ. • Απ’ όπου όμως απέδρασα τέλη του ’83 βαρύτατα απογοητευμένος, • αφού όχι ουσιαστική μεταρρύθμιση δεν βλέπαμε στην Εκπαίδευση, • όπως είχαμε ελπίσει με την «Αλλαγή», • αλλά νέες εφτά πληγές του Φαραώ • – που στη συνέχεια κακοφόρμισαν και την οδήγησαν εντέλει στο σημερινό γενικό ξεχαρβάλωμα και την απαξίωση. •

Το θέρος του ’84 λοιπόν • ενώ οι συνήθεις πυρκαγιές κι ο νεοφανής συρμός των «φεστιβάλ» φούντωναν εξίσου ανά την επικράτεια • συνέβη και το ξανασμίξιμο δύο πικραγαπημένων φίλων • και ιερών τεράτων του ελληνικού τραγουδιού: • Μάνος Χατζιδάκις και Μίκης Θεοδωράκης συνεργάζονται για πρώτη φορά μετά εικοσαετία και βάλε • για σειρά συναυλιών ανά την Ελλάδα. • Λίγους μήνες νωρίτερα είχαν αποφασίσει να επέμβουν δυναμικά στο «τραγουδιστικό σταρ σύστεμ» • που είχε πάρει το απάνω χέρι και καθόριζε τα δισκογραφικά πράγματα. • Ιστορία «ΕΔΕΤ», διχασμοί και άλλα διηγήματα. •

Το ίδιο καλοκαίρι γιορταζόταν και η 10η επέτειος της Αποκατάστασης της Δημοκρατίας. • Το γεγονός γιορτάστηκε και στο Ηρώδειο • όπου είχε προσέλθει η «Ολη Αθήνα» με προεξάρχοντα τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Καραμανλή • για να τιμήσει την ανά την υφήλιο εκπρόσωπο του ελληνικού τραγουδιού Νάνα Μούσχουρη • που επανεμφανιζόταν στη χώρα της μετά 22 χρόνια. • Το πατείς με πατώ σε Ηρώδειο «έπεσε» από νοσταλγία και συγκίνηση • -όπως συνέβη και φέτος, μετά ακριβώς 30 χρόνια. •

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ’84 στο Λος Αντζελες έχουν πλήξει τους αθηναϊκούς κινηματογράφους • όχι όμως και τα θερινά θέατρα του κέντρου • – που ακόμα υπάρχουν κι ανθούν. • Αντιθέτως, η Επίδαυρος και το Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος • -κάθε Σαββατοκύριακο ακόμα- • περνούν των παθών τους τον τάραχο είτε από καλοκαιρινές μπόρες • είτε, και συνηθέστερα, από απεργίες του ΣΕΗ • είτε από γιουχαΐσματα «πρωτοποριακών» παραστάσεων σπουδαγμένων στη Μεσευρώπη σκηνοθετών • όπως η «Αντιγόνη» του Εθνικού σε σκηνοθεσία Γιώργου Ρεμούνδου • και η «Αλκηστις» του ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά • – ο οποίος μετά 30 χρόνια άκουσε και φέτος κάποια «μπουου» • αυτή τη φορά στο Ηρώδειο με τον «Ντον Τζιοβάνι» της Λυρικής. •

Το Φεστιβάλ Αθηνών, από την άλλη, • που το ’84 κλείνει τα 30 του χρόνια, • συνεχίζει τον γνωστό του δρόμο «με μεγάλα ονόματα» • μεταξύ των οποίων -τέτοιες μέρες- Νουρέγιεφ με το Μπαλέτο της Οπερας των Παρισίων • Ασκενάζι με τη Φιλαρμονική του Λονδίνου • και η θρυλική γιαπωνέζικη «Μήδεια» του Γιούκιο Νιναγκάβα με τον συγκλονιστικό Μικιτζίρο Χίρα στον επώνυμο ρόλο. • Ντάλα Φεστιβάλ διορίζεται και νέος διευθυντής του • ο μόνιμος υπάλληλος του ΕΟΤ Δήμος Βρατσάνος. • «Δεν βρίσκω το Φεστιβάλ καθόλου παρηκμασμένο» δηλώνει, • υπόσχεται όμως να το ποικίλει. •

Αυτά ως ορεκτικό σήμερα. • Κλείνουμε μνημονεύοντας απώλειες: • Τέτοιες μέρες το ’84 μας άφησαν γεια ο Ρίτσαρντ Μπάρτον κι ο Τζέιμς Μέισον • κι από τους δικούς μας ο ζωγράφος Γιάννης Γαΐτης και ο θεατρικός συγγραφέας και δημοσιογράφος Γεώργιος Ρούσσος. • Η ανταπόκριση από τον Δεκαπενταύγουστο του ’84 συνεχίζεται στο επόμενο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή