Λεβέντης είναι ο Γιώργος Λούκος, • αποδεδειγμένα κατά τη διάρκεια της υπεροκταετούς ήδη θητείας του στην ηγεσία των Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, • με τόσα «όχι» που είπε κατά καιρούς σε «πιέσεις ισχυρών», • δεν του λείπει επομένως το σθένος να δώσει στη δημοσιότητα τον αριθμό εισιτηρίων που έκοψε κάθε παράσταση αρχαίου δράματος φέτος στην Επίδαυρο. •
Για να μη μένουμε δηλαδή στους ανεπιβεβαίωτους αριθμούς που διασπείρουν τήδε κακείσε «δημοσιογραφικές πληροφορίες» • και διαφανείς σκοπιμότητες. • Για να μάθουμε επιτέλους αν έκοψαν περισσότερα από 4.000 εισιτήρια • όπως γράφτηκε • ή λιγότερα από 1.000 εισιτήρια • όπως επίσης γράφτηκε • καθεμιά από τις λεγόμενες «ανανεωτικές» παραστάσεις που πριμοδοτήθηκαν φέτος. • Διότι, κάτσε: • Λιγότερα από 1.000 εισιτήρια στην Επίδαυρο, • παρ’ όλο που για να «προστατευθούν» από την εικόνα άδειων κερκίδων παίχτηκαν μόνο μία μέρα η καθεμιά αντί για τις κανονικές δύο; • Και αν είναι έτσι, • πώς θριαμβολογούν για κατόρθωμα Λούκος, ειδικοί σύμβουλοί του και ποικίλοι κάλαμοι της σουσουδοκουλτούρας; • (Αφρόψαρα, χαμαιλέοντες και γυμνοσάλιαγκες).
Ενώ με 1.000 εισιτήρια στην Πειραιώς 260 θα ήταν και sold out. • Oπως sold out ήταν αρκετές απ’ αυτές που παίχτηκαν εκεί φέτος • -κι έκαναν τ’ αλατιού μερικά νεότερα κλασικά έργα. • Oπως λ.χ. τον θρυλικό «Ματωμένο γάμο» του Λόρκα, • στην ιστορική δε για το θέατρό μας • και τα γράμματά μας γενικότερα • μετάφραση του Νίκου Γκάτσου • -ιδιαίτερα καμπανιστή προβοκάτσια αυτό. • Δεν βαριέσαι όμως. • Τουλάχιστον η εν λόγω παράσταση έδωσε την ευκαιρία στη μεν σκηνοθέτρια (και συγγραφέα) Λένα Κιτσοπούλου να αφήσει πάλι με το στόμα ανοιχτό τους φαν και τους ξεφάν της, • στον δε Νίκο Καραθάνο να θριαμβεύσει ως Μάνα του Γαμπρού. • Η Κατίνα Παξινού των καιρών μας να πούμε. • Λίγο το ’χεις; •
(Oχι τον Γαμπρό δεν τον έπαιζε η Στεφανία Γουλιώτη. • Αυτή κάνει τον Προμηθέα Δεσμώτη φέτος. • Ούτε η Αγλαΐα Παππά -παίζει τον Διόνυσο στις «Βάκχες». • Ούτε καν ο Ακης Σακελλαρίου, αυτός είναι η βασιλομήτωρ Ατοσσα στους «Πέρσες»). •
Στώμεν καλώς; • Κριτικός θεάτρου • την εμφάνιση του οποίου στον ημερήσιο Τύπο καλωσόρισε θερμά προ ετών η στήλη • μέμφεται ως «αναβίωση από τα παλιά» μια παράσταση των «Βακχών» που • όπως ο ίδιος παρατηρεί • «θέλει να μιλήσει σαν μια παραβολή για τη θεολογική, φιλοσοφική και υπαρξιακή κρίση του ανθρώπου». • Ακούς εκεί μούχλα η παράσταση. • Αντί «να δέσει την οπτική της με ερεθίσματα κοινωνικά και πολιτικά», όπως ο ίδιος επίσης σημειώνει. • Κι αντί να στολιστεί με περισσότερα και θορυβωδέστερα κουδουνάκια της «πρωτοπορίας», • όπως δεν το γράφει αλλά το εννοεί. • Αυτό κυρίως. • Αυτό ήταν που τον χάλασε. • Ως συνήθως πια. • Φευ. •
Αντε, με το καλό • -για να το ελαφρύνουμε λιγάκι- • να δούμε και τον Τσυριζοτσιπρίξ ως Διόνυσο των «Βακχών», • που εισβάλλει, λέει, στο Αγιον Ορος Κιθαιρώνα για να επιβάλει τη Νέα Αντιμνημονιακή Πίστη, • με Μαινάδες σκουρλετοστρατούληδες, • (όχι Ζωές, Δία μου, όχιιι), • Πενθέα τον Σαμαρά • και Αγαύη τον Καμμένο. • Ή καμιά καμένη, έστω. • Τη Ραχήλ Μακρή, για παράδειγμα. • Που κόβει την κεφαλή του Πενθέα-Σαμαρά • όχι μόνο για να ανοίξει το δρόμο στη Νέα Πίστη Τσιριζοτσιπρίξ • αλλά και για να σώσει την τούμπα της Αμφίπολης από τους υπάκουους, λέει, στον Πενθέα-Σαμαρά αρχαιολόγους • που σκοπεύουν, οι προδότες, να παραδώσουν τα αρχαία ευρήματα στα αρπακτικά χέρια των Γερμανών κατακτητών. •
Τέτοια «κοινωνικά και πολιτικά ερεθίσματα» να έχει η παράσταση.