Υποβολειο

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λεβέντης είναι ο Γιώργος Λούκος, • αποδεδειγμένα κατά τη διάρκεια της υπεροκταετούς ήδη θητείας του στην ηγεσία των Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, • με τόσα «όχι» που είπε κατά καιρούς σε «πιέσεις ισχυρών», • δεν του λείπει επομένως το σθένος να δώσει στη δημοσιότητα τον αριθμό εισιτηρίων που έκοψε κάθε παράσταση αρχαίου δράματος φέτος στην Επίδαυρο. •

Για να μη μένουμε δηλαδή στους ανεπιβεβαίωτους αριθμούς που διασπείρουν τήδε κακείσε «δημοσιογραφικές πληροφορίες» • και διαφανείς σκοπιμότητες. • Για να μάθουμε επιτέλους αν έκοψαν περισσότερα από 4.000 εισιτήρια • όπως γράφτηκε • ή λιγότερα από 1.000 εισιτήρια • όπως επίσης γράφτηκε • καθεμιά από τις λεγόμενες «ανανεωτικές» παραστάσεις που πριμοδοτήθηκαν φέτος. • Διότι, κάτσε: • Λιγότερα από 1.000 εισιτήρια στην Επίδαυρο, • παρ’ όλο που για να «προστατευθούν» από την εικόνα άδειων κερκίδων παίχτηκαν μόνο μία μέρα η καθεμιά αντί για τις κανονικές δύο; • Και αν είναι έτσι, • πώς θριαμβολογούν για κατόρθωμα Λούκος, ειδικοί σύμβουλοί του και ποικίλοι κάλαμοι της σουσουδοκουλτούρας; • (Αφρόψαρα, χαμαιλέοντες και γυμνοσάλιαγκες).

Ενώ με 1.000 εισιτήρια στην Πειραιώς 260 θα ήταν και sold out. • Oπως sold out ήταν αρκετές απ’ αυτές που παίχτηκαν εκεί φέτος • -κι έκαναν τ’ αλατιού μερικά νεότερα κλασικά έργα. • Oπως λ.χ. τον θρυλικό «Ματωμένο γάμο» του Λόρκα, • στην ιστορική δε για το θέατρό μας • και τα γράμματά μας γενικότερα • μετάφραση του Νίκου Γκάτσου • -ιδιαίτερα καμπανιστή προβοκάτσια αυτό. • Δεν βαριέσαι όμως. • Τουλάχιστον η εν λόγω παράσταση έδωσε την ευκαιρία στη μεν σκηνοθέτρια (και συγγραφέα) Λένα Κιτσοπούλου να αφήσει πάλι με το στόμα ανοιχτό τους φαν και τους ξεφάν της, • στον δε Νίκο Καραθάνο να θριαμβεύσει ως Μάνα του Γαμπρού. • Η Κατίνα Παξινού των καιρών μας να πούμε. • Λίγο το ’χεις; •

(Oχι τον Γαμπρό δεν τον έπαιζε η Στεφανία Γουλιώτη. • Αυτή κάνει τον Προμηθέα Δεσμώτη φέτος. • Ούτε η Αγλαΐα Παππά -παίζει τον Διόνυσο στις «Βάκχες». • Ούτε καν ο Ακης Σακελλαρίου, αυτός είναι η βασιλομήτωρ Ατοσσα στους «Πέρσες»). •

Στώμεν καλώς; • Κριτικός θεάτρου • την εμφάνιση του οποίου στον ημερήσιο Τύπο καλωσόρισε θερμά προ ετών η στήλη • μέμφεται ως «αναβίωση από τα παλιά» μια παράσταση των «Βακχών» που • όπως ο ίδιος παρατηρεί • «θέλει να μιλήσει σαν μια παραβολή για τη θεολογική, φιλοσοφική και υπαρξιακή κρίση του ανθρώπου». • Ακούς εκεί μούχλα η παράσταση. • Αντί «να δέσει την οπτική της με ερεθίσματα κοινωνικά και πολιτικά», όπως ο ίδιος επίσης σημειώνει. • Κι αντί να στολιστεί με περισσότερα και θορυβωδέστερα κουδουνάκια της «πρωτοπορίας», • όπως δεν το γράφει αλλά το εννοεί. • Αυτό κυρίως. • Αυτό ήταν που τον χάλασε. • Ως συνήθως πια. • Φευ. •

Αντε, με το καλό • -για να το ελαφρύνουμε λιγάκι- • να δούμε και τον Τσυριζοτσιπρίξ ως Διόνυσο των «Βακχών», • που εισβάλλει, λέει, στο Αγιον Ορος Κιθαιρώνα για να επιβάλει τη Νέα Αντιμνημονιακή Πίστη, • με Μαινάδες σκουρλετοστρατούληδες, • (όχι Ζωές, Δία μου, όχιιι), • Πενθέα τον Σαμαρά • και Αγαύη τον Καμμένο. • Ή καμιά καμένη, έστω. • Τη Ραχήλ Μακρή, για παράδειγμα. • Που κόβει την κεφαλή του Πενθέα-Σαμαρά • όχι μόνο για να ανοίξει το δρόμο στη Νέα Πίστη Τσιριζοτσιπρίξ • αλλά και για να σώσει την τούμπα της Αμφίπολης από τους υπάκουους, λέει, στον Πενθέα-Σαμαρά αρχαιολόγους • που σκοπεύουν, οι προδότες, να παραδώσουν τα αρχαία ευρήματα στα αρπακτικά χέρια των Γερμανών κατακτητών. •

Τέτοια «κοινωνικά και πολιτικά ερεθίσματα» να έχει η παράσταση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή