Υποβολείο

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Το ξεδίπλωμα της ανασκαφής» το επιούσιον • μας καλεί «να το απολαύσουμε» δήλωση του υπουργού Τασούλα. • Δοξάστε τον. • Διότι ποιος ποτέ υπουργός Πολιτισμού διανοήθηκε να επιβάλει σε αρχαιολόγους ανασκαφείς καθημερινή «αναφορά» για χάρη μας; • Δεν είναι το ίδιο, θα μου πεις. • Εδώ το έθνος εν στύσει περιμένει να βρεθεί στον τάφο αύτανδρος ο Μεγαλέξανδρος • -ή τουλάχιστον επιγραφή που να βεβαιώνει: • «Αλέξανδρος Φιλίππου και Μακεδόνες άπαντες, Ελληνες εισί αναντάν παπαντάν». •

Εχουμε και άλλα του υπουργού Τασούλα. • Είπε λ.χ. ότι οι ανακαλύψεις στην Αμφίπολη «είναι καλά νέα που τα δικαιούται ο ελληνικός λαός». • Ατιμη ζήση. • Από τον μαύρο κι άραχλο ορίζοντά μας περιμένουμε ένα καλό επιτέλους νέο, • από τα σκότη αρχαίου τάφου μάς φέρνουν το κουραγιοβότανο. • Τώρα πώς η καθημερινή «αναφορά» του υπουργού Τασούλα συμβαδίζει με τη δήλωσή του ότι «η απαραίτητη δουλειά της αρχαιολογίας δεν συμβαδίζει με τη δική μας αδημονία» • εξηγείται ίσως από το ότι το αξίωμα του υπουργού συμβαδίζει με το επώνυμο Τασούλα • –πάντα σε γενική. •

Εμένα πάντως κι από τις ρήσεις του υπουργού Τασούλα περισσότερο με κεχηνίασε η ερώτηση αδημονούντος τηλεδημοσιοπάρλα: • «Πότε το μνημείο θα είναι επισκέψιμο;». •

Αραξε, ρε Λάκη! • Κάτσε πρώτα να τελειώσει το σίριαλ Τασούλα κι απέ έμπα και στον τάφο, να ’ούμε. • Αντρα ανυπόμονε· τυμβόφιλε· αρχαιοβάτη. •

Ο προκάτοχος τώρα του υπουργού Τασούλα • -Πάνος ο Παιάνας ή Τουπές με τ’ όνομα- • εκτόξευσε τη ρουκέτα να κάνουμε Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον Νίκο Κωνσταντόπουλο. • Τον πρώτο διδάξαντα το στυλ «Εισαγγελέας» στο Κόμμα της Προόδου. • Στυλ που εκληροδοτήθη κι ενδόξως ήδη σταδιοδρομεί εντός κι εκτός Βουλής. • Είναι ανάγκη και στην Προεδρία; •

Δεν πήγα φέτος Επίδαυρο, αλλά τις είδα τώρα ενταύθα. • Τις δύο φετινές παραστάσεις αρχαίου δράματος του Εθνικού. • Και από περιέργεια • για το τόσο θάψιμο του «Ιππόλυτου» της Κονιόρδου, • και το τόσο λιβάνισμα των «Βατράχων» του Κακλέα. • Υπερβολές ως συνήθως. • Καλά στοιχεία και στις δύο • αλλά και χαρχουδιές ουκ ολίγες. •

Κοινό τους στοιχείο, η ενδημική αμηχανία σκηνοθετών και χορογράφων ως προς τον Χορό. • Δεν ξέρουν πια τι να τον κάνουν. • Πεπαιδευμένοι και απαίδευτοι. • Συγκεκριμένα τώρα, στις δύο παραστάσεις του Εθνικού, • εκμηδενισμένοι, στην ουσία, οι χοροί Βατράχων και Μυστών στην αριστοφανική κωμωδία, • άχαρα έως και ενοχλητικά παρόντες οι χοροί Τροιζηνίων γυναικών και νεαρών συντρόφων του Ιππόλυτου στην τραγωδία. • Eνα κιτς «διακοσμητικό» στους «Βατράχους» οι Μύστες • -ζωντανές εφτάφωτες λυχνίες, με κεριά κολλημένα στους ώμους!-, • «ντυμένες» οι Τροιζήνιες στον «Ιππόλυτο» με σκελετούς κρινολίνων που έφεραν στον ποδόγυρο σωλήνες νέον. • Ασε το κινησιολογικό εκεί. • Η φλύαρη πολυπραγμοσύνη της αμηχανίας. •

Στους «Βατράχους» είχε υπόσταση • -δύσκολο πράγμα- • η βασική σκηνή του αγώνα Αισχύλου – Ευριπίδη, • ήταν όμως θολή, αποχυμωμένη και άμοιρη ποιήσεως • η κωμική αλλά ταυτόχρονα και υποβλητική κάθοδος του Διόνυσου στον Αδη. • Την Αχερουσία διέσχιζε, όχι βαριετέ πανηγύρεως. • Μεταρσιώθηκαν όμως αι αφροψαρικαί γραφίδες • (αυτό το ’πιασαν) • με την προσθήκη αποσπασμάτων «μεγάλων ποιητών μας» στην Παράβαση των «Βατράχων»: • «Τα όσια των οσίων». • Καλά. • Τα άσχετα των ασχέτων. • Να μη μακρηγορώ, υιοθετώ τον επιτυχή χαρακτηρισμό της κριτικού του «Βήματος» Λουίζας Αρκουμανέα: • «Ρεσιτάλ θεατρικού λαϊκισμού». • Διότι αυτός κι αν ακμάζει στο θέατρό μας. * Με ποικίλα δε προσωπεία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή