Τα social media στην προεκλογική εκστρατεία

Τα social media στην προεκλογική εκστρατεία

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εταιρείες επικοινωνίας, βετεράνοι image makers, κειμενογράφοι, στατιστικολόγοι, επιστημονικοί συνεργάτες, μετακλητοί δημόσιοι υπάλληλοι και δεκάδες εθελοντές δίνουν κυριολεκτικά αγώνα δρόμου για να κερδίσουν το παιχνίδι των εντυπώσεων πριν από την 25η Ιανουαρίου. «Δεν είναι μόνον η συντομότερη προεκλογική περίοδος, αλλά και η μοναδική στην καρδιά του χειμώνα!» επισημαίνουν οι ειδήμονες. «Παρά την έντονη φημολογία, οι περισσότεροι δεν είχαν προετοιμαστεί, με συνέπεια να τους λούσει κρύος ιδρώτας άμα τη προκηρύξει των εκλογών» αναφέρει στην «Κ» πολιτικός επιστήμονας, που εργάζεται σε εταιρεία επικοινωνίας. «Το πακέτο περιλαμβάνει κειμενογραφία, digital and social marketing, χάραξη επικοινωνίας αλλά και έρευνα γνώμης στην εκλογική περιφέρεια, για να προσδιοριστεί και το target group του κάθε υποψήφιου». Το σύνολο των υπηρεσιών κοστολογείται περί τα 15.000 ευρώ, εκ των οποίων τα 5.000 αφορούν μόνον την έρευνα. Ωστόσο, περιώνυμοι επικοινωνιολόγοι αναλαμβάνουν και αυτόνομα υποψήφιους, συνήθως έναντι 10.000 ευρώ. Καθώς, όμως, ειδικά στη Β΄ Αθηνών, όπως λένε οι κακιές γλώσσες, «έχουν πέσει αφραγκίες», οι υποψήφιοι αναζητούν οικονομικότερες λύσεις. «Οι ήδη εκλεγμένοι βουλευτές αξιοποιούν τους επιστημονικούς συνεργάτες, ενώ οι υπουργοί δράττονται της ευκαιρίας να δώσουν επιπλέον καθήκοντα και στους μετακλητούς υπαλλήλους στα γραφεία τους» σημειώνει ο ίδιος. «Σχεδιάζουμε ένα κάλεσμα σε φίλους του πολιτικού λίγα εικοσιτετράωρα πριν από τις εκλογές, που θα έχει περισσότερο εορταστικό παρά πολιτικό χαρακτήρα» εξηγεί επιστημονική συνεργάτις βουλευτού της Β΄ Αθηνών.

Στα νεοϊδρυθέντα κόμματα, που δεν διαθέτουν budget, ισχύει η ρήση «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει», καθώς συχνά οι ίδιοι οι πολιτευόμενοι αναλαμβάνουν και την αυτοπροώθησή τους. Από την άλλη, ηχηρά ονόματα ιδίως των δύο πάλαι ποτέ μεγάλων κομμάτων, διαθέτουν και «στρατούς» εθελοντών, πρόθυμων να ξενυχτήσουν για την εκλογική νίκη… «Ομολογουμένως, ακόμα και όσοι εργαζόμαστε έμμισθοι, συνδεόμαστε συναισθηματικά με τους πολιτικούς» σημειώνει επικοινωνιολόγος, που υποστηρίζει τρεις υποψηφίους διαφορετικών κομμάτων.

Διαφορετικά εργαλεία

Ο προεκλογικός αγώνας απαιτεί διαφορετικά εργαλεία ανάλογα με την παράταξη. «Ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΟΤΑΜΙ επιστρατεύουν κατεξοχήν τα social media» διευκρινίζει έτερος επικοινωνιολόγος, «το Facebook προσφέρει τη δυνατότητα στοχευμένης διαφήμισης βάσει του τόπου κατοικίας του κάθε χρήστη, κάτι που μας έχει λύσει τα χέρια». Το κοινό, όμως, των «παλαιών κομμάτων», εκτιμά την άμεση, τηλεφωνική ενημέρωση. «Τα παλαιά στελέχη διαθέτουν μακροσκελείς λίστες ψηφοφόρων, ιδίως ηλικιωμένων» διηγείται, «τους καλούμε λοιπόν έναν έναν». Αντίστοιχα, οι γεωγραφικές συντεταγμένες επηρεάζουν τη στρατηγική. «Στην επαρχία τα social media δεν έχουν τόση δύναμη, για τη live προώθηση του υποψηφίου μετακομίζει ένας από εμάς στην εκλογική του περιφέρεια».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή