Εναλλακτική διαδικασία στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας

Εναλλακτική διαδικασία στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ενστάσεις και διαφωνίες σύσσωμης της αντιπολίτευσης, τόσο για το περιεχόμενο των προωθούμενων ρυθμίσεων όσο και για την «επείγουσα» διαδικασία που ακολουθείται για την ψήφισή τους, άρχισε χθες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή η επεξεργασία του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας υπό τον τίτλο «Επείγοντα μέτρα για την πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Το σχέδιο νόμου κατατέθηκε ως «κατεπείγον», γεγονός το οποίο θα σήμαινε -σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής- ότι θα συνεζητείτο χθες στην επιτροπή και σήμερα στην Ολομέλεια. Ωστόσο, υπό το βάρος των διαμαρτυριών της αντιπολίτευσης και προκειμένου να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις, η κυβέρνηση σε συνεννόηση με την πρόεδρο της Βουλής εισηγήθηκε και επέτυχε μια εναλλακτική διαδικασία: σύμφωνα με αυτή, σήμερα θα ακουστούν εξωκοινοβουλευτικοί φορείς, όπως συμβαίνει με τα μη κατεπείγοντα νομοσχέδια, θα ψηφιστούν επίσης τα άρθρα σε μια δεύτερη συνεδρίαση της επιτροπής το βράδυ, με τελικό στόχο την προσεχή Παρασκευή να ψηφιστεί και από την Ολομέλεια.

Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης επισήμανε ότι υπάρχουν «ανελαστικές» ημερομηνίες. Αν δεν ψηφιστεί το νομοσχέδιο το αργότερο την Παρασκευή, «ούτε εξετάσεις θα μπορούν να δώσουν τα παιδιά ούτε το επόμενο σχολικό έτος θα μπορεί να αρχίσει κανονικά. Τα παιδιά θα βρίσκονται σε πλήρη σύγχυση», είπε χαρακτηριστικά. Υπενθυμίζεται ότι επικαλούμενη ακριβώς το κατεπείγον των ρυθμίσεων, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε επιχειρήσει να επιτύχει την ψήφισή τους μέσω τροπολογιών που κατέθεσε στο νομοσχέδιο για τη βία στον χώρο του αθλητισμού. Κατόπιν άλλων αντιδράσεων, τότε, αναγκάστηκε να αποσύρει τις τροπολογίες και να τις μετατρέψει σε νομοσχέδιο, το οποίο πλέον από χθες συζητείται στη Βουλή.

Για «αποσπασματικές ρυθμίσεις» και προώθηση μέτρων που παραπέμπουν σε κατάργηση της αξιολόγησης και υποστήριξη συνδικαλιστικών προτιμήσεων έκανε λόγο μεταξύ άλλων, εκ μέρους της Ν.Δ., ο βουλευτής Επικρατείας Θ. Φορτσάκης. «Ισοπεδώνετε τον θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων», ανέφερε από την πλευρά της η κ. Σταυρούλα Αντωνάκου («Ποτάμι»).

«Το νομοσχέδιο κινείται σε αντιδραστική κατεύθυνση», υπογράμμισε ο κ. Εμμ. Συντυχάκης (ΚΚΕ). «Αντί να δαιμονοποιούμε, πρέπει να ενδυναμώνουμε την αριστεία», είπε η κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου (ΠΑΣΟΚ). Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή