ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Αγκάθι», η επόμενη μέρα σε ΟΛΠ

agkathi-i-epomeni-mera-se-olp-2085282

«Το θέμα του λιμανιού δεν θα είναι πολιτικά εύκολα διαχειρίσιμο». Καθώς τα περιθώρια οριστικοποίησης μιας συμφωνίας με τους εταίρους στενεύουν, στον Πειραιά, ακούγοντας ότι κυβέρνηση και εταίροι «τα έχουν βρει» στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων, ήδη σκέπτονται την επόμενη ημέρα. Η διαπίστωση των δυσκολιών πολιτικής διαχείρισης της συνέχισης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ ανήκει σε κυβερνητικό στέλεχος που έχει γνώση του θέματος. Είναι απολύτως αναμενόμενο τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που εκλέγονται στην ευρύτερη περιοχή να αισθάνονται άβολα με τις εξελίξεις, καθώς η διακοπή της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ ήταν μία από τις προεκλογικές «σημαίες» του κυβερνώντος κόμματος. Στην κυβερνητική πραγματικότητα, ωστόσο, ο πρωθυπουργός καλείται να διαχειριστεί ένα πολύ πιο σύνθετο περιβάλλον, που, πέραν της επιθυμίας των εταίρων για συνέχιση της πολιτικής αποκρατικοποιήσεων, έχει να κάνει και με τη διατήρηση και ενίσχυση των οικονομικών, και όχι μόνον, σχέσεων με την Κίνα, η οποία, εν τέλει, εξυπηρετεί και τον στόχο πολυδιάστατων ανοιγμάτων που η κυβέρνηση δείχνει να επιδιώκει.

Κινητικότητα

Η επανέναρξη της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης από το ΤΑΙΠΕΔ προ μερικών εβδομάδων ενεργοποιεί πολυεπίπεδη κινητικότητα και αντιδράσεις, που, για την ώρα, δεν έχουν μεταφερθεί σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο σε όλη την έντασή τους. Ωστόσο, η παρουσία, χθες, των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Στ. Λεουτσάκου και Ελένης Σταματάκη σε εκδήλωση κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, που διοργανώθηκε από την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ, καταδεικνύει ότι οι ενστάσεις στην προοπτική συνέχισης από την κυβέρνηση της πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων παραμένουν. Αλλωστε, προ ημερών ήταν ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης που έδωσε το «παρών» σε αντίστοιχη εκδήλωση. Ο κ. Π. Λαφαζάνης διατύπωσε την αντίθεσή του στις ιδιωτικοποιήσεις και από την Κεντρική Επιτροπή, τόνισε ότι «η Κ.Ε. θέλει να πάρουμε μια απόφαση. Δεν πουλάμε λιμάνια, τρένα, αεροδρόμια. Δεν πουλάμε τα ακίνητα-φιλέτα. Δεν είναι δυνατόν να πιστεύουν ότι με την πώληση αυτών θα αντιμετωπίσουμε τα δημοσιονομικά ελλείμματα. Σε καμία περίπτωση. Θα εισπράξουμε πενταροδεκάρες που θα πάνε στο χρέος. Οι ιδιωτικοποιήσεις γίνονται για καθαρά πολιτικούς νεοφιλελεύθερους λόγους».

Την ίδια ώρα, στάση αναμονής έναντι των εξελίξεων φαίνεται ότι τηρεί ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, ο οποίος είχε αντιδράσει στην προοπτική συνέχισης της ιδιωτικοποίησης όταν είχε ανοίξει σχετική συζήτηση κατά την επίσκεψη του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκη στην Κίνα. Ο κ. Δρίτσας εμφανίζεται να αναμένει τις τελικές διατυπώσεις, αναφορικά με τον ΟΛΠ, στη συμφωνία με τους εταίρους, ενώ φαίνεται να εκτιμά ότι η όποια διαδικασία συνέχισης της ιδιωτικοποίησης θα απαιτήσει πολύ χρόνο και ενδιάμεσα στάδια, «εάν πρόκειται να γίνουν αυτά που απαιτούνται», όπως αναφέρουν συνεργάτες του. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι είναι απαραίτητο να γίνει νέα σύμβαση παραχώρησης «για να ξέρει τι πουλάει» το Δημόσιο, καθώς και να συσταθεί νέος δημόσιος φορέας λιμένος. Το ερώτημα είναι πώς θα αντιδράσει ο κ. Δρίτσας εάν, αντί όλων αυτών, επιλεγεί μια διαδικασία fast track…