ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η «σαπουνόπερα» της κυβέρνησης

i-sapoynopera-tis-kyvernisis-2095016

Ισως φταίει που τα μεσημέρια δεν έχει πια το «Ρετιρέ» στην τηλεόραση, κι ας είναι καλοκαίρι. Ισως φταίει κι αυτή η απρόσμενη ομοιότητα του Ν. Βούτση με το Ν. Κούρο, τον μυστακοφόρο φαρμακοποιό του «Ρετιρέ». Ή ίσως να μη φταίει τίποτε απ’ αυτά και πράγματι να μοιάζει όλο και πιο πολύ η ζωή των υπουργών του ΣΥΡΙΖΑ με τηλεταινία του Γιάννη Δαλιανίδη. Στον ρόλο της Κατερίνας Γιουλάκη η Νάντια Βαλαβάνη: διαφωνεί με τη μητέρα της (την οποία θα ερμήνευε υπέροχα η κοσμαγάπητη Κούλα Αγαγιώτου) και αναγκάζεται να βγει στα κανάλια να βρει το δίκιο της. Στον ρόλο του Παύλου Ευαγγελόπουλου ο Γιάνης Βαρουφάκης: αντί να επισκευάζει τηλεοράσεις, κατακεραυνώνει κανάλια. Και πάντα πετιέται στη μέση του επεισοδίου, ακόμα κι αν η πλοκή είναι εντελώς άσχετη με τον χαρακτήρα του. «Είμαι πρώτος σε σταυρούς βουλευτής!», φωνάζει ξαφνικά. «Θα επιστρέψω!». Ή «I will be back!», όπως θα έλεγε και ο Σβαρτσενέγκερ, αν του είχαν αναθέσει τον ρόλο του Εξολοθρευτή της ελληνικής αξιοπιστίας.

Παράλληλα, εκτυλίσσονται και οι πρωθυπουργικές περιπέτειες: Δεν είναι μόνο τα φιλιά με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου που κάνουν τις λυκοφιλίες στη φωσκολική Giant του Γιάγκου Δράκου να μοιάζουν σαν παιδικό σκετσάκι. Σαν πρωταγωνιστής νεανικής σειράς, ο Αλ. Τσίπρας είδε την ίδια τη μητέρα του να βγαίνει μπροστά στα φλας και να λέει στη ρεπόρτερ πως «τρεις μέρες δε μπόρεσα να κοιμηθώ, κούκλα μου. Ο Αλέξης τον τελευταίο καιρό δεν τρώει, δεν κοιμάται».

Σ’ ένα ρόλο που ο Ν. Κούρκουλος θα μπορούσε να παίξει, ο υπουργός Εργασίας Γ. Κατρούγκαλος ξαναζεί το αντάρτικο. «Η συμφωνία δεν είναι Βάρκιζα», λέει, «γιατί δεν παραδόθηκαν τα όπλα». Και στο δίπλα κανάλι, ως γκεστ σταρ του σίριαλ και της κυβέρνησης, την οποία στηρίζει αλλά δεν ψηφίζει, κάνει εμφάνιση-έκπληξη ο Π. Λαφαζάνης: στις πυρκαγιές, πέφτει επάνω στους τσουρουφλισμένους προλετάριους και κινδυνεύει να καεί σαν το πελεκούδι. «Τι ήρθες να κάνεις εδώ; Δηλώσεις; Ελα, βγάλε το σακάκι και πιάσε τον κουβά!». Ενας μπαρουτοκαπνισμένος κύριος απλώνει την παλάμη και τον αρπάζει απ’ το μανίκι γεμίζοντάς τον φούμο και ανασφάλεια. Η κάμερα, βλέπετε, γράφει πίσω απ’ την υπουργική πλάτη. Και το μόνο θέαμα που συναγωνίζεται τον τρόμο στο λαφαζανικό μάτι είναι η συνεχιζόμενη περιπέτεια της Νάντιας Βαλαβάνη στο απέναντι κανάλι. Ποιος θα περίμενε ποτέ πως κάποια μέρα θα δει αριστερή πρώην υπουργό να λέει πως «η μητέρα μου όποτε μ’ έπαιρνε τηλέφωνο μου έλεγε ‘‘παραιτήσου, παραιτήσου, παραιτήσου! Αλλιώς θα σπιλώσεις το καλό όνομα των Βαλαβάνηδων!”»;

Σα να πρόκειται για σενάριο σαπουνόπερας, η υπουργική ζωή των πρώτων αριστερών που έπιασαν θέση στο Μαξίμου αποδεικνύεται συναρπαστική. Κι όταν η δράση κάνει κοιλιά, ένα νέο εύρημα επιστρατεύεται: η κ. Βαλαβάνη, ας πούμε, μια στιγμή πριν γυρίσει ο ψηφοφόρος κανάλι, πρόλαβε εκείνη και γύρισε την πλοκή στα βαλιτσάκια της ΕΥΠ, που όχι μόνο «γράφουν τι λέω κάθε ώρα και στιγμή όλα μαζί», αλλά μερικά «χάθηκαν κιόλας, δεν τα παραλάβαμε όλα!». Περιττόν να πει κανείς πως κάπως έτσι έκανε σίριαλ και τη ζωή του συναδέλφου της στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, του Γ. Πανούση, ο οποίος απ’ το πουθενά
βρέθηκε ξαφνικά να ψάχνει για βαλιτσάκια που… δεν έχουν χαθεί! «Για τα 100 χιλιάρικα της μαμάς Βαλαβάνη μπερδεύτηκαν οι μυστικές υπηρεσίες;», ανέκραξε με απελπισία ο κ. Πανούσης. Και κάπου εκεί έπεσαν οι τίτλοι τέλους.