Γιατί δεν κάνουν χαρακίρι; • Δημοσίως, στο Σύνταγμα. • Οι αρχηγοί των κομμάτων της αντιπολίτευσης ολοσούμπιτης • – από Μητσοτάκη έως Κουτσούμπα και Λεβέντη. • Τα δε στελέχη κι οι βουλευτές τους στην πρώτη σειρά των χαρακιριζομένων. • Πώς αντέχουν το ρεζιλίκι να περνάει στη Βουλή διάταξη που παραχωρεί σε υπουργούς και βουλευτές το δικαίωμα για off shore • κι αυτοί να μην παίρνουν μυρωδιά • παρά να «φρουμάζουν», τάχα μου, μια βδομάδα αργότερα, • αφού το αποκαλύψει μια εφημερίδα; •
Δεν προλαβαίνει άνθρωπος ούτε να ξεφυλλίσει 7.500 σελίδες που φέρνει «κατεπειγόντως» στη Βουλή η κυβέρνηση, κατανοητό. • Αλλά είναι δυνατόν ένα κόμμα, και δη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, να μη διαθέτει «μηχανισμό» • μια ομάδα ανθρώπων, κάτι, • που να μπορεί να «ακτινογραφεί», έστω, όποιο νομοσχέδιο φέρνει στη Βουλή η κυβέρνηση; •
Ιδού που είναι δυνατόν. • Εδώ παραδοσιακώς τα ελληνικά κόμματα διεκδικούν, κερδίζουν κι αναλαμβάνουν την εξουσία χωρίς να έχουν εκπονήσει στοιχειώδες έστω πρόγραμμα διακυβερνήσεως • – πέρα φυσικά από τις «αυταπάτες» που διατυμπάνιζαν προεκλογικά οι ντουντούκες τους, • τσίγκινες ή ένσαρκες. • Η έλλειψη «μηχανισμού ανάγνωσης νομοσχεδίων» θα μας εκπλήξει; •
Οπως κι αν έχει – χαρακίρι. • Εν σειρά • στο Σύνταγμα. •
Πάει πολύ μετά έξι χρόνια καταστροφής της χώρας να μη λένε να καθαρίσουν οι στάβλοι του Αυγείου. •
Ο Φίλης • – «Τα κουράζουμε τα παιδιά στο σχολείο», το πρωί, • «Το ελληνικό σχολείο στενάζει κάτω από τις εξετάσεις», το βράδυ. • «Οχι στην εντατικοποίηση των σπουδών» κραύγαζε ως νεολαίος πριν από 35 χρόνια, • το ίδιο παπαγαλίζει ακόμα ως υπουργός • κόβοντας τις λίγες εξετάσεις που έχουν απομείνει στα σχολεία. • Και για να το δικαιολογήσει • «Οφείλουμε να αναζητήσουμε προγράμματα που θα δίνουν μεγαλύτερο χρόνο στον ωφέλιμο χρόνο, που είναι ο χρόνος διδασκαλίας», είπε. • Χρόνιον το νόσημα. • Του ψεύδους και της παραπλάνησης • (άσε της γλώσσας). • Διότι οι ίδιοι έχουν εξαγγείλει πως σχεδιάζουν να κόψουν, εκτός από εξετάσεις, και διδακτέα ύλη, και ώρες διδασκαλίας. •
Της ίδιας «καταγωγής» με Μπαλτά, Φωτίου και άλλους συριζαίους καθηγητάδες • –συνδικαλιστής κι αυτός των «βοηθών» των ΑΕΙ εκεί γύρω στο ’80– • είναι ο Κώστας Γαβρόγλου, πρόεδρος της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, • συνέντευξη του οποίου στον Απόστολο Λακασά δημοσίευσε την περασμένη Κυριακή η «Κ». • Από συριζαίο βέβαια τα γνωστά τροπάρια θ’ ακούσεις, • αλλά διαπιστώνεις πλέον ότι και οι μετριοπαθείς εκθύμως μετέρχονται τη στρέβλωση • – όπως λ.χ. ο Γαβρόγλου απαντώντας στο ερώτημα για τον ευνουχισμό των Συμβουλίων Ιδρύματος των ΑΕΙ. • «Η πορεία τους δείχνει ότι έχουν αυτοακυρωθεί» είπε, • μαζί με άλλα άρρητ’ αθέμιτα κουκιά μαγειρεμένα, • αποσιωπώντας τον αδυσώπητο πόλεμο που εξαρχής υπέστησαν τα Σ.Ι. από «εντεταλμένους» συριζαίους πρυτάνεις * κι από τραμπούκους «νεολαίους». •
Υπερέβη όμως τα όρια • ειρωνευόμενος τους διαπρεπείς Ελληνες καθηγητές ξένων πανεπιστημίων που μετείχαν στα Σ.Ι. • («Ισως να είχαν ένα ντέρτι να βάλουν μία τάξη στην πατρίδα») • αλλά και κατηγορώντας τους για ασχετοσύνη. • «Οποιος δεν μελετάει καλά την ιστορία και την κουλτούρα του τόπου • και θέλει να βάλει τάξη * τα κάνει μούσκεμα» είπε. •
Ενώ οι ορδές καθηγητών εσωτερικού που έσπευσαν να τακτοποιηθούν στις τάξεις της συριζανελικής διακυβέρνησης • λαμπρύνοντάς την με το αζημίωτο • γνωρίζουν σαν την παλάμη τους την ιστορία και την κουλτούρα του τόπου • – κι αυτοί ούτε καν που τα «μουσκεύουν» τα λερωμένα, τ’ άπλυτα, τα καταντροπιασμένα.