Κυρ. Μητσοτάκης: Να διχάσει και στην Παιδεία, ο στόχος Τσίπρα

Κυρ. Μητσοτάκης: Να διχάσει και στην Παιδεία, ο στόχος Τσίπρα

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ως Εγκέλαδο που καταστρέφει ό,τι υπάρχει στη χώρα και, πάντως, κάθε σημαντική μεταρρύθμιση –χρησιμοποιώντας το λογοπαίγνιο για να θυμίσει τα φοιτητικά έργα και τις ημέρες του Αλ. Τσίπρα– και ως αναχρονιστή που αντιμετωπίζει την Παιδεία με όρους της δεκαετίας του ’80 κατηγόρησε τον πρωθυπουργό από τη Βουλή ο Κυρ. Μητσοτάκης. Αριστεία, αξιοκρατία, αξιολόγηση ήταν το τρίπτυχο πάνω στο οποίο κινήθηκε ο πρόεδρος της Ν.Δ. για ν’ αναδείξει την… άβυσσο που χωρίζει την πολιτική του αντίληψη από αυτήν του πρωθυπουργού.

Πηγές της Ν.Δ. έλεγαν ότι ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε και πάλι διχαστικός, ενώ ο πρόεδρος της Ν.Δ. υπεύθυνος και με συγκεκριμένες προτάσεις. Φάνηκε, δε, έτοιμος να αναζητήσει συναινέσεις σε κρίσιμα μέτωπα, όπως αυτό της Παιδείας. «Η Παιδεία πρέπει να είναι πεδίο εθνικής συνεννόησης. Το μέλλον των παιδιών μας δεν μπορεί να είναι αντικείμενο μικροκομματικών αντεγκλήσεων», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, απηχώντας το κλίμα προηγούμενων παρεμβάσεών του που είχαν ισχυρές αναφορές στην ευρεία συναίνεση με την οποία είχε ψηφιστεί ο νόμος Διαμαντοπούλου 4009 το 2011. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στον Παύλο Μπακογιάννη (με αφορμή την επέτειο της δολοφονίας του), μιλώντας για την ανάγκη «στη δημόσια ζωή του τόπου να παραμερίζουμε τις διαφορές μας υπηρετώντας το εθνικό καλό». Σε αντίστιξη και αφού προηγουμένως συνέκρινε τη σημερινή ηγεσία της Αριστεράς με τον Λεωνίδα Κύρκο και τον Χαρίλαο Φλωράκη, ο πρόεδρος της Ν.Δ. κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι στόχος του είναι «να διχάσει και στην Παιδεία»: «Στην παγκόσμια ανοικτή κοινωνία της γνώσης απαντάτε με την κλειστή Ελλάδα της απόγνωσης. Ελάχιστη προσπάθεια, εξίσωση προς τα κάτω, πελατειακός κομματισμός και αναξιοκρατία, πασπαλισμένα με ολίγη επαναστατική γυμναστική, καταλήψεις και τα σχετικά», είπε σε μια αποστροφή του λόγου του, δεσμευόμενος ότι τους πρώτους μήνες διακυβέρνησής της η Ν.Δ. θα καταργήσει όσα έχει νομοθετήσει η κυβέρνηση για την Παιδεία.

Σε μια ομιλία που είχε σαφή στόχο να δώσει το στίγμα στήριξης στη δημόσια παιδεία, ο κ. Μητσοτάκης τη χαρακτήρισε ως τον βασικό μηχανισμό της κοινωνικής κινητικότητας, καθώς εκεί διεκδικούν τις ευκαιρίες τους όλοι, «ειδικά τα παιδιά που βρίσκονται σε μειονεκτικότερη θέση οικονομικά και κοινωνικά». Mίλησε για «νέο σχολείο», τάχθηκε υπέρ ενιαίου τύπου δημοτικού σχολείου και δεσμεύθηκε για επαναφορά των πρότυπων-πειραματικών σχολείων ως «νησίδων αριστείας». Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην αυτονομία των Πανεπιστημίων, αφού κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση «ξεπέρασε τον εαυτό της» και επανέλαβε ότι θα αποκαταστήσει τον ρόλο των Συμβουλίων Ιδρυμάτων των ΑΕΙ. Ο κ. Μητσοτάκης μάλιστα εξέφρασε την εκτίμηση ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να καταστεί διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο, αντί να εξάγει φοιτητές. Σκληρή ήταν η αντιπαράθεσή με τον πρωθυπουργό και για το θέμα της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Ο πρόεδρος της Ν.Δ. του υπενθύμισε ότι ήταν η Θεανώ Φωτίου εκείνη που είπε ότι μόλις το 15% των δημοσίων υπαλλήλων δουλεύει στην πραγματικότητα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή