Συμφέροντα πίσω από τους βανδαλισμούς «βλέπει» ο Σπίρτζης

Συμφέροντα πίσω από τους βανδαλισμούς «βλέπει» ο Σπίρτζης

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αίσθηση και ερωτήματα προκάλεσε σήμερα στη Βουλή η επιλογή του κ. Χρ.Σπίρτζη να «αθωώσει» τους λεγόμενους «μπαχαλάκηδες» και τους χούλιγκανς τουλάχιστον για την πλειοψηφία των περιπτώσεων βανδαλισμών-καταστροφών που στόχο έχουν οχήματα και άλλα περιουσιακά στοιχεία των αστικών συγκοινωνιών. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συγκεκριμένα «έδειξε» ως υπεύθυνους για τις καταστροφές ιδιωτικές εταιρείες φύλαξης υποδομών και εγκαταστάσεων, καθώς και κυκλώματα που έχουν σχέση με την υπόθεση των πλαστών εισιτηρίων.

Επιπρόσθετο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι όπως υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης επικαλούμενος στοιχεία που έχει στην διάθεσή του, τα περιστατικά επιθέσεων και καταστροφών υλικού των αστικών συγκοινωνιών, δεν είναι περισσότερα εκείνων που υπήρξαν τα προηγούμενα χρόνια.

«Για το θέμα της φύλαξης να επιφυλαχθώ να σας δώσω τα απαραίτητα στοιχεία. Είναι πολύ της επικαιρότητας οι βανδαλισμοί, οι καταστροφές που γίνονται. Αν δείτε τα στοιχεία, θα διαπιστώσετε ότι δεν είναι περισσότερα τα φαινόμενα αυτά τώρα, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια που δεν ήταν τόσο δημοφιλή. Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτά τα φαινόμενα δεν πρέπει να σταματήσουν» σημείωσε κατ’ αρχήν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφφορών και συνέχισε:

«Η γνώμη μου είναι -και τη λέω πολύ ανοιχτά και δημόσια- ότι αυτοί οι βανδαλισμοί, η πλειοψηφία αυτών των φαινομένων δεν οφείλονται ούτε σε ομάδες πολιτικές ούτε σε χουλιγκανισμό από τα γήπεδα –υπάρχουν και τέτοια-, αλλά οφείλονται και συνδέονται με συγκεκριμένες ομάδες εξυπηρέτησης συγκεκριμένων συμφερόντων. Άρχισαν να εκδηλώνονται όταν ανακοινώσαμε την πολιτική απόφαση τού να φυλάσσονται οι σταθμοί του μετρό όχι από ιδιωτικές εταιρείες, αλλά από την Ελληνική Αστυνομία και εξελίχθηκαν αυτά τα φαινόμενα στη συνέχεια, όταν είχαμε τις αποκαλύψεις για το κύκλωμα και τα εργοστάσια των πλαστών εισιτηρίων που βρέθηκαν και βέβαια για την εγκατάσταση του νέου συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που θα μας εξοικονομήσει πάρα πολλά λεφτά από τέτοιες δραστηριότητες συγκεκριμένων, οργανωμένων και παράνομων συμφερόντων».

Σχολιάζοντας την επισήμανση αυτή, ο βουλευτής των ΑΝΕΛ Δημ.Καμμένος –με αφορμή ερώτηση του οποίου έγινε η συγκεκριμένη «καταγγελία» Σπίρτζη, έκανε λόγο για «τεράστια η καταγγελία»: «Μας λέτε ότι υπάρχουν συμφέροντα τα οποία καταστρέφουν τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, τα καίνε μέσα στο κέντρο της Αθήνας επειδή, πρώτον, πιθανόν να θέλουν να περνάνε τα ανταλλακτικά και οι συντηρήσεις σε κάποια συμφέροντα και δεύτερον, επειδή αλλάξαμε τον τρόπο φύλαξης των σταθμών που πέρασε από ιδιωτική εταιρεία στην Ελληνική Αστυνομία; Καταλάβατε τι συζητάμε σήμερα; Πρέπει να γίνει έλεγχος, δεν το συζητάμε».

Παράλληλα, απαντώντας σε άλλη ερώτηση του κ. Καμμένου, ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για «προβληματική κατάσταση στο στόλο των θερμικών λεωφορείων» που παρέλαβε η σημερινή συγκυβέρνηση από την προηγούμενη. «Είχαμε βρει 2.387 θερμικά και ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. Από αυτά, δυστυχώς, ενεργά ήταν τα χίλια επτακόσια είκοσι 1.720, πολλά εκ των οποίων επίσης δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν, γιατί έλειπαν ανταλλακτικά, η συντήρησή τους ήταν ελλιπής». Στο ίδιο πλαίσιο έκανε λόγο και για πολλά λεωφορεία που για πολλά χρόνια χρησιμοποιεί η εταιρεία Αστικών Συγκοινωνιών, «αλλά δεν έχουν παραληφθεί. Πώς γίνεται αυτό; Και εγώ αυτό ρώτησα. Είναι απορίας άξιον και το πώς γίνεται να μην έχουν παραληφθεί και να κυκλοφορούν έτσι όλα αυτά τα χρόνια από την ΟΣΥ».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή