Βουλή: «Πολιτικό μορατόριουμ» στα θέματα της παιδείας ζήτησε ο Κ. Γαβρόγλου

Βουλή: «Πολιτικό μορατόριουμ» στα θέματα της παιδείας ζήτησε ο Κ. Γαβρόγλου

4' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μορατόριουμ ως προς το θέμα των δημόσιων δηλώσεων και αντιπαραθέσεων περί τις Πανελλήνιες εξετάσεις, ζήτησε σήμερα το μεσημέρι από τη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ.Γαβρόγλου, αφού εν τω μεταξύ αφενός έδωσε «διευκρινίσεις» για ορισμένα από τα θέματα που πυροδότησαν έντονο δημόσιο διάλογο για το συγκεκριμένο ευαίσθητο ζήτημα, αλλά και αφετέρου επιτέθηκε στον κ. Κων.Μητσοτάκη για την επιλογή του να προβεί δημοσίως σε επικριτικά για τους χειρισμούς του Υπουργείου Παιδείας σχόλια.

Ηταν στο τέλος συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής όταν ο κ. Γαβρόγλου προέβη σε αυτή την «έκκληση». Θέμα της συνεδρίασης αποτελούσε η διατύπωση γνώμης των μελών της Επιτροπής επί του προτεινομένου από την κυβέρνηση ως Προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού. Ωστόσο, όπως ήταν αναμενόμενο, μετά τα όσα ελέχθησαν καθ' όλο το προηγούμενο διάστημα για το ζήτημα των Πανελλαδικών, υπό το πρίσμα των χαρακτηρισθέντων και ως «αντιφατικών» τοποθετήσεων παραγόντων του Υπουργείου, το θέμα ετέθη από την αντιπολίτευση, με γαλάζιους βουλευτές να ζητούν ακόμα και νέα συνεδρίαση πριν από το Πάσχα, ώστε να δοθούν εξηγήσεις από πλευράς του κ. Γαβρόγλου και να μην υπάρχει αναστάτωση «σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτική κοινότητα», λίγο πριν από τις κρίσιμες εξετάσεις. Άπαντες στάθηκαν ιδιαιτέρως στο θέμα της ανακοίνωσης της μείωσης του αριθμού των εισακτέων σε ορισμένες σχολές, την διπλή εκδοχή που ακούστηκε ως προς τον αριθμό των θέσεων που θα μειωθούν αλλά και για το χρόνο που έγιναν αυτές οι ανακοινώσεις, έως και για το θέμα των επαναληπτικών του Σεπτεμβρίου.

Για την παράμετρο «χρόνος» ανακοινώσεων, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι η κριτική που δέχεται ειδικά από την ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ είναι άδικη, διότι εκείνος κινήθηκε αυστηρά εντός των πλαισίων που έθετε για το συγκεκριμένο θέμα νόμος των κυβερνήσεων που προηγήθηκαν της σημερινής, δηλαδή των δύο προαναφερόμενων κομμάτων.

Για την μείωση του αριθμού των εισακτέων σε ορισμένες σχολές, ο κ. Γαβρόγλου αρχικώς σημείωσε πως είναι μικρή (περίπου 1000 στους περίπου 45000), αλλά με μεγάλη συμβολική σημασία, καθώς στέλνει το μήνυμα πως η πολιτική ηγεσία «ακούει» τα αιτήματα των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, που έχουν ζητήσει να μειωθεί ο αριθμός των φοιτητών, για να μην πληγεί το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Παράλληλα, ανέφερε ότι άλλαξε την αρχική δήλωσή του και ανακοίνωσε στη συνέχεια την μείωση σε δύο δόσεις (μισοί φέτος και μισοί του χρόνου), επειδή είδε ότι είχε αρχίσει να λαμβάνει διαστάσεις η αναταραχή στην κοινωνία, και επιθυμούσε να βγάλει ένα αγκάθι από τον δημόσιο έντονο διάλογο.

Στο σημείο αυτό, πάντως, έσπευσε να κατηγορήσει «πολλά κόμματα» (ενν. της αντιπολίτευσης) ότι πυροδότησαν την αναταραχή και τη σύγχυση, ακολουθώντας το παράδειγμα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που είχαν ήδη μιλήσει με τρόπο ανάλογο για τους επικριτές της κυβέρνησης.

«Όλες οι πλευρές να μην δημαγωγούν με το ευαίσθητο θέμα των πανελληνίων», σχολίασε ο τέως υπουργός Ν.Φίλης. Οι Αθ.Μιχελής, Ελένη Αυλωνίτου και Μερόπη Τζούφη από την πλευρά τους ανέφεραν ότι επί προηγούμενων κυβερνήσεων γίνονταν πολλά αρνητικά.

«Να μπει ένα τέλος σε αυτή την ιστορία, να δείξει το υπουργείο ότι μπορεί να διαχειριστεί το θέμα, όχι με αντιφατικές δηλώσεις. Πρέπει να το κάνει αυτό, μόνο και μόνο για τους μαθητές λίγες εβδομάδες δουλειάς πριν από τις Πανελλήνιες. Το οφείλετε στην ελληνική κοινωνία», παρενέβη στη συζήτηση η κυρία Νίκη Κεραμέως (ΝΔ).

«Μην μπαίνουμε σε σπέκουλα με τις Πανελλήνιες», άρχισε την τοποθέτησή του ο υπουργός Παιδείας. Και αφού είπε πως δεν έχει πράξει τίποτε έξω από όσα προβλέπει ο νόμος και πάντως τίποτε που να μπορεί να προκαλέσει αναστάτωση στους μαθητές, άσκησε κριτική στον κ. Μητσοτάκη για την τελευταία περί Παιδείας δημόσια τοποθέτησή του:

«Ηταν κάτι πάρα πολύ δυσάρεστο αυτό που έκανε Δεν αρμόζει στον θεσμικό ρόλο του. Οταν μπαίνει στο χορό της συσκότισης κάνει κακό. Θα τον παρακαλούσα, ο ίδιος ή όποιος βουλευτής της ΝΔ θέλει, να μου τηλεφωνήσει για να του δώσω κατάλογο θεμάτων να μας κάνει αντιπολίτευση. Αυτό ας το αφήσουμε απέξω».

«Δεν μπορείτε να ασκείτε λογοκρισία στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης», αντέδρασε αμέσως η κυρία Κεραμέως, για να προσθέσει πως ο πρόεδρος της ΝΔ μίλησε ακριβώς για τις αντιφατικές δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων που προκάλεσαν τη σύγχυση. Για να προσθέσει ότι αν η αξιωματική αντιπολίτευση επιθυμούσε να εκμεταλλευθεί το θέμα για πολιτικούς λόγους, ή να ασκήσει σκληρή αντιπολίτευση, θα μπορούσε να κάνει χρήση πολλών μεθόδων, όπως η υποβολή αιτήματος για άμεση συζήτηση στη Βουλή. «Έχουμε όμως το δικαίωμα λόγου και να εγείρουμε προβληματισμό για δηλώσεις που είναι αντιφατικές», σημείωσε.

Αξιοπρόσεκτο είναι πως στο σημείο αυτό παρενέβη ο πρόεδρος της Επιτροπής για να υπογραμμίσει ότι οι θέσεις του Υπουργείου καταγράφονται και εκφράζονται μέσω των επίσημων ανακοινώσεων «και όχι από σχήματα λόγου σε κάποιες συνεντεύξεις» – παρατήρηση με την οποία έσπευσε να δηλώσει πως συμφωνεί ο κ. Γαβρόγλου, καθιστώντας εμμέσως σαφές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αναγνωρίζει το πώς και από ποιούς προκλήθηκε πρόβλημα.

«Τώρα που δόθηκαν οι διευκρινίσεις και που πειστήκατε, να υπάρχει ένα μορατόριουμ σε αυτή την υπόθεση, να προστατεύσουμε εαυτούς και την κοινωνία», σχολίασε αμέσως μετά ο υπουργός Παιδείας.

«Λάβαμε κάποιες εξηγήσεις, αλλά δεν πειστήκαμε», απάντησε η κυρία Κεραμέως, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι με ανησυχία αναμένει η ΝΔ τις επίσημες αποφάσεις για θέματα όπως εκείνο του πλαισίου εντός του οποίου θα γίνουν οι επαναληπτικές του Σεπτεμβρίου.

«Πολύ σύντομα θα έχετε την πλήρη εικόνα», ανέφερε ο κ. Γαβρόγλου και η συνεδρίαση ολοκληρώθηκε με εκ νέου μια παράπλευρη κοινοβουλευτική σκιά: Άπαντες ανέμεναν τη συγκεκριμένη συνεδρίαση για να δουν τι θα έλεγε για το μείζον ζήτημα των ημερών ο υπουργός Παιδείας και, πιθανόν, για να τοποθετηθούν επ' αυτού. Από τα συνολικά 59 μέλη της Επιτροπής, την ώρα των απαντήσεων παρόντες στην αίθουσα δεν ήταν περισσότεροι των 16 απ' όλα τα κόμματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή