Υποβολείο

2' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις απαρχές του νέου χρόνου επανέρχεται αυτομάτως στο νου η βεβαιότητα, • σχετική κι αυτή βεβαίως, • ότι η Βλακεία είναι το μέγα κακό στον πυρήνα του ανθρώπου, στη φτιάξη του. • Από τις απόψεις καμένων και λεβέντηδων για το Σκοπιανό, όπως εκφράζονται πάλι τελευταία • ως τις τουιταρισμένες απόψεις του πλανητάρχη Τραμπ για την κλιματική αλλαγή. • Και θυμάμαι πάλι ένα στίχο του Νίκου Γκάτσου: • «Πότε θα ’ρθούνε καινούργιοι αθρώποι / να συνοδεύσουνε τη βλακεία / στην τελευταία της κατοικία». • Ναι, αναδύθηκε πάλι από το σεντούκι της ελληνοφρένειας το Σκοπιανό. •  Είναι κι αυτό ανάμεσα στα πολλά και ζόρικα που φέρνει στο δισάκι του το «αίσιον και ευτυχές ευχόμεθα» νέον έτος. •  «Να ονομασθεί Δακία» πέταξε πάλι την μπαρούφα του εκειός ο «πρώην υπουργός» •  και καθηγητής πανεπιστημίου βεβαίως βεβαίως •  Μάρδας. •  Μωρέ δεν το λέμε και Βλακία, με γιώτα; •  Μόνο να το πούνε «Δημοκρατία Σκόπια-Μακεδονία» δεν βλέπω. •  Που θα ’ταν μια χαρά για όλες τις πλευρές. •  Και να κάνουμε φίλους τους Σκοπιαμακεδόνες.

• Μιας και μνημόνευσα πάλι το κακορίζικο καθηγητικό των πανεπιστημίων σινάφι, με τους ποικίλους Μάρδες που διακοσμούν κάθε εξουσία, κατεξοχήν δε την τσιπραϊκή: •  Εχω λάβει επιστολή από γνωστό Δάσκαλο, κεκυρωμένο, βαθειάς παιδείας και πολυετούς γόνιμης προσφοράς στην εκπαίδευση •  με αφορμή όσα έγραφα προ διμήνου (29/10) για τη διαχρονική εγκληματική αδιαφορία Πολιτείας, κομμάτων και κοινωνίας ολόκληρης σχετικά με την παγίως καλυπτόμενη γλωσσική, τουλάχιστον, αγραμματοσύνη φοιτητών, και πτυχιούχων, των Φιλοσοφικών σχολών •  -άσε δε των εν γένει «καθηγητικών» και όλων των άλλων- •  τους οποίους βάζουμε μετά και «διδάσκουν» στα σχολεία ελληνική γλώσσα και όλα τα λοιπά.

•  Εκεί βρίσκεται η ρίζα του κακού •  -μία, έστω, από τις βασικότερες. •  Μου μεταφέρει λοιπόν ο σεβαστός αυτός Δάσκαλος συγκλονιστικές μαρτυρίες για τη γλωσσική αγραμματοσύνη μεγάλου μέρους των ίδιων των καθηγητών των πανεπιστημίων μας •  -αγραμματοσύνη που συνηθέστατα συναγωνίζεται εκείνη των φοιτητών. •  Αναφέρει ακόμη και συγκεκριμένες προτάσεις για την ενίσχυση της γλωσσικής διδασκαλίας που έχουν υποβάλει κατά καιρούς στις Φιλοσοφικές σχολές άλλοι καθηγητές, που «φέρουν ως ψυχικό τραύμα» το γλωσσικό χάλι των φοιτητών •  -προτάσεις, παρακαλώ, οι οποίες μετά βδελυγμίας και οξύτητας καταψηφίζονται. •  Οχι, θα πριονίσουν οι καθηγητίσκοι το κλαδί που έχουν αναξίως καβαλήσει και κουρνιάσει. •  Γι’ αυτό μιλάω για την ευθύνη •  και τη διαχρονική αδιαφορία •  Πολιτείας και πολιτικών κομμάτων να θέσουν επιτέλους το ζήτημα στα πανεπιστήμια, και ειδικά στις Φιλοσοφικές, και να αξιώσουν βελτίωση της κατάστασης •  ώστε κάποτε να βελτιωθεί και η γλωσσική διδασκαλία σε δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο. •  Από πού αλλού και πώς ν’ αρχίσουμε; • Λέω εγώ τώρα…

• Ετσι, μεταξύ δημοπιθήκων και χαυνοπολιτών, μας ήρθε ο νέος χρόνος. •  Οπου ρυπαρογνώμονες πολιτικοί διαβουκολούν ρυπαρόβιους ψηφοφόρους. •  Και όπου ο πρωτοκαθεδρεύων της χώρας «βαδίζει διακεχλιδώς και κλαυσαυχενεύεται», •  -όπως είχε πει ο αρχαίος κωμικός ποιητής Αρχιππος για τον Αλκιβιάδη- •  μοιράζοντας στις σβηστές εστίες των σπιτιών μας «μερίσματα» και «επιδόματα». •  Ο Αϊ-Βασίλης της απελπισίας. • «Βελτιώνει όμως έτσι τα δημοσκοπικά ποσοστά του», παρατηρούν αναλυτές και σχολιαστές. •  Μπράβο τους λοιπόν όσων τον βελτιώνουν και μπράβο του κι αυτουνού. •  «Ευ γε ποιείς αυξόμενος, ω παι. •  Μέγα γαρ αύξει κακόν άπασι τούτοις». •  Που θα πει «Καλά κάνεις παιδί μου και μεγαλώνεις τη δύναμή σου. •  Γιατί μεγαλώνει έτσι και μεγάλο κακό για όλους αυτούς» -το λαό σου. • Αυτό το είχε πει (στον Αλκιβιάδη, επίσης) ο Τίμων ο Μισάνθρωπος. •  Εγώ καμία σχέση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή