Διάκριση με οδηγό την αγάπη για την επιστήμη και σκληρή δουλειά

Διάκριση με οδηγό την αγάπη για την επιστήμη και σκληρή δουλειά

3' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η αριστεία είναι για μένα τρόπος ζωής», λέει στην «Κ» ο Αργύρης Κουμτζής, και στη φωνή του διακρίνεται η συστολή της σεμνότητας. Σε λίγους μήνες ο Αργύρης θα σπουδάζει, με υποτροφία, στο Max Planck Διεθνές Σχολείο Ηλιακής και Διαστημικής Φυσικής του Πανεπιστημίου Gottingen. Με τον τρόπο αυτό θα ανοίξει έναν νέο κύκλο σπουδών μετά από αυτόν στο ΑΠΘ, που είχε αρχίσει με ένα ατυχές γεγονός. Το 2014 έγινε μεγάλη συζήτηση για το αν το Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ έπρεπε να κάνει δεκτή την αίτηση για φοίτηση ενός υποψηφίου με σημαντικά προβλήματα όρασης, όπως ο Αργύρης. Η αρχική απόφαση ήταν αρνητική, επειδή υπήρχαν εργαστήρια –και άρα το παιδί θα αντιμετώπιζε δυσκολίες στην παρακολούθηση–, ενώ και τα πανεπιστημιακά συγγράμματα κρίθηκε ότι δεν ήταν εύκολο να «μεταφραστούν». Μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε και την παρέμβαση του τότε υπουργού Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδου, ο Αργύρης έγινε δεκτός. Κάτι ενδεικτικό για την πορεία του έως σήμερα: Ο μέσος όρος βαθμολογίας του είναι 9,4, βαθμός που τον τοποθετεί στο άνω 1% των φοιτητών του τμήματος, με μόλις τέσσερα 8άρια και ένα 7, στα συνολικά 43 μαθήματα. Στα υπόλοιπα έχει βαθμολογηθεί με 9 ή 10. Παράλληλα, έχει πληθώρα διακρίσεων, ενώ το 2017 έγινε δεκτός σε θερινό σχολείο της Οξφόρδης. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο ΑΠΘ παρακολούθησε και online μαθήματα από το MIT και το Stanford.

Υποτροφία

Συγκεκριμένα, όπως εξηγεί στην «Κ» ο καθηγητής και μέντορας του Αργύρη, Λουκάς Βλάχος, η αίτησή του για το Gottingen αξιολογήθηκε μαζί με άλλες περίπου 400. Τελικά δόθηκε υποτροφία μόνο σε δέκα υποψηφίους. «Η υποτροφία είναι για τέσσερα χρόνια για να ολοκληρώσει το διδακτορικό του σε μία από τις μεγαλύτερες και γνωστότερες ερευνητικές ομάδες σε θέματα ηλιακής και διαστημικής φυσικής παγκοσμίως», λέει ο καθηγητής του ΑΠΘ, στην ερευνητική ομάδα του οποίου εντάχθηκε από το 2015 ο Αργύρης για να ασχοληθεί με θέματα αστροφυσικής.

Οπως ανέφερε στην «Κ» ο φοιτητής, στην πρώτη φάση η επιτροπή αξιολόγησης ζήτησε από τους υποψηφίους βιογραφικό, βαθμολογίες, συστατικές επιστολές κ.λπ. Κατέθεσαν αίτηση 400 υποψήφιοι και ο Αργύρης πέρασε στην πρώτη εικοσάδα και προχώρησε στη δεύτερη φάση αξιολόγησης. Εκεί, τα μέλη της επιτροπής του ζήτησαν να συνομιλήσει μαζί τους μέσα από τηλεδιάσκεψη και να ετοιμάσει μια παρουσίαση με πέντε διαφάνειες (μία που να συνοψίζει τις εκπαιδευτικές του επιτυχίες και τρεις από τις ερευνητικές του δραστηριότητες). Του έστειλαν ένα άρθρο από μία πρόσφατα δημοσιευμένη ερευνητική εργασία, και του ζήτησαν να τη διαβάσει για να διαπιστώσουν αν κατανοεί όσα γράφει, είναι έτοιμος να απαντήσει σε ερωτήσεις πάνω στην εργασία, και μπορεί να προτείνει με βάση την εργασία θέματα που αυτός θα μπορούσε να επεξεργαστεί ερευνητικά στο μέλλον. Στην τρίτη φάση του ζήτησαν να επισκεφθεί το πανεπιστήμιο για μια βδομάδα, να παρουσιάσει αναλυτικά τη διπλωματική του εργασία, να συζητήσει με τους ερευνητές που θα τον ενδιέφερε να συνεργαστεί και να επιλέξει θέματα που θα τον ενδιέφεραν για να κάνει το διδακτορικό του. «Μέσα σε ένα κλίμα απίστευτης φιλοξενίας, φιλικό και πάντα έτοιμοι να βοηθήσουν τους νέους ερευνητές που αριστεύουν, ήταν φυσικό ο Αργύρης να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι “εδώ είναι ένας άλλος κόσμος που θα ήθελα πολύ να γνωρίσω και να δουλέψω, λυπήθηκα όταν έφυγα”», όπως λέει ο κ. Βλάχος, που κρίνει σημαντικό οι φοιτητές που διακρίνονται να μπορούν να έχουν καθοδήγηση τόσο για τις σπουδές τους στο ΑΕΙ όσο και για τα επόμενα βήματά τους μετά την αποφοίτηση.

Ο Αργύρης μπορεί να μιλάει με τις… ώρες για την επιστήμη του αφού, όπως λέει στην «Κ», «το βασικό στοιχείο για την επιτυχία είναι να διασκεδάζεις με αυτό που ασχολείσαι. Χρειάζεται σκληρή δουλειά, με την έννοια ότι αφιερώνεις κόπο, ενέργεια και ψυχή. Πάνω από όλα χρειάζεται κέφι».

Ο ενθουσιασμός του μάλιστα είναι συγκινητικός όταν ζητάει να καταγραφούν οι ευχαριστίες του προς τους συμφοιτητές του που τον βοήθησαν, στους καθηγητές του Λουκά Βλάχο, Χαρίτωνα Πολάτογλου και Νίκο Στεργιούλα καθώς και προς την καθηγήτριά του στα αγγλικά Αναστασία Μαγουνάκη, που τον βοήθησε να συντάξει τις συστατικές επιστολές. Μπράβο Αργύρη, καλή σου τύχη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή