Παιχνίδια εις βάρος χιλιάδων υποψηφίων από τον Κ. Γαβρόγλου

Παιχνίδια εις βάρος χιλιάδων υποψηφίων από τον Κ. Γαβρόγλου

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου «εργαλειοποιεί» το νέο εξεταστικό σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ για να εξυπηρετήσει τις μικροπολιτικές του στοχεύσεις, παίζοντας με την αγωνία και τους κόπους των χιλιάδων υποψηφίων και των οικογενειών τους. Χθες, μία εβδομάδα μετά την παρουσίαση ενός σχεδίου εξεταστικού στην ΟΛΜΕ, ο κ. Γαβρόγλου έδωσε σε διαβούλευση ένα δεκασέλιδο νομοσχέδιο, το οποίο έχει σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το κείμενο που δόθηκε στην ΟΛΜΕ. Κομβικό στοιχείο είναι ότι οι υποψήφιοι δεν θα γνωρίζουν εκ των προτέρων πόσες σχολές θα μπορούν να δηλώσουν για να εισαχθούν, ώστε να προκύψουν οι θέσεις ελεύθερης πρόσβασης (μόνο με το απολυτήριο και χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις). Την περασμένη Πέμπτη, ο κ. Γαβρόγλου είχε κάνει λόγο για 10 σχολές, όμως στο χθεσινό ν/σ ο αριθμός είναι ανοικτός, εξαρτώμενος επί της ουσίας από τις μικροκομματικές στοχεύσεις του υπουργού. Αν διατηρούνταν η δυνατότητα για δήλωση δέκα σχολών, θα προέκυπταν ελάχιστες θέσεις ελεύθερης πρόσβασης. Ωστόσο, έτσι πλήττεται η αρχή των ίσων ευκαιριών στους υποψηφίους, καθώς κάποιος μπορεί να χάσει μία θέση από κάποιον άλλο με μικρότερη βαθμολογία.

Επίσης, ενώ το σχέδιο της περασμένης Πέμπτης όριζε η προκαταρκτική δήλωση των σχολών να γίνεται λίγο μετά την έναρξη της Γ΄Λυκείου, στο χθεσινό ν/σ ορίζεται ότι οι μαθητές της τρέχουσας Β΄Λυκείου θα τις δηλώνουν στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 27 Μαρτίου, στην ιστοσελίδα www.minedu.gov.gr/to-ypoyrgeio/opengov. Βεβαίως, η διαδικασία που ακολούθησε ο κ. Γαβρόγλου έχει πλήξει την αξιοπιστία των δηλώσεών του για διάλογο και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του. Και αυτό διότι το νέο εξεταστικό σύστημα είναι tabula rasa, στο οποίο θα μπορεί να γράψει μόνο ο υπουργός Παιδείας. Χαρακτηριστικό είναι το άρθρο 13Δ, το οποίο προβλέπει πως από τον υπουργό Παιδείας θα καθοριστούν όλα τα κρίσιμα θέματα, μεταξύ άλλων τα εξής:

• Ο χρόνος υποβολής της α΄ δήλωσης προτίμησης αποφοίτων της Β΄ τάξης ΓΕΛ, ο μέγιστος αριθμός προτιμήσεων που ο υποψήφιος μπορεί να δηλώσει, ο τρόπος επεξεργασίας των προτιμήσεων από τον οποίο θα προκύψουν οι ΤΕΠ (σχολές ελεύθερης πρόσβασης) και ΤΠΠΕ (μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων), ο τρόπος γνωστοποίησης των ΤΕΠ και ΤΠΠΕ στους υποψηφίους.

• Ο χρόνος, ο τόπος και ο τρόπος υποβολής της δήλωσης των μαθητών της Γ΄ τάξης ΓΕΛ που έχουν ένα τουλάχιστον ΤΕΠ στην αρχική τους δήλωση, σχετικά με το αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή θα εισαχθούν σε ΤΕΠ.

• Ο τρόπος υπολογισμού του συνολικού αριθμού μορίων εισαγωγής με βάση τους γραπτούς βαθμούς των πανελλαδικών εξετάσεων και τον βαθμό απολυτηρίου, όπου απαιτείται.

• Η ακριβής κατάταξη των τμημάτων ΑΕΙ στα επιστημονικά πεδία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή