ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Τέλος» σε λακκούβες με ένα μήνυμα

telos-se-lakkoyves-me-ena-minyma-2307061

Αμεση ενημέρωση για προβλήματα που διαπιστώνονται καθημερινά στη λειτουργία της Αθήνας – παράνομο παρκάρισμα, λακκούβες, χαλασμένοι κάδοι σκουπιδιών– ενημέρωση των δημοτών για τα δρώμενα του Δήμου ή για έκτακτες ανακοινώσεις, αλλά και δυνατότητα ηλεκτρονικών συναλλαγών και πληρωμών. Τους τελευταίους πέντε μήνες οι δημότες του Δήμου Αθηναίων έχουν τη δυνατότητα να τα κάνουν όλα αυτά με ένα «κλικ» από το κινητό τους τηλέφωνο, κατεβάζοντας δωρεάν την εφαρμογή Novoville. Τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής, που στόχο έχει να εκμηδενίσει την «απόσταση» ανάμεσα σε Δήμο και δημότες, παρουσίασε στον Κόμβο Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας Innovathens ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης.

Από τον περασμένο Οκτώβριο, οπότε και ξεκίνησε πιλοτικά η λειτουργία της εφαρμογής στον δήμο, μέχρι σήμερα, υλοποιήθηκαν επιτυχώς 22.500 αιτήματα και εστάλησαν 8.500 sms και 2.500 ειδοποιήσεις προς τους δημότες, ενώ για να καταστεί δυνατή η λειτουργία της εφαρμογής, εκπαιδεύθηκαν 135 στελέχη του Δήμου Αθηναίων από όλες τις υπηρεσίες.

Η εφαρμογή Novoville δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες μέσω του κινητού τους τηλεφώνου να αποστέλλουν με μήνυμα τα αιτήματά τους για ζητήματα που αφορούν τους ίδιους και τη λειτουργία της πόλης. Ο δημότης ή ο επισκέπτης του δήμου μπορεί να δηλώνει σε πραγματικό χρόνο προβλήματα όπως καμένες λάμπες, λακκούβες, ή έκτακτα περιστατικά στα οποία απαιτείται η επέμβαση του δήμου. Η εφαρμογή εντοπίζει αυτόματα το ακριβές σημείο του προβλήματος και μπορεί ταυτοχρόνως να το φωτογραφίσει.

Επίσης, ο δημότης μπορεί να στείλει άμεσα αιτήματα για όλα τα ζητήματα που τον αφορούν, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ηλεκτρονικών συναλλαγών, πληρωμή χρόνου στάθμευσης κ.ά. Κάθε φορά που ένα ζήτημα επιλύεται, ο δημότης λαμβάνει ενημέρωση στο κινητό του τηλέφωνο.

Παράλληλα, ο δήμος μπορεί μέσω της εφαρμογής να ενημερώνει δημότες και επισκέπτες για όλα τα δρώμενα που λαμβάνουν χώρα, για έκτακτες ανακοινώσεις ή να ζητεί τη γνώμη τους σε διάφορα θέματα μέσω σύντομων διαβουλεύσεων. «Εχουμε πλέον δεδομένα για τα πιο σημαντικά θέματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι στην καθημερινότητά τους, έχουμε δεδομένα για την απόκριση των υπηρεσιών του δήμου», είπε ο κ. Καμίνης.

Σε 37 δήμους

Πρώτος χρησιμοποίησε την εφαρμογή Novoville ο Δήμος Καρπενησίου. Πλέον λειτουργεί σε 37 δήμους στην Ελλάδα και σε οκτώ στη Μεγάλη Βρετανία και υπολογίζεται ότι δέχεται 140.000 αιτήματα ετησίως.